    From: "Pe_eL" <_...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Scalak do pilota
    Date: Fri, 8 May 2009 18:21:43 +0200
    Sender: l...@1...122.187.4

    "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> wrote in message
    news:509974565.20090508102017@pik-net.pl...
    > Hello Pe_eL,
    >
    > Thursday, May 7, 2009, 11:23:29 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Albo 30 bitów albo 1 048 512 kombinacji - bo razem nijak nie pasuje.
    >
    > [...]

    Witam

    Kolega RoMan ma 100% racji.

    Proszę zauważyc że nie jestem autorem tlumaczenia co oczywiscie nie zwalnia
    mnie z logicznego myślenia :-)
    Zbyt pochopnie użyłem tutaj tego cytatu. Możliwe że w tłumaczeniu jest błąd.
    Zakładam że liczba 1 048 512
    jest prawidłowa jako że występuje także w innej broszurce dot. tych pilotów,
    np.: http://tnij.org/dc0a
    Zatem, jeśli miało by to być nawet 20 bitow, to otrzymalibyśmy liczbę 1 048
    576 ale dlaczego jest
    pomniejszona o 64 tego nie wiem.
    Paragraf 4.4 zawiera, jak mi się wydaje coś na wzór protokołu komunikacji.
    Przy założeniu, że procesor
    odbiornika wysyla do komputera poprzez port szeregowy dane odebrane z pilota
    w niezmienionej formie,
    to pilot powinien wysyłać 5 bajtów, gdzie:
    1-szy bajt (równy zawsze FFh - jako początek bloku);
    2-gi bajt (4 bity na kody klawiszy i 4 bity na część kodu rozpoznawczego
    nadajnika);
    3-ci bajt (część centralna kodu rozpoznawczego nadajnika);
    4-ty bajt (mniej znacząca część kodu rozpoznawczego nadajnika);
    5-ty bajt (suma kontrolna);

    Jeśli teraz "pozbędziemy" sie pierwszego i ostatniego bajtu, oraz 4 bitow
    używanych jako kody klawiszy
    to otrzymamy nasze nieszczęsne 20 bitow danych jako możliwe kombinacje
    "numerów" pilotów - ale
    dlaczego liczba ta jest pomniejszona o 64? - tu potrzebna jest pomoc
    kolegów.

    Zaznaczam ze opierałem sie tylko na tej jedynej dokumentacji zdobytej w
    sieci, nie natomiast
    na podstawie doświadczeń z urządzeniem, wiec jeśli kogoś wprowadziłem w błąd
    to serdecznie przepraszam.
    Pozdrawiam

    P.L.