  • 1. Data: 2009-05-04 22:34:51
    Temat: Scalak do pilota
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Siedzi w pilocie do bramy taki SO16W:
    XC421611CDW, narysowane logo Motoroli.

    Googlarka nie zna tego scalaka, a na temat MC421615 też dużo więcej nie
    wie. Ktoś ma PDFa albo chociaż potrafi powiedzieć, czy to ma zmienny
    kod, czy stały? Pilot radiowy z roku 1994. Chciałbym zrobić jego klon
    albo kupić - obecny ledwo już działa.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 2. Data: 2009-05-05 11:35:24
    Temat: Re: Scalak do pilota
    Od: Andrzej Kamieniecki <_...@t...com.pl>

    Adam Dybkowski napisał(a):
    > Ktoś ma PDFa albo chociaż potrafi powiedzieć, czy to ma zmienny
    > kod, czy stały?

    jak moduluje częstotliwość to może go podpatrzeć analizatorem
    realtimeowym? Wtedy ze skopiowaniem sprawa raczej banalna.

    Andrzej Kamieniecki

  • 3. Data: 2009-05-05 20:00:26
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Andrzej Kamieniecki pisze:

    > jak moduluje częstotliwość to może go podpatrzeć analizatorem
    > realtimeowym? Wtedy ze skopiowaniem sprawa raczej banalna.

    Jeszcze nie rozczaiłem, czy to w ogóle jest na 443 MHz, czy na 868 MHz.
    Pierwszy z brzegu odbiornik na 443 MHz Telecontrolli zupełnie nie
    reaguje na sygnały z tego pilota. W wolnej chwili spróbuję uruchomić
    RFM12 na 868 MHz i zobaczę, czy coś odbierze.

    Ale może ktoś w ogóle miał/korzysta z takiego pilota lub conieco więcej
    wie o scalaku Motoroli XC421611? Wygląda to jak jednoukładowy
    standardowy nadajnik pilota radiowego ale nie ma 3-stanowych wejść
    masa/vcc do programowania kodu (jak miewały stare piloty ze stałym
    kodem), ale za to kilka pinów jest wyprowadzonych na brzeg płytki na
    kształt złącza krawędziowego (do początkowego programowania)? W roku
    1994 jeszcze nie było standardu Keeloq ale może już jakieś kody zmienne
    uskuteczniano?

    Pilot jest 1-kanałowy i wygląda jak ten:
    http://www.eadams.pl/images/BT1k.jpg
    nie ma tylko napisu "NICE".

    Wygląda na to, że chodzi w dość niskim paśmie 40,685 MHz:
    http://www.eadams.pl/automatyka-do-bram/nice/bio.pdf

    No i jak tu zrobić klona (aby nie płacić za nowego pilota plus
    zaprogramowanie bramy)?

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 4. Data: 2009-05-07 21:23:29
    Od: "Pe_eL" <_...@o...pl>

    "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> wrote in message
> [...]

    Może to coś rozjaśni:
    http://www.peiter.pl/Nice/Bio232.doc

    Wspominają coś o "kodowaniu cyfrowym 30 bitow (1 048 512 kombinacji)" , na
    przedostatniej stronie trochę danych o nadajniku.

    Pozdro
    P.L.

  • 5. Data: 2009-05-08 08:20:17
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Pe_eL,

    Thursday, May 7, 2009, 11:23:29 PM, you wrote:

    [...]

    > Wspominają coś o "kodowaniu cyfrowym 30 bitow (1 048 512 kombinacji)"

    Albo 30 bitów albo 1 048 512 kombinacji - bo razem nijak nie pasuje.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 6. Data: 2009-05-08 08:25:07
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 8 May 2009 10:20:17 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >Hello Pe_eL,
    >[...]
    >
    >Albo 30 bitów albo 1 048 512 kombinacji - bo razem nijak nie pasuje.
    >[...]

    20 bitow stalych, 10 zmiennych :-)
    Albo odwrotnie :-)

    J.

  • 7. Data: 2009-05-08 16:21:43
    Od: "Pe_eL" <_...@o...pl>

    "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > [...]
    >
    > Albo 30 bitów albo 1 048 512 kombinacji - bo razem nijak nie pasuje.

    Witam

    Kolega RoMan ma 100% racji.

    Proszę zauważyc że nie jestem autorem tlumaczenia co oczywiscie nie zwalnia
    mnie z logicznego myślenia :-)
    Zbyt pochopnie użyłem tutaj tego cytatu. Możliwe że w tłumaczeniu jest błąd.
    Zakładam że liczba 1 048 512
    jest prawidłowa jako że występuje także w innej broszurce dot. tych pilotów,
    np.: http://tnij.org/dc0a
    Zatem, jeśli miało by to być nawet 20 bitow, to otrzymalibyśmy liczbę 1 048
    576 ale dlaczego jest
    pomniejszona o 64 tego nie wiem.
    Paragraf 4.4 zawiera, jak mi się wydaje coś na wzór protokołu komunikacji.
    Przy założeniu, że procesor
    odbiornika wysyla do komputera poprzez port szeregowy dane odebrane z pilota
    w niezmienionej formie,
    to pilot powinien wysyłać 5 bajtów, gdzie:
    1-szy bajt (równy zawsze FFh - jako początek bloku);
    2-gi bajt (4 bity na kody klawiszy i 4 bity na część kodu rozpoznawczego
    nadajnika);
    3-ci bajt (część centralna kodu rozpoznawczego nadajnika);
    4-ty bajt (mniej znacząca część kodu rozpoznawczego nadajnika);
    5-ty bajt (suma kontrolna);

    Jeśli teraz "pozbędziemy" sie pierwszego i ostatniego bajtu, oraz 4 bitow
    używanych jako kody klawiszy
    to otrzymamy nasze nieszczęsne 20 bitow danych jako możliwe kombinacje
    "numerów" pilotów - ale
    dlaczego liczba ta jest pomniejszona o 64? - tu potrzebna jest pomoc
    kolegów.

    Zaznaczam ze opierałem sie tylko na tej jedynej dokumentacji zdobytej w
    sieci, nie natomiast
    na podstawie doświadczeń z urządzeniem, wiec jeśli kogoś wprowadziłem w błąd
    to serdecznie przepraszam.
    Pozdrawiam

    P.L.

  • 8. Data: 2009-05-09 21:29:31
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Pe_eL pisze:

> [...]
    > "numerów" pilotów - ale
    > dlaczego liczba ta jest pomniejszona o 64? - tu potrzebna jest pomoc

    Myślę, że po prostu część kodów jest nieużywana/zabroniona (np. same
    zera, same jedynki, może jakiś blok kodów "serwisowych" mających inne
    znaczenie niż standardowe otwieranie/zamykanie).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/