    From: "Robert_J" <d...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Sciezka dla rowerow ...
    Date: Thu, 19 Jul 2012 18:09:44 +0200
    <ju4dlv$qhe$3@inews.gazeta.pl> <1y1l5smbzww09$.dlg@rower.power.pl>
    <ju62c3$gte$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@l...localdomain>
    <ju8feq$ng0$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@l...localdomain>
    <5007e399$0$1300$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@l...localdomain>
    <ju95p1$k8o$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@l...localdomain>

    > Tu chodziło o porównanie trudności matury dziś i dawniej.
    > Dlatego ograniczyłem się do zadań "z treścią", bo kiedyś
    > nie było testów.

    I uważasz że dziś jest trudniejsza? Skoro do jej zdania
    wystarczy 60% części testowej? A jaki jest stopień trudności
    tej części każdy zainteresowany widzi ;-)

    > Zresztą ja akurat jestem zwolennikiem testów i matura
    > powinna
    > iść w tym kierunku

    Każdy ma swoje zdanie, ja uważam że pytania testowe dobre są
    na teleturniej. Egzamin dojrzałości zdawany za pomocą testu
    to MZ nieporozumienie :-). Potem taki delikwent nie potrafi
    rozkminić prostego zadania, bo nie ma podanych odpowiedzi do
    wyboru ;-). Nie boję się nawet powiedzieć że sporo z nich po
    prostu nie umie myśleć...

    > po prostu te zadania powinni być dużo
    > trudniejsze.

    Jakie by nie były trudne to i tak można "strzelać", co przy
    4 odpowiedziach daje szanse 25%. I nawet nie mając zbytniej
    wiedzy zaliczyć maturę. Wystarczy że umie się na 10-20%, a
    do poziomu potrzebnych 30% spokojnie można "doskreślać" na
    chybił-trafił ;-). Coś takiego było niemożliwe kiedy ja
    zdawałem, 24 lata temu. Jak się czegoś nie umiało to po
    prostu nie dało się rozwiązać zadania...

    Oczywiście ja nie jestem jakimś fanem egzaminów, żeby ktoś
    sobie nie pomyślał ;-)).