  • Data: 2009-12-09 19:05:34
    Temat: Re: Samyang - bedzie ciekawiej
    Od: "d...@v...pl" <d...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 8 Gru, 23:39, "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> wrote:

    > Właśnie chyba nie do końca się przekłada - kąt widzenia zależy nie tylko od
    > ogniskowej i rozmiaru filmu/matrycy, ale też i sposobu w jaki obiektyw jest
    > skorygowany.
    > Daleko nie szukajac -
    > AF Nikkor 14mm f/2.8D ED - Picture angle 114° [90° with Nikon digital
    > cameras (Nikon DX format)]
    > AF Fisheye-Nikkor 16mm f/2.8D - Picture angle 180° [107° with Nikon digital
    > cameras (Nikon DX format)]
    > (w obu przypadkach dane z oficjalnej strony producenta -http://imaging.nikon.com).
> [...]

    Rozumiem że obiektyw o perspektywie prostoliniowej będzie miał inny
    kąt widzenia niż obiektyw o takiej samej
    ogniskowej , ale o nieskorygowanej dystorsji. To jasne jest ( tracimy
    na szerokości na rzecz prostoliniowości).
    Przyszło mi na myśl że obiektyw o mocniejszej dystorsji będzie miał
    szerszy kąt widzenia... I to chyba będzie
    ta tajemnicza druga zmienna.
    Niemniej rozpatrujemy fizycznie ten sam obiektyw pracujący przy
    rozmaitych przekątnych kadru. Czyżby więc
    dystorsja rosła ku brzegom kadru ? I to powodowało znaczącą zmianę
    kąta widzenia ?
    Ech dorwać by gdzieś takie 8 mm w T-2 i pomierzyć sobie...
    Pozdro Marcin