-
21. Data: 2010-06-30 00:00:43
Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Od: Daniel Kubiak <d...@i...onet.pl>
W dniu 29.06.2010 13:33, Piotr Klimek pisze:
> Eksploatowalismy w rodzinie Saxo 1,5D z 1999 roku przez 7 lat i ponad
> 100kkm. Nie znam drugiego tak oszczednego samochodu zarowno jesli chodzi o
> spalanie jak i naprawy. Nasz egzemplarz poza okresowymi wymianami czesci
> eksploatacyjnych nigdy nie mial zadnej powaznej awarii. Tylko raz byl
> holowany z powodu padnietego immobilizera. Spalanie to pomiedzy 4,5L a 6L.
> Srednia to 5,5L. Jezeli chodzi o dynamike to diesel jest strasznie
> mulowaty, cos w okolicach 20s do 100km/h a powyzej 100 praktycznie brak
> dynamiki (chociaz mozna go rozbujac do 160km/h - ale zajmuje to wieki).
>
> Przypadloscia tych samochodow jest tylna belka, jesli nie byla robiona na
> bierzaco to trzeba sie przygotowac na koszt w okolicach 600-1000zl po
> zakupie, jesli sie o nia dba to trzeba to robic co okolo 50kkm.
>
> Jesli jestes zainteresowany to moje Saxo jest na sprzedaz :)
>
Dzięki za odpowiedź. Wychodzi na to, że 1.5D raczej nadaje się do miasta
niż poza ;-)
Pozdrawiam
Daniel
-
22. Data: 2010-06-30 00:04:47
Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia 29 Jun 2010 14:36:35 GMT, to napisał(a):
>>> Amputacje po stłuczce z SUV-em.
>>
>> Chyba raczej gorne - nogi wjada pod SUVa w calosci..
>
> No w przypadku stłuczki z dużym SUV-em dochodzi jeszcze opcja skrócenia o
> głowę. ;)
Co i tak daje większe szanse na przeżycie niż większośc suvów na drogach..
Mało który z nich ma dobre wyniki crashtestów
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"
-
23. Data: 2010-06-30 07:11:16
Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Od: "Agent" <w...@o...ue>
Użytkownik "Daniel Kubiak" <d...@i...onet.pl> napisał w
wiadomości news:i0dqb1$sl8$2@news.onet.pl...
>W dniu 29.06.2010 13:33, Piotr Klimek pisze:
>
>> Eksploatowalismy w rodzinie Saxo 1,5D z 1999 roku przez 7 lat i ponad
>> 100kkm. Nie znam drugiego tak oszczednego samochodu zarowno jesli chodzi
>> o
>> spalanie jak i naprawy. Nasz egzemplarz poza okresowymi wymianami czesci
>> eksploatacyjnych nigdy nie mial zadnej powaznej awarii. Tylko raz byl
>> holowany z powodu padnietego immobilizera. Spalanie to pomiedzy 4,5L a
>> 6L.
>> Srednia to 5,5L. Jezeli chodzi o dynamike to diesel jest strasznie
>> mulowaty, cos w okolicach 20s do 100km/h a powyzej 100 praktycznie brak
>> dynamiki (chociaz mozna go rozbujac do 160km/h - ale zajmuje to wieki).
>>
>> Przypadloscia tych samochodow jest tylna belka, jesli nie byla robiona na
>> bierzaco to trzeba sie przygotowac na koszt w okolicach 600-1000zl po
>> zakupie, jesli sie o nia dba to trzeba to robic co okolo 50kkm.
>>
>> Jesli jestes zainteresowany to moje Saxo jest na sprzedaz :)
>>
> Dzięki za odpowiedź. Wychodzi na to, że 1.5D raczej nadaje się do miasta
> niż poza ;-)
>
Ja tam jeździlem nim z gdańska do zakopanego i do Pragi i jechało się gitara
:)
-
24. Data: 2010-06-30 08:19:49
Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>
Dnia (Wed, 30 Jun 2010 00:00:43 +0200) ktos podajacy sie za Daniel Kubiak
wyklawiaturowal co nastepuje:
>> Eksploatowalismy w rodzinie Saxo 1,5D z 1999 roku przez 7 lat i ponad
>> 100kkm. Nie znam drugiego tak oszczednego samochodu zarowno jesli chodzi o
>> spalanie jak i naprawy. Nasz egzemplarz poza okresowymi wymianami czesci
>> eksploatacyjnych nigdy nie mial zadnej powaznej awarii. Tylko raz byl
>> holowany z powodu padnietego immobilizera. Spalanie to pomiedzy 4,5L a 6L.
>> Srednia to 5,5L. Jezeli chodzi o dynamike to diesel jest strasznie
>> mulowaty, cos w okolicach 20s do 100km/h a powyzej 100 praktycznie brak
>> dynamiki (chociaz mozna go rozbujac do 160km/h - ale zajmuje to wieki).
>>
>> Przypadloscia tych samochodow jest tylna belka, jesli nie byla robiona na
>> bierzaco to trzeba sie przygotowac na koszt w okolicach 600-1000zl po
>> zakupie, jesli sie o nia dba to trzeba to robic co okolo 50kkm.
>>
>> Jesli jestes zainteresowany to moje Saxo jest na sprzedaz :)
>>
> Dzięki za odpowiedź. Wychodzi na to, że 1.5D raczej nadaje się do miasta
> niż poza ;-)
Ogolnie Saxo to maly samochod i srednio sie nadaje na dlugie trasy.
--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Citroen C5 2.0HDI `02
-
25. Data: 2010-06-30 11:54:56
Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Od: "kamil" <k...@s...com>
"Waldek Godel" <n...@o...info> wrote in message
news:r7xbnitqiy9c.dlg@lepper.institute.com...
> Dnia 29 Jun 2010 14:36:35 GMT, to napisał(a):
>
>>>> Amputacje po stłuczce z SUV-em.
>>>
>>> Chyba raczej gorne - nogi wjada pod SUVa w calosci..
>>
>> No w przypadku stłuczki z dużym SUV-em dochodzi jeszcze opcja skrócenia o
>> głowę. ;)
>
> Co i tak daje większe szanse na przeżycie niż większośc suvów na drogach..
> Mało który z nich ma dobre wyniki crashtestów
Tak, tak, saxo wpadajace pod 2-tonowego SUVa zabije jego pasazerow.
Pozdrawiam
Kamil
-
26. Data: 2010-06-30 11:57:20
Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Od: "kamil" <k...@s...com>
"kamil" <k...@s...com> wrote in message
news:i0f49h$plu$1@inews.gazeta.pl...
>>> No w przypadku stłuczki z dużym SUV-em dochodzi jeszcze opcja skrócenia
>>> o
>>> głowę. ;)
>>
>> Co i tak daje większe szanse na przeżycie niż większośc suvów na
>> drogach..
>> Mało który z nich ma dobre wyniki crashtestów
>
> Tak, tak, saxo wpadajace pod 2-tonowego SUVa zabije jego pasazerow.
Nowy Fiat 500 w crash testach wypada o niebo lepiej w porownaniu do tego
SAXO:
http://www.youtube.com/watch?v=aWddVO_zel4
Tutaj ten sam Fiat 500 spotyka SUVa:
http://www.youtube.com/watch?v=6pVF1Wr7GLQ
Nie chce wiedziec, jak saxofon po czyms takim bedzie wygladal.
Pozdrawiam
Kamil
-
27. Data: 2010-06-30 12:19:03
Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Wed, 30 Jun 2010 10:54:56 +0100, kamil napisał(a):
> Tak, tak, saxo wpadajace pod 2-tonowego SUVa zabije jego pasazerow.
>
Po ciekawych drogach jeździsz.. u was tylko same saxo i suvy są? A jak
dokonaliście tego cudu, że suvy już nie zderzają się ze sobą?
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"
-
28. Data: 2010-06-30 12:41:59
Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Wed, 30 Jun 2010 10:57:20 +0100, kamil napisał(a):
> Nowy Fiat 500 w crash testach wypada o niebo lepiej w porownaniu do tego
> SAXO:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=aWddVO_zel4
>
> Tutaj ten sam Fiat 500 spotyka SUVa:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=6pVF1Wr7GLQ
>
> Nie chce wiedziec, jak saxofon po czyms takim bedzie wygladal.
W ogóle wygląda, że niewiele chcesz wiedzieć, bo jakbyś choć troche chciał,
to byś coś wiedział.
Np wiedziałbyś, że porównywanie konstrukcji z pierwszej połowy lat 90 z
konstrukcją z drugiej połowy lat 2000 jest dosyć żałosne i żenujące.
Żałosne dla porównującego i żenujące dla tych co muszą te teksty czytać.
Tu jest crash test Saxo:
http://www.youtube.com/watch?v=M3FdnWU5ecg
nie jest imponująco... ale...
tu jest test sporo lat młodszego Freelandera (wprowadzony na rynek rok
przed wycofaniem Saxo, więc technologicznie przepaść):
http://www.youtube.com/watch?v=LMH6k06Lu8Q&feature=r
elated
widzisz jakąś istotną różnicę między Freelanderem a Saxo? Bo ja
niespecjalnie.
No to może akurat Freelander jest nędzny? No dobra, weźmy taką Vitarę z
rocznikó 99-05 (czyli dajemy jej 4 lata przewagi)
http://www.youtube.com/watch?v=_rwLaf_1ip4
ups... no peszek, gorzej niż Saxo
no to idźmy całościowo z rocznika wprowadzenia Saxo na rynek (1996):
http://www.youtube.com/watch?v=s_hFog1Nskk
http://www.youtube.com/watch?v=fzwzWI-WYBQ
Discovery 2 - ciut lepiej niż Saxo
Ford Explorer - żenada, na poziomie Saxo (pomijajac że to jeden z tych co
sie przewracały jak brykający szczeniak, co namiętnie zrzucano na opony,
tyle, nawet jeżeli to opony, to były one montowane fabrycznie)
Grand Cherokee - no jest lepiej, co nie przeszkadza załatwić mu ciężkich
uszkodzeń nóg (coś było o nogach wspominane, prawda??), oprócz tego to
ZTCP, to Grand ma ramę, prawda?
Isuzu Rodeo / Opel Frontera - klęska... na całej linii
Chevy Blazer - to samo
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"
-
29. Data: 2010-06-30 12:51:59
Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Od: Daniel Kubiak <d...@i...onet.pl>
W dniu 30.06.2010 08:19, Piotr Klimek pisze:
> Ogolnie Saxo to maly samochod i srednio sie nadaje na dlugie trasy.
>
Wcześniej jeździłem pandą na długich trasach i nie miałem problemów.
Jedyne czego brakowało to klimatyzacji ;-)
Pozdrawiam
Daniel
-
30. Data: 2010-06-30 13:09:55
Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Od: Daniel Kubiak <d...@i...onet.pl>
W dniu 30.06.2010 11:57, kamil pisze:
> Nowy Fiat 500 w crash testach wypada o niebo lepiej w porownaniu do tego
> SAXO:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=aWddVO_zel4
>
>
> Tutaj ten sam Fiat 500 spotyka SUVa:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=6pVF1Wr7GLQ
>
Ciężko jest porównywać dwa auta z różnych epok. Przeglądając crash testy
popularnych i zbliżonych gabarytowo aut z okolic 2000 roku saxo nie
wypada źle.
Pozdrawiam
Daniel