  • 1. Data: 2009-08-11 11:24:40
    Temat: Gdzie się podziała firma Soligor ?
    Od: "Sławek Drogosz" <s...@p...onet.pl>

    Nie widzę już ofert obiektywów tej firmy - zbankrutowała ? ;-)

    I trochę prywaty - poszukuję obiektywu Soligor 100/3.5 Macro (uzywany,
    nowy) - jest jeszcze do zdobycia ?
    Co sądzicie o Soligor 100/3.5 Macro - planuję użyć go makrofotografii.
    Słyszałem, że przyzwoite i lekkie szkło dające odwzorowanie 1:1 - ale nie
    radzi już sobie z dopietym np. Raynox-DCR250 ;-( .

    Pzdr,
    Sławek

  • 2. Data: 2009-08-11 11:57:36
    Temat: Re: Gdzie się podziała firma Soligor ?
    Od: XX YY <f...@g...com>

    http://www.soligor.com/src/products_list.php?hp=2

  • 3. Data: 2009-08-11 11:59:03
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Użytkownik "Sławek Drogosz" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Co sądzicie o Soligor 100/3.5 Macro - planuję użyć go makrofotografii.

    Miałem kiedyś do nikona (analog)
    za swoją cenę przyzwoicie ostry,
    ale słaby mechanicznie (plastik).
    Mój kupiony używany miał już wyraźnie
    zatarty gwint ostrzenia.

    > Słyszałem, że przyzwoite i lekkie szkło dające odwzorowanie 1:1

    Tylko z dedykowaną soczewką (powinna byś w komplecie)

  • 4. Data: 2009-08-11 12:04:06
    Temat: Re: Gdzie sie podziala firma Soligor ?
    Od: "Slawek Drogosz" <s...@p...onet.pl>

    > http://www.soligor.com/src/products_list.php?hp=2

    Tak widzialem te strone - ale gdzie slynne obiektywy Soligor'a ??? ;-) JUZ
    NIE MA W OFERCIE ;-(

  • 5. Data: 2009-08-11 12:17:26
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Tak widzialem te strone - ale gdzie slynne obiektywy Soligor'a ??? ;-) JUZ
    > NIE MA W OFERCIE ;-(

    slynne ?
    to raczej byla dolna polka jesli sobie przypominam.
    w tej chwili nie wiem dokladnie , nie chce mi sie odszukiwac w moich
    zasobach pamieci , ale wydaje mi sie ze nie byl producentem tylko
    sprzedawca pod swoja firma.
    produkowano je gdzies we wschodniej azji -ale to stara historia. i
    specjalnie tym sie nie ineteresowalem

  • 6. Data: 2009-08-11 18:45:04
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "XX YY" <f...@g...com> napisal:

    > slynne ?
    > to raczej byla dolna polka jesli sobie przypominam.

    Z reguly tak, aczkolwiek pod nazwa Soligor trafialy sie tez obiektywy warte
    zainteresowania - np. Soligor 100f3.5 macro (produkt Cosiny, sprzedawany
    równiez pod jej wlasna nazwa oraz jako Vivitar, Phoenix, Pentax) - bardzo
    tanie szklo makro o calkiem przyzwoitych wlasnosciach optycznych, aczkolwiek
    tandetne mechanicznie. Biorac pod uwage, ze od '100' makro innych
    producentów byl ponad 2x tanszy - mozna mu bylo te nieciekawa mechjanike
    wybaczyc.

    > w tej chwili nie wiem dokladnie , nie chce mi sie odszukiwac w moich
    > zasobach pamieci , ale wydaje mi sie ze nie byl producentem tylko
    > sprzedawca pod swoja firma.
    > [...]

    Zgadza sie. Soligor sam zadnych obiektywów nie produkowal (nie wiem czy w
    ogóle produkowal cokolwiek). Pod nazwa Soligor wystepowalo duzo obiektywów
    Cosiny, wydaje mi sie, ze obiektywy innych producentów tez sie trafialy.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 7. Data: 2009-08-11 19:00:10
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Sławek Drogosz" <s...@p...onet.pl> napisał:

    > Nie widzę już ofert obiektywów tej firmy - zbankrutowała ? ;-)

    Nie wiem, czy zbankrutował sam Soligor, czy jego główny dostawca - firma
    Cosina - przestał produkować obiektywy.

    > I trochę prywaty - poszukuję obiektywu Soligor 100/3.5 Macro (uzywany,
    > nowy) - jest jeszcze do zdobycia ?

    Nowy nie produkowany od kilku lat. Występował również jako Cosina, Vivitar,
    Phoenix, Pentax - możesz też szukać pod tymi nazwami.

    > Co sądzicie o Soligor 100/3.5 Macro - planuję użyć go makrofotografii.

    Miałem dość długo ten obiektyw. Bardzo przyzwoity optycznie, mechanika
    chodzi jak traktor, AF porównywalny z żółwiem (ale obiektywy makro rzadko
    mają szybki AF). Plastik z którego jest wykonany stwarza wrażenie taniego
    tworzywa z odzysku, ale przez kilka lat intensywnej eksploatracji obiektyw
    ani razu nie odmówił posłuszeństwa i z tego co wiem nowemu właścicielowi też
    od ok. 5 lat służy bezawaryjnie. Jeśli potrzebujesz obiektywu makro o
    ogniskowej ok. 100mm a nie stać Cię na Tamrona 90f2,8 - to ten 100F3.5 jest
    praktycznie jedynym rozwiązaniem - jeśli tylko uda Ci się go gdzieś kupić.

    > Słyszałem, że przyzwoite i lekkie szkło dające odwzorowanie 1:1

    Niestety 'z prostej' tylko 1:2. Często z obiektywem była dostarczana
    dedykowana soczewka nasadkowa umożliwiająca uzyskanie skali 1:1 - optycznie
    nawet całkiem nieźle z tą soczewką rysował, ale częste zakładanie i
    zdejmowanie jednak wygodne nie było. Na pewno soczewka była dokładana do
    obiektywów spzredawanych pod nazwą Cosina, z tego co wiem nie było jej w
    komplecie z obiektywami sprzedawanymi pod nazwą Pentax. Jak było z
    obiektywami sprzedawanymio pod nazwami Phoenix, Soligor i Vivitar - nie
    pamiętam.

    - ale nie
    > radzi już sobie z dopietym np. Raynox-DCR250 ;-( .
    >[...]

    Na ten temat nic nie mogę powiedzieć - w czasach gdy miałem ten obiektyw
    DCR-250 był jeszcze w Polsce stworem praktycznie nieznanym.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 8. Data: 2009-08-11 22:14:23
    Od: "d...@v...pl" <d...@v...pl>

    On 11 Sie, 20:45, "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> wrote:

> [...]
    > Cosiny, wydaje mi sie, ze obiektywy innych producentów tez sie trafialy.

    Soligor produkował obiektywy , i to bardzo zacne. Ale skończył gdzieś
    pod koniec lat 1970tych
    jego patentem było mocowanie wymienne T2
    Pozdro Marcin

  • 9. Data: 2009-08-12 05:36:50
    Od: "Kokon" <k...@o...pl>

    Użytkownik wrote:

    > Soligor produkował obiektywy , i to bardzo zacne. Ale skończył gdzieś
    > pod koniec lat 1970tych
    > jego patentem było mocowanie wymienne T2
    > Pozdro Marcin

    Czesc,

    Nie byl to czasem patent Tamrona?

    Pzdr,
    Blazej

  • 10. Data: 2009-08-12 07:47:24
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    <d...@v...pl> napisał:

    >Soligor produkował obiektywy , i to bardzo zacne. Ale skończył gdzieś
    >pod koniec lat 1970tych

    Przy tak odległej przeszłości - mogę się mylić. Ale - jesteś pewien, że była
    to włąsna produkcja Soligora a nie jakiś Kiron lub Vivitar?

    >jego patentem było mocowanie wymienne T2

    Wydawało mi się, że to patent Vivitara - ale znów - pewności nie mam.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)