  • Data: 2010-09-15 20:43:21
    Temat: Re: Samsung SpinPoint F3 HD103SJ
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-09-15 22:17, Santana wrote:

> [...]
    > informuje
    > że gwarancji udziela producent i wynosi ona 36 miesięcy, to w wypadku
    > dysków samsunga jest to ewidentne kłamstwo. Może to być również niewiedza
    > lub głupota. Nie ma bowiem możliwości aby jakikolwiek sklep udźwignął
    > serwis
    > we własnym zakresie. Zbyt niskie są marże w tej branży. Kończy się
    > najczęściej na spuszczaniu nabywcy po brzytwie, wszak karty gwarancyjnej z
    > dokładnym określeniem gwarancji w wypadku dysków się nie wydaje. Generalnie
    > informowanie o trzyletniej gwarancji to po prostu brak rzetelności

    Ok, raz jeszcze ;)

    Wcześniejsze miało pójść z usmieszkiem, klient nie musi i nie powinien
    się przejmować datą produkcji. Jak ma napisane 36 m-cy na FV/gwarancji
    to ma 36 od sprzedawcy.

    Tutaj łańcuszek firm za to odpowiada. Dla przykładu mam dysk otrzymany w
    ramach wymiany z 2009.04, ale hurtownia dała na niego 36 m-cy od DATY
    ZAKUPU, wiec de facto oni ryzykują /ew. może mają specjalne umowy z
    producentem - tego nie wiem/. Nie uważam się za nierzetelnego, bo
    dystrybutor (hurtownia) mnie chroni przed jakimis ograniczeniami
    producenta, ja spełnie swoje 'obietnice'.

    > A dlaczego w ostatnim miesiącu? A co jeśli dysk podróżował przez różne
    > magazyny przez półtora roku? Nagle sie okazuje że gwarancji zostało tylko
    > pozostałe półtora roku.

    j/w. jest kilka scieżek serwisowania. Klient idzie do sprzedawcy albo
    serwisu producenta. zaś sprzedawca idzie do dystrybutora (jeżeli chodzi
    o dyski). Nawet j/w dysk 2 lata temu wyprodukowany, a sprzedany przez
    hurtownie miesiac temu, to te 36 m-cy liczy sie dla sprzedawcy od daty
    zakupu. Faktycznie - aby bylo jasne - hurtownie daja 36-m-cy niezaleznie
    od producenta.

    > Dane archizuje więc tu straty nie ma. Ale dlaczego mam tracić 100-200zł
    > przez jakiegoś cwaniaczka alboniedoedukowanego sprzedawce? Widze że kolega
    > ocenia z drugiej strony lady :) Zreszta jak widze, sam oferuje 36 miesięcy
    > gwarancji na dyski samsunga. Jak się trafi jakas trefna seria, to nie
    > zazdroszcze.

    Tu też jest w miare bezpiecznie jeżeli np. dyski padną na początki /bo
    to oznaka trefnej serii/ - wszystko wysyłam - np 20-30 dysków jedną
    paczka, wychodzi <1zl na dysk. Jak dotad nie zdarzylo mi sie by
    dystrybutor mi nie wymienil (a mam umowy z bodajze 5ma), tyle ze
    wczesniej sam testuje. To co czesto robie to po testach klientowi
    odsylam nowy dysk ze swoich zapasow, a uszkodzone leca do dystrybutora
    niezaleznym kanalem. Prosze nie oceniac wszystkich sprzedawcow jedna
    miara :) Ja też bywam klientem i tak miedzy nami, nie znosze
    sprzedawcow, ktorzy zrobia wszystko by wcisnac byle jaki towar :)

    pozdrawiam

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/