  • 1. Data: 2009-08-11 17:45:03
    Temat: Samsung Omnia jak bank zdjec?
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Hejka,

    Tak sobie kombinuje. Jako, ze nie dysponuje laptopem, czy nawet netbookiem
    pomyslalem czy nie daloby sie jakos zamias nich uzyc smartofu Samsunga -
    Omni. Tam gdzie jade zaniedlugo bedzie WiFi wiec korzystajac z Omni moge ze
    swiatem sie polaczyc. Chcialbym miec mozliwosc wyslania emailem zdjec
    zrobionych aparatem, ewentualnie zeby sluzula jako dodatkowe zabezpieczenie
    dla zdjec przed ich utrata. Tylko jak je zczytac z puszki do pamieci Omni?
    Aparat jest na karty CF wiec uzycie kart SD (micro SD z przejsciowka) i
    kombinowanie z przekladaniem odpada. Omnia jakkolwiek laczy sie z PC za
    pomoca zlacza USB, a sama bangla na Windows Mobile 6. Czy nie daloby sie
    jakos polaczyc aparatu do Omni bezposrednio (za pomoca jakiegos kabelka
    USB), tak by mozna bylo zrzucic zdjecia do pamieci telefonu? Moze ktos z
    Was o czyms takim slyszal??

    Thomas

  • 2. Data: 2009-08-11 19:36:21
    Temat: Re: Samsung Omnia jak bank zdjec?
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Thomas napisał:
    > jakos polaczyc aparatu do Omni bezposrednio (za pomoca jakiegos kabelka
    > USB), tak by mozna bylo zrzucic zdjecia do pamieci telefonu? Moze ktos z
    > Was o czyms takim slyszal??

    Komórka musiałaby obsługiwać tryb USB Host (lub USB On-the-Go)
    - rzadkość w tego typu sprzęcie.

    m.
    --
    Terminus Est

  • 3. Data: 2009-08-11 21:10:21
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Mikolaj Machowski" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Komórka musiałaby obsługiwać tryb USB Host (lub USB On-the-Go)
    > - rzadkość w tego typu sprzęcie.

    Taaak. Po spedzeniu kolejnych paru chwil w necie wychodzi na to, ze nie da
    sie. Szkoda. :(

    Thomas

  • 4. Data: 2009-08-11 21:11:39
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Thomas wrote:
    > Hejka,
    >
    > Tak sobie kombinuje. Jako, ze nie dysponuje laptopem, czy nawet
    > netbookiem pomyslalem czy nie daloby sie jakos zamias nich uzyc smartofu
    > Samsunga - Omni.

    Dałoby się, przykładowo tu jest soft do tego:
    http://freewareppc.com/utilities/zenousbhostdrivers.
    shtml

    > Tam gdzie jade zaniedlugo bedzie WiFi wiec korzystajac
    > z Omni moge ze swiatem sie polaczyc. Chcialbym miec mozliwosc wyslania
    > emailem zdjec zrobionych aparatem,

    Pomyśl zamiast tego czy rzeczywiście potrzebujesz tego bajeru. Czasem
    lepiej po prostu mieć wakacje.

    > ewentualnie zeby sluzula jako
    > dodatkowe zabezpieczenie dla zdjec przed ich utrata.

    Kup drugą kartę może lepiej?

> [...]
    > bezposrednio (za pomoca jakiegos kabelka USB), tak by mozna bylo zrzucic
    > zdjecia do pamieci telefonu? Moze ktos z Was o czyms takim slyszal??

    USB host się to nazywa. Potrzebujesz specjalnego kabelka do tego.
    Możesz też Kupić kartę z WiFi do aparatu (CF) i łączyć się bezprzewodowo.

    Ale... po co tyle kombinować? Użyjesz może ze dwa razy w tym raz by
    sprawdzić, czy działa.

    d.

  • 5. Data: 2009-08-11 21:47:58
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Użytkownik "dominik" <n...@d...kei.pl> napisał w wiadomości

    > Dałoby się, przykładowo tu jest soft do tego:
    > http://freewareppc.com/utilities/zenousbhostdrivers.
    shtml

    Tak. Dotarlem i tu wlasnie przed chwila. Pytanie tylko, czy soft zalatwi
    sprawe i umozliwi takie polaczenie: aparat -> Omnia i smartfon bedzie
    widzial aparat jako dysk zewnetrzny. Teoretycznie tak (o ile dobrze
    rozumiem), ale pod warunkiem, ze sam sprzet jest do tego przystosowany.
    Hmm.. ciekawe, ciekawe :) To tylko kabelka mi trzeba zeby prrzetestowac.

    > Pomyśl zamiast tego czy rzeczywiście potrzebujesz tego bajeru. Czasem
    > lepiej po prostu mieć wakacje.

    No tak. Ale bajer + wakacje to jest dopiero wypas! ;-)

    > Kup drugą kartę może lepiej?

    A tych mam sporo. Glownie myslalem o Omni jako miniaturowej protezie
    netbooka.

    > USB host się to nazywa. Potrzebujesz specjalnego kabelka do tego.
    > Możesz też Kupić kartę z WiFi do aparatu (CF) i łączyć się bezprzewodowo.

    Ale to rozwiazanie mnie nie uszczesliwia. Kart pewnie drogie i nie tak
    wydajne jak porzadne SanDiski, czy inne Lexary. To jeszcze musialbym
    zainwestowac w mala karte xD, zeby na nia zgrac z glownej CF to co
    chcialbym pozniej wrzucic przez WiFi na Omnie. Za duzo kombinacji.

    > Ale... po co tyle kombinować? Użyjesz może ze dwa razy w tym raz by
    > sprawdzić, czy działa.

    Lubie gadzety :P Choc w sumie tu funkcjonalnosc bylaby calkiem, calkiem.
    Nie mow, ze nie byloby to uzyteczne.

    Thomas

  • 6. Data: 2009-08-12 06:39:21
    Od: "Kokos" <k...@k...com>

    > No tak. Ale bajer + wakacje to jest dopiero wypas! ;-)

    a potem bedzie na naszej klasie..:
    "ja i sfinks", "ja i wieża ajfla", "ja i fala na morzu", "ja i sklep gucci",
    "ja i zachód słońca"...itp

  • 7. Data: 2009-08-12 08:20:14
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Kokos" <k...@k...com> napisał w wiadomości

    > a potem bedzie na naszej klasie..:
    > "ja i sfinks", "ja i wieża ajfla", "ja i fala na morzu", "ja i sklep
    > gucci", "ja i zachód słońca"...itp

    Abstrahujac od tego, ze nie bedzie, to czy to jest zabronione?

    Thomas

  • 8. Data: 2009-08-12 18:12:09
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Thomas wrote:
> [...]
    > rozumiem), ale pod warunkiem, ze sam sprzet jest do tego przystosowany.
    > Hmm.. ciekawe, ciekawe :) To tylko kabelka mi trzeba zeby prrzetestowac.

    Raczej jest - bo właściwie win mobile mają dostęp do sprzętu podobny do
    zwykłego peceta. Z portu więc można robić co się chce i właściwy sterownik
    to załatwi. No chyba, że jest jakiś wyjątkowo specjalny telefon, bo i to
    niestety się zdarza.

    > No tak. Ale bajer + wakacje to jest dopiero wypas! ;-)

    Kiedyś też tak miałem - wymyślałem sobie jakieś kombinacje, siedziałem
    tydzień nad nimi, a potem jak już zadziałały to użyłem może raz. Dzisiaj
    zdecydowanie wolę najpierw oceniać przydatność danego bajeru, a to o czym
    piszesz chociaż teoretycznie przydatne, to praktycznie średnio ma sens.
    Zresztą netbooki są dzisiaj w tak niskich cenach, że po prostu szkoda
    czasu na kombinowanie.

    > A tych mam sporo. Glownie myslalem o Omni jako miniaturowej protezie
    > netbooka.

    Dawno temu była sobie firma Palm, miała ona specyficzne podejście do
    swoich aplikacji. Był taki dokument "zen of palm", który mówił o sensie
    tego podejścia. Warto to przeczytać nawet dziś. Palm niestety się
    podzielił i stracił swoją pozycję, ale do dziś win mobile jest rząd
    wielkości gorszy w wielu sprawach niż np. stare clie lub tungsten.
    Ty prezentujesz właśnie zupełnie odwrotną filozofię działania - jesteś
    gotów dopłacić za wifi, aparat, gps, fontannę i karuzelę, ale i tak
    dostaniesz sam telefon w wersji funkcjonalnie gorszej niż stara plastikowa
    nokia. Niestety dzisiaj nie ma naprawdę dobrych smartfonów. Jeszcze się
    nie przekonałeś tylko, że telefon to wyjątkowo niewygodny "komputer" i to
    się niestety nie zmieni bo taka specyfika.

> [...]
    > zainwestowac w mala karte xD, zeby na nia zgrac z glownej CF to co
    > chcialbym pozniej wrzucic przez WiFi na Omnie. Za duzo kombinacji.

    Ten wątek mówi o jednej wielkiej kombinacji. Ja już wiem, że to o czym
    piszesz nawet jak uruchomisz, to użyjesz może z raz, a i to dla testów.
    Pomyśl czy Twój czas jest tego wszystkiego wart i czy naprawdę tego
    potrzebujesz? Na Twoim miejscu gdybym chciał wysłać zdjęcie z wakacji
    komuś to bym mimo lustrzanki wyciągnął po prostu tel i nim zrobił. Jakość
    na ekran idealnie się nadaje :)

    > Lubie gadzety :P Choc w sumie tu funkcjonalnosc bylaby calkiem, calkiem.
    > Nie mow, ze nie byloby to uzyteczne.

    Dawno temu natknąłem się na taki bajer - wgrywasz do palmtopa odpowiednie
    oprogramowanie i możesz nauczyć go odpowiadać przez IR jak pilot.
    Wystarczyło włączyć tryb nauki i uczył się konkretnego klawisza. Bajer nie
    z tej ziemii, no nie? Tydzień siedziałem nad tym, żeby to uruchomić, a jak
    już się udało... raz może użyłem. A już nie wyobrażam sobie uczyć palma
    każdego klawisza z pilota. Były też gotowe bazy... ale.
    Podobnie jest z tym co piszesz. Dać, się da pewnie, brzmi bajerzasto, ale
    w praktyce jest to zupełnie nieprzydatne. Po pierwsze to w przybliżeniu o
    rawach możesz zapomnieć, po drugie o jakiejkolwiek obróbce, po trzecie
    szybkość i jakość połączenia Cię wnerwi o wygodzie wszystkiego tego nie
    wspominając. Na sam koniec dodam, że bezprzewodowy Internet w Polsce to
    jedna wielka fikcja, w większości przypadków najzwyczajniej nie działa,
    jest poblokowany, a GPRS/UMTS to koszty/okrutnie wolne łącze i też pewnie
    nie użyjesz. A już z pewnością jako bajer.

    No nic, oczywiście zrobisz co uważasz, życzę Ci powodzenia, ale wątpię raz
    jeszcze, że realnie będziesz z tego korzystał :)

    d.

  • 9. Data: 2009-08-12 19:37:29
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kokos wrote:

    > a potem bedzie na naszej klasie..:
    > "ja i sfinks", "ja i wieża ajfla", "ja i fala na morzu", "ja i sklep
    > gucci", "ja i zachód słońca"...itp

    i każde z tych co najmniej 10 razy pod rożnymi kątami :/

  • 10. Data: 2009-08-13 17:59:35
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Użytkownik "dominik" <n...@d...kei.pl> napisał w wiadomości

    [ciach wszystko]

    Jakby czlowiek z ciekawosci roznych rzeczy nie probowal robic, to bysmy na
    Ksiezyc jeszcze nie dolecieli ;-)
    O aparatach cyfrowych i innych kompterach tez moglibysmy zapomniec, a w
    domu obiad przyrzadzaloby sie nad ogniskiem :)

    Tak, czy siak, dzieki za konstruktywna dyskusje i rady.

    Thomas