  • Data: 2013-01-26 20:59:37
    Temat: Re: Sciemy producentow
    Od: Padre <P...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    > Niedawno liczylem, i wyszlo ze trzeba jeszcze bardziej skrocic - energia
    > coraz drozsza. Pod warunkiem ze robocizna przy wymianie "nic nie kosztuje".

    Tam gdzie koszt wymiany jest znaczny a wymiana trudna np w tunelach
    stosowane bywają lampy fluorescencyjne zasilane indukcyjnie, drogie
    lampy, drogie oprawy, droga instalacje wysokonapięciowa ale całkowicie
    bezawaryjne bo wszystko bezstykowe i hermetyczne, wymienia się planowo
    po zużyciu luminoforu.

    > Ze swietlowkami to one chyba nadal nie bardzo moga konkurowac.

    Tam gdzie ilość włączeń zabija świetlówki i tam gdzie potrzebna jest od
    razu pełna jasność. No i cena schodzi poniżej trzykrotności a żywotność
    do trzykrotności się zbliża więc właśnie zaczynają konkurować. No i są
    bez alternatywy w kategorii małych mocy. Mam w domu trzy lampy LED o
    mocy pół wata w miejscach w których np. w nocy wystarczy od nich światła
    żeby przejść do WC czy sprawdzić czy zamknąłem drzwi na dwór
    pięciowatowe żarówki warto by jednak wyłączać a ledy świeca się non stop.