-
31. Data: 2010-06-30 13:13:57
Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>
Dnia (Wed, 30 Jun 2010 12:51:59 +0200) ktos podajacy sie za Daniel Kubiak
wyklawiaturowal co nastepuje:
>> Ogolnie Saxo to maly samochod i srednio sie nadaje na dlugie trasy.
>>
>
> Wcześniej jeździłem pandą na długich trasach i nie miałem problemów.
> Jedyne czego brakowało to klimatyzacji ;-)
Nie napisalem, ze sie nie da :)
--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Citroen C5 2.0HDI `02
-
32. Data: 2010-06-30 13:40:43
Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Od: "kamil" <k...@s...com>
"Daniel Kubiak" <d...@i...onet.pl> wrote in message
news:i0f8il$t60$1@news.onet.pl...
> W dniu 30.06.2010 11:57, kamil pisze:
>
>> Nowy Fiat 500 w crash testach wypada o niebo lepiej w porownaniu do tego
>> SAXO:
>>
>> http://www.youtube.com/watch?v=aWddVO_zel4
>>
>>
>> Tutaj ten sam Fiat 500 spotyka SUVa:
>>
>> http://www.youtube.com/watch?v=6pVF1Wr7GLQ
>>
>
> Ciężko jest porównywać dwa auta z różnych epok. Przeglądając crash testy
> popularnych i zbliżonych gabarytowo aut z okolic 2000 roku saxo nie
> wypada źle.
Ty zdaje sie masz problem z rozumowaniem. Pokazalem wyraznie, jak bardzo
zderzenie z SUVem zmienia wynik testu dla takiego malego pierdzidelka. Skoro
Saxo rozpadl sie przy trafieniu w nieruchoma przeszkode bardziej, od 500-tki
wjezdzajacej pod SUVa, wyobraz sobie jak te male pierdzidelko przejdzie
probe z czyms wiekszym na drodze.
Pozdrawiam
Kamil
-
33. Data: 2010-06-30 13:43:20
Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Od: "kamil" <k...@s...com>
"Waldek Godel" <n...@o...info> wrote in message
news:1ebtppeta0yqq$.dlg@lepper.institute.com...
> Dnia Wed, 30 Jun 2010 10:57:20 +0100, kamil napisał(a):
>
>> Nowy Fiat 500 w crash testach wypada o niebo lepiej w porownaniu do tego
>> SAXO:
>>
>> http://www.youtube.com/watch?v=aWddVO_zel4
>>
>> Tutaj ten sam Fiat 500 spotyka SUVa:
>>
>> http://www.youtube.com/watch?v=6pVF1Wr7GLQ
>>
>> Nie chce wiedziec, jak saxofon po czyms takim bedzie wygladal.
>
> W ogóle wygląda, że niewiele chcesz wiedzieć, bo jakbyś choć troche
> chciał,
> to byś coś wiedział.
> Np wiedziałbyś, że porównywanie konstrukcji z pierwszej połowy lat 90 z
> konstrukcją z drugiej połowy lat 2000 jest dosyć żałosne i żenujące.
> Żałosne dla porównującego i żenujące dla tych co muszą te teksty czytać.
> Tu jest crash test Saxo:
> http://www.youtube.com/watch?v=M3FdnWU5ecg
> nie jest imponująco... ale...
> tu jest test sporo lat młodszego Freelandera (wprowadzony na rynek rok
> przed wycofaniem Saxo, więc technologicznie przepaść):
> http://www.youtube.com/watch?v=LMH6k06Lu8Q&feature=r
elated
Freelander 1.8 - 1457kg. Saxo 1.1 - 805kg. Jesli sadzisz, ze ten Freelander
trafiajac w lekkie saxo, ktore po trafieniu poleci w druga strone bedzie
wygladal identycznie, jak po trafieniu w sciane to sie grubo mylisz.
Udowodnilem to juz filmem z 500-tka walaca w Q7.
Pozdrawiam
Kamil
-
34. Data: 2010-06-30 13:45:22
Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Od: "kamil" <k...@s...com>
"Waldek Godel" <n...@o...info> wrote in message
news:nul9x0ga4sf2$.dlg@lepper.institute.com...
> Dnia Wed, 30 Jun 2010 10:54:56 +0100, kamil napisał(a):
>
>> Tak, tak, saxo wpadajace pod 2-tonowego SUVa zabije jego pasazerow.
>>
>
> Po ciekawych drogach jeździsz.. u was tylko same saxo i suvy są? A jak
> dokonaliście tego cudu, że suvy już nie zderzają się ze sobą?
Przecietny Mondziak, CR-Vka czy inne rodzinne auto wazy prawie dwukrotnie
wiecej od Saxo. Fizyki nie oszukasz.
Pozdrawiam
Kamil
-
35. Data: 2010-06-30 13:48:58
Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Od: "kamil" <k...@s...com>
"kamil" <k...@s...com> wrote in message
news:i0fakp$j0j$1@inews.gazeta.pl...
>
> Freelander 1.8 - 1457kg. Saxo 1.1 - 805kg. Jesli sadzisz, ze ten
> Freelander trafiajac w lekkie saxo, ktore po trafieniu poleci w druga
> strone bedzie wygladal identycznie, jak po trafieniu w sciane to sie grubo
> mylisz. Udowodnilem to juz filmem z 500-tka walaca w Q7.
Kolejny piekny przyklad. Yaris calkiem niezle radzi sobie w testach:
http://www.youtube.com/watch?v=WGrNBxfpXVg
Gorzej, kiedy wpada na zwykle, rodzinne auto jakich pelno na drogach:
http://www.youtube.com/watch?v=uHiYSAenanM
Nie trzeba nawet ratownikow ze specjalistycznym sprzetem - kierowca sam
przez drzwi wypada.
Pozdrawiam
Kamil
-
36. Data: 2010-06-30 16:44:11
Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Od: to <t...@a...xyz>
Waldek Godel wrote:
> Co i tak daje większe szanse na przeżycie niż większośc suvów na
> drogach.. Mało który z nich ma dobre wyniki crashtestów
Po pierwsze nie SUV-y, tylko pickupy, po drugie kiepskie wyniki mają w
starciu ze ścianą, a nie z Saxo i wreszcie po trzecie -- wyniki pomiędzy
klasami są nieporównywalne. A tak po za tym to masz rację. ;-)
--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g
-
37. Data: 2010-06-30 16:53:11
Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Od: to <t...@a...xyz>
Waldek Godel wrote:
> W ogóle wygląda, że niewiele chcesz wiedzieć, bo jakbyś choć troche
> chciał, to byś coś wiedział.
> Np wiedziałbyś, że porównywanie konstrukcji z pierwszej połowy lat 90 z
> konstrukcją z drugiej połowy lat 2000 jest dosyć żałosne i żenujące.
Ale teraz jest 2010 a nie 1995 i jeśli oceniamy przydatność auta to
należy je porównać z takimi, jakie jeżdżą teraz na drogach.
> Żałosne dla porównującego i żenujące dla tych co muszą te teksty czytać.
> Tu jest crash test Saxo:
> http://www.youtube.com/watch?v=M3FdnWU5ecg nie jest imponująco...
Nie jest imponująco? Jest tragicznie!
> ale...
> tu jest test sporo lat młodszego Freelandera (wprowadzony na rynek rok
> przed wycofaniem Saxo, więc technologicznie przepaść):
> http://www.youtube.com/watch?v=LMH6k06Lu8Q&feature=r
elated widzisz jakąś
> istotną różnicę między Freelanderem a Saxo? Bo ja niespecjalnie.
Ja widzę zasadniczą nawet w tym teście. A gdybyś zderzył Freelandera z
Saxo, to z tego drugiego w ogóle zostałaby kanapka.
> No to może akurat Freelander jest nędzny? No dobra, weźmy taką Vitarę z
> rocznikó 99-05 (czyli dajemy jej 4 lata przewagi)
> http://www.youtube.com/watch?v=_rwLaf_1ip4 ups... no peszek, gorzej niż
> Saxo
Vitara rzeczywiście jakaś gejowa jest, ale w zderzeniu Vitary z Saxo
zdecydowanie wolałbym siedzieć w Vitarze.
> Discovery 2 - ciut lepiej niż Saxo
> Ford Explorer - żenada, na poziomie Saxo
Nie ośmieszaj się tymi porównaniami, nawet Euro NCAP pisze wyraźnie na
swoich stronach, ze wyniki pomiędzy klasami są NIEPORÓWNYWALNE. Jesli
Saxo dostało 1 czy 2 gwiazdki w klasie najmniejszej, to można je porównać
z jakimś SUV-em chyba tylko z ujemnymi gwiazdkami. ;-)
--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g
-
38. Data: 2010-06-30 19:54:42
Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>
> Freelander 1.8 - 1457kg. Saxo 1.1 - 805kg. Jesli sadzisz, ze ten
> Freelander trafiajac w lekkie saxo, ktore po trafieniu poleci w druga
> strone bedzie wygladal identycznie, jak po trafieniu w sciane to sie
> grubo mylisz. Udowodnilem to juz filmem z 500-tka walaca w Q7.
100% racji tylko ze to bez sensu. Ty powiesz nie kupuj saxo bo nie
przeżyjesz starcia z suvem, a mój kumpel zawodowy kierowca powie nie
kupuj suva bo nie przeżyjesz wypadku z autobusem. Co mają powiedzieć
właściciele smartów, rowerzyści, motocykliści?
ToMasz
-
39. Data: 2010-06-30 21:30:10
Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Od: to <t...@a...xyz>
ToMasz wrote:
> 100% racji tylko ze to bez sensu. Ty powiesz nie kupuj saxo bo nie
> przeżyjesz starcia z suvem, a mój kumpel zawodowy kierowca powie nie
> kupuj suva bo nie przeżyjesz wypadku z autobusem. Co mają powiedzieć
> właściciele smartów, rowerzyści, motocykliści?
Ale za 6-7k można kupić dużo bezpieczniejsze auto. Nie mówiąc już o
wygodzie.
--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g
-
40. Data: 2010-07-01 00:00:03
Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Od: Daniel Kubiak <d...@i...onet.pl>
W dniu 30.06.2010 21:30, to pisze:
> Ale za 6-7k można kupić dużo bezpieczniejsze auto. Nie mówiąc już o
> wygodzie.
>
Np. jakie? Auta z tego okresu w testach zderzeniowych wyglądają podobnie.
Pozdrawiam
Daniel