  • Data: 2012-05-05 23:02:22
    Temat: Re: Samsung dalej zrzyna od Appla...
    Od: z <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-05-05 17:38, Pszemol pisze:

    > To nie są bzdury. To są elementy wzornictwa przemysłowego.
    > Na takiej samej zasadzie jest zastrzeżony przedni grill Jeepów
    > czy też podwójny grill BMW. To ochrona odbiorców końcowych
    > przed kupowaniem podróbek upodabniających się do popularnych
    > pierwowzorów.

    Jakiś w tym sens jest ale to co się obecnie patentuje to SĄ BZDURY!!!
    Jak będziemy wszystko patentować to żaden biznes się nie uda bo przecież
    już wszystko było i trzeba będzie za każdą literkę zapłacić
    Efekt - żadnego postępu. To wszystko po pozorem ochrony praw tylko
    zaciska kaganiec na prawdziwej innowacji i twórczości.
    Ale cóż. Zeszłowieczne prawo nie przystające do rzeczywistości nadal ma
    swoich zwolenników.
    Oby jak najszybciej wymarli. ;-)

    > Nie oceniaj czegoś czego nie rozumiesz.

    Otwórz szerzej oczy i zobacz coś więcej niż archaiczne prawo nabijające
    kasę "pośrednikom" a nie tym co tworzą.

    > Ile Ty masz lat? Co Ty zrobiłeś dla ludzkości?
    > Czemu wymagasz od innych czegoś, czego nie wymagasz od siebie?

    Wymagam niewiele. Mniej propagandy w więcej rzetelnej informacji.
    Na prawdę myślisz model biznesowy którego bronisz (to nic złego ale jego
    wychwalanie pod niebiosa bez RZECZOWYCH argumentów już śmierdzi) się
    obroni?

    > Tobie pewnie bardziej pasuje model chiński, gdzie ochrona jest tylko
    > w papierach a nikt jej nie respektuje i rynek jest zalany bezwartościowymi
    > podróbami psującymi reputację wyrobom podrabianym i symbolom marki.

    Nie podoba mi się ochrona w takiej postaci bo jak umieszczę na projekcie
    koło i kreskę to mogę być posądzony o łamanie prawa autora który już
    gdzieś koło i kreskę w taki sposób użył chociaż jego "dzieła"
    na oczy nie widziałem. To jest jeden z powodów dla których unikam jak
    ognia projektowania. Mam taki luksus że wypycham to innym, młodszym,
    może bardziej utalentowanym. Ja projekty wcielam w życie.
    Na prawdę nie dostrzegasz że granica absurdu została już dawno
    przekroczona?