  • Data: 2018-03-28 21:12:08
    Temat: Re: Samojezdne: 20 tyś Jaguarów dla Waymo
    Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    nadir <n...@h...org> wrote:

    > No ale żeby te dane były cokolwiek warte to podaj ile mil rocznie
    > przejeżdżają samochody konwencjonalne a ile Ubery/Volvo?

    Kierowcy są rózni: doświadczeni/niedoświadczeni, wypoczęci/zmęczeni,
    uważni/nieuważni, pijący/niepijący, bijący rekordy ciągłej jazdy bez spania
    itp, itd.

    Więc o którego konwencjonalnego kierowcę pytasz? 18-latka po 2 piwkach z
    dziewczyną na fotelu pasażera? Czy 70-latka niedowidzącego co jeździ od 10
    lat już tylko w niedziele?

    Firmy jak Waymo, budujące automatycznego kierowcę, mają na celu osiągnięcie
    efektu jaki daje doświadczony, uważny i niemęczący się kierowca ludzki - a
    więc statystycznie dużo powyżej statystycznego kierowcy ludzkiego.
    Ten automatyczny kierowca z definicji będzie mieć dostęp do całego
    doświadczenia zebranego w takiej próbie 20000 samochodów do której
    przymierza się po raz kolejny Waymo.

    A ludziom nieznającym sprawy Uber/Volvo proponuję obejrzeć klip z kamery
    pokładowej i ocenić czy jeśli Wy bylibyście za kółkiem, w takiej samej
    sytuacji, czyli w nocy, pewnie zmęczeni po długiej jeździe zauważylibyście
    kobietę przechodzącą przez trzy-pasowa jezdnię, nie na pasach, prowadzącą
    rower, która Wam znienacka weszła przed maskę...
    Ja się obawiam, że nie zauważyłbym:
    https://youtu.be/ou8sqWr6mF0

    Oczywiście od automatu oczekuje się czegoś więcej, bo są radar, LIDAR,
    kamery i szybki CPU sprzężony z hamulcami ale wciąż nie mam złudzeń że uda
    się wypadki wyeliminować do zera. Pewnych sytuacji nie przeskoczysz ze
    względu na podstawową fizykę... a co Ubera to chyba nie jest to ich system
    - oni tam coś ukradli Googlowi/Waymo podkradając jakichś pracowników od
    Googla więc obawiam się, że Uberowy system nie będzie tak dobry jak system
    Waymo/Googla.