eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaSamochody hzbrzdowe kosytz adowania akumulatorow.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 17

  • 1. Data: 2014-02-16 18:47:23
    Temat: Samochody hzbrzdowe kosytz adowania akumulatorow.
    Od: s...@g...com

    Dzień Dobry,

    Jak można oszacować koszty ładowania akumulatorów w hybrydzie?
    Chociażby takiej;
    http://moto.wp.pl/kat,107914,page,4,title,Mitsubishi
    -Outlander-PHEV-hybrydowy-SUV-z-wtyczka,wid,16373696
    ,wiadomosc.html

    Tak, żeby przekalkulować jak różnica w cenie odbija się w bieżącej eksploatacji.

    Pozdrawiam,
    Bartek


  • 2. Data: 2014-02-16 19:34:43
    Temat: Re: Samochody hzbrzdowe kosytz adowania akumulatorow.
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik s...@g...com napisał:
    > Dzień Dobry,
    >
    > Jak można oszacować koszty ładowania akumulatorów w hybrydzie?
    > Chociażby takiej;
    > http://moto.wp.pl/kat,107914,page,4,title,Mitsubishi
    -Outlander-PHEV-hybrydowy-SUV-z-wtyczka,wid,16373696
    ,wiadomosc.html
    >
    > Tak, żeby przekalkulować jak różnica w cenie odbija się w bieżącej eksploatacji.

    Koszt ładowania akumulatorów w samochodzie hybrydowym czy w pełni
    elektrycznym jest pomijalny w porównaniu z kosztem eksploatacji
    (amortyzacji) akumulatorów. Policz ile te akumulatory kosztują i kiedy
    zdechną - koszt przepuszczonej przez nie energii pobranej z sieci czy
    nawet wytworzonej w generatorze napędzanym silnikiem spalinowym
    samochodu jest przy koszcie amortyzacji akumulatorów znikomy.

    --
    Darek


  • 3. Data: 2014-02-16 21:12:34
    Temat: Re: Samochody hzbrzdowe kosytz adowania akumulatorow.
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 16.02.2014 o 18:47 <s...@g...com> pisze:

    > Dzień Dobry,
    >
    > Jak można oszacować koszty ładowania akumulatorów w hybrydzie?
    Raczej nie można bo się ich nie da ładować z zewnątrz tzn nie ma ładowarki.

    > Chociażby takiej;
    > http://moto.wp.pl/kat,107914,page,4,title,Mitsubishi
    -Outlander-PHEV-hybrydowy-SUV-z-wtyczka,wid,16373696
    ,wiadomosc.htm
    >
    > Tak, żeby przekalkulować jak różnica w cenie odbija się w bieżącej
    > eksploatacji.
    176 kzł i ty się zastanawiasz na ceną energii elekt?
    Prędzej akumlatory padną niż zwróci się to auto w stosunku do zwykłego np:
    benzyniaka. Poza tym już tak ładnie było że wyżucili skrzynię biegów a tu
    na końcu sprzęgło lepkościowe i sprzęgnięcie przedniej osi z silnikiem
    spalinowym, a fuj :)

    --

    Pozdr
    Janusz


  • 4. Data: 2014-02-16 21:32:44
    Temat: Re: Samochody hzbrzdowe kosytz adowania akumulatorow.
    Od: s...@g...com


    >
    > 176 kzł i ty się zastanawiasz na ceną energii elekt?
    >
    > Prędzej akumlatory padną niż zwróci się to auto w stosunku do zwykłego np:
    >
    > benzyniaka. Poza tym już tak ładnie było że wyżucili skrzynię biegów a tu
    >
    > na końcu sprzęgło lepkościowe i sprzęgnięcie przedniej osi z silnikiem
    >
    > spalinowym, a fuj :)
    To nie jest takie oczywiste, różnie może być, bo nie znając faktycznie jak to jest
    można zrobić kalkulacje;
    Z jednej strony przy normalnym silniku na przejechanie 100tyś KM wydało by się ileś
    tam na paliwo.
    Z drugiej strony ten sam dystans hybrydą to;
    -wyższy koszt zakupu+koszt paliwa+koszt prądu na ładowanie +koszt wymiany
    akumulatora(zakładając, że się całkiem zużyje)

    Podobny przypadek przerabiałem ostatnio właśnie z taką mocno specjalistyczną maszyną,
    gdzie miałem do wyboru napęd spalinowy i elektryczny;
    -elektryczna maszynka droższa, ale zakładając, że akumulator starczy na 5lat po
    1000mth pracy rocznie, to po 5 latach koszt eksploatacji elektrycznej maszyny będzie
    niższy minimalnie niż spalinowej. Koszt wymiany akumulatorów jest w tym przypadku
    dość niski akurat. Koszt ładowania na dzień pracy to równowartość 1litra paliwa, a
    odpowiednik spalinowy pali na dzień około 9-14 litrów w zależności od rodzaju pracy
    wykonywanej. Tutaj elektryczna maszyna ma sens.
    Podobnie przeliczałem kilka aut hybrydowych kontra wersje ze spalinowym napędem i
    często hybryda poza szpanem nic nie wnosiła, a nawet wychodziła drożej.


  • 5. Data: 2014-02-16 22:09:08
    Temat: Re: Samochody hzbrzdowe kosytz adowania akumulatorow.
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2014-02-16 21:01, AlexY pisze:
    > W takim czymś:
    > http://www.goingreen.co.uk/e-cars/g-wiz/
    > koszt prądu odpowiada spalaniu 2l/100km benzyny. Do zasilania używa 8
    > akumulatorów trojan 125T
    > Ogólnie można przyjąć że koszt prądu to około 1/10 kosztu paliwa.

    A ile to g.. by paliło z silnikiem spalinowym jeśli by zachować
    identyczne "osiągi" i dać sterowany jakimś programem "eco"?
    Myślicie, że było by o więcej niż te 2l/100km?

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej


  • 6. Data: 2014-02-16 23:50:08
    Temat: Re: Samochody hzbrzdowe kosytz adowania akumulatorow.
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 16 Feb 2014 22:23:56 +0000, AlexY <a...@i...pl> wrote:
    > Myślę że tyle co maluch/trabant/cienkocienko
    > czyli coś około 5l/100km

    Mialem kiedyś lupo 3L, udało mi się kiedyś 2.7/100 ropy nie
    przekraczając 100km/h na trasie tomaszow-warszawa. I po co
    elektryczny?

    --
    Marek


  • 7. Data: 2014-02-17 09:25:30
    Temat: Re: Samochody hzbrzdowe kosytz adowania akumulatorow.
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 16.02.2014 o 23:23 AlexY <a...@i...pl> pisze:

    > Użytkownik Andrzej W. napisał:
    >> W dniu 2014-02-16 21:01, AlexY pisze:
    >>> W takim czymś:
    >>> http://www.goingreen.co.uk/e-cars/g-wiz/
    >>> koszt prądu odpowiada spalaniu 2l/100km benzyny. Do zasilania używa 8
    >>> akumulatorów trojan 125T
    >>> Ogólnie można przyjąć że koszt prądu to około 1/10 kosztu paliwa.
    >>
    >> A ile to g.. by paliło z silnikiem spalinowym jeśli by zachować
    >> identyczne "osiągi" i dać sterowany jakimś programem "eco"?
    >> Myślicie, że było by o więcej niż te 2l/100km?
    >
    > Myślę że tyle co maluch/trabant/cienkocienko
    > czyli coś około 5l/100km
    Wg mnie mniej, bo to nie ma osiągów cienkiego, 120 nie pojedzie, a i waży
    bez aku znacznie mniej, tam wystarczy silnik z kosiarki, na takim spali
    2l/100
    co w stosunku do aku powoduje że aku nie mają sensu.

    --

    Pozdr
    Janusz


  • 8. Data: 2014-02-17 20:26:57
    Temat: Re: Samochody hzbrzdowe kosytz adowania akumulatorow.
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 17.02.2014 o 18:57 AlexY <a...@i...pl> pisze:

    > Użytkownik janusz_k napisał:
    >> W dniu 16.02.2014 o 23:23 AlexY <a...@i...pl> pisze:
    > [..]
    >>> Myślę że tyle co maluch/trabant/cienkocienko
    >>> czyli coś około 5l/100km
    >> Wg mnie mniej, bo to nie ma osiągów cienkiego, 120 nie pojedzie, a i
    >> waży
    >> bez aku znacznie mniej, tam wystarczy silnik z kosiarki, na takim spali
    >> 2l/100
    >
    > Bez aku 400kg, z 650kg czyli tyle co maluch. Ale fakt, z
    Czyli razem to waży ponad tonę? no to nie dziwne że ma tak marne osiągi.


    silnikiem 10kW
    > i elektronicznym ogranicznikiem prędkości do 62km/h (i tak w mieście
    > więcej nie wolno) nie może konkurować nawet z byle trabantem.
    >
    >> co w stosunku do aku powoduje że aku nie mają sensu.
    >
    > Działaj, rynek tylko czeka. Nikogo nie namawiam, dla mnie to coś ma tyle
    > zalet że zmienić go mogę najwyżej na rower.

    Ale co ma zalety, hybryda czy to jezdzidło elektryczne?

    --

    Pozdr
    Janusz


  • 9. Data: 2018-11-02 09:16:35
    Temat: Re: Samochody hzbrzdowe kosytz adowania akumulatorow.
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    Tak mi się przypomniała taka ciekawostka.
    Z tego co wiedziałem dotychczas, to dobre akumulatory zapewniały raczej
    poniżej 2 tysięcy cykli ładowania.
    Ostatnio grzebałem przy baterii od samochodu, który z fabrycznego napędu
    był przerobiony na elektryczny przez jakąś firmę specjalizującą się w
    tym. Szukałem parametrów użytych akumulatorów. I tam, cele 100Ah mają
    podane 20 tysięcy cykli. To by swobodnie zapewniło brak wymiany
    akumulatora przez całe życie auta.
    --
    Pozdrawiam
    EdiM


  • 10. Data: 2018-11-02 10:21:47
    Temat: Re: Samochody hzbrzdowe kosytz adowania akumulatorow.
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > tym. Szukałem parametrów użytych akumulatorów. I tam, cele 100Ah mają
    > podane 20 tysięcy cykli. To by swobodnie zapewniło brak wymiany
    > akumulatora przez całe życie auta.
    obawiam się ze to jest ściema. gdyby tak było, znaczy akumulator
    projekowany byłyb na 50 lat życia, to ten który go zaprojektował,
    zostałby zwolniony z pracy, bo wystarczyło by 10% z tego życia, za
    zdecydowanie niższą cenę. to tak jakby silnik diesla miał mieć pierwszy
    przegląd po 1000km. da sie? tak, ale chyba tylko w statkach.

    ToMasz

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: