  • Data: 2009-12-08 10:13:39
    Temat: Re: Samyang - bedzie ciekawiej
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Mikołaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com> napisał:

    > Jeżeli mnie kalkulator nie myli to crop 1.5 (APS-C) do 2.0 (4/2) jak 1.0
    > (FF) do 1.33 (APS-H?). Czyli na 4/3 z 8/3.5 masz sporo większe pole
    > widzenia niż przez z Zenitarem 16mm na APC-C.
    >[...]

    tego się tak prosto nie liczy - obiektyw (w tym również typu rybie oko) może
    giąć linie w bardzo różny sposób - zobacz sobie na wykres w teście Samyanga
    na optycznych -
    http://www.optyczne.pl/161.1-Test_obiektywu-Samyang_
    8_mm_f_3.5_Aspherical_IF_MC_Fish-eye.html.
    Zgadzam się, ze różnice miedzy apsc a 4/3 będą mniejsze niż miedzy
    full-frame a APSC, ale wolałóbym nie oceniać ogółnego efektu przed
    pokazaniem zdjęć wykonanych dla tego formatu. Zapewne można by ten efekt
    zasymulować przycinając zdjęcia wykonane formatem APSC w programie
    graficznym - ale przyznam, że nie chce mi sie w to bawić - nie mam motywacji
    gdyż nie posiadam i nie przewiduję w bliskiej przyszłości zakupu aparatu z
    matrycą w formacie 4/3.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)