-
1. Data: 2014-02-16 18:47:23
Temat: Samochody hzbrzdowe kosytz adowania akumulatorow.
Od: s...@g...com
Dzień Dobry,
Jak można oszacować koszty ładowania akumulatorów w hybrydzie?
Chociażby takiej;
http://moto.wp.pl/kat,107914,page,4,title,Mitsubishi
-Outlander-PHEV-hybrydowy-SUV-z-wtyczka,wid,16373696
,wiadomosc.html
Tak, żeby przekalkulować jak różnica w cenie odbija się w bieżącej eksploatacji.
Pozdrawiam,
Bartek
-
2. Data: 2014-02-16 19:34:43
Temat: Re: Samochody hzbrzdowe kosytz adowania akumulatorow.
Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>
Użytkownik s...@g...com napisał:
> Dzień Dobry,
>
> Jak można oszacować koszty ładowania akumulatorów w hybrydzie?
> Chociażby takiej;
> http://moto.wp.pl/kat,107914,page,4,title,Mitsubishi
-Outlander-PHEV-hybrydowy-SUV-z-wtyczka,wid,16373696
,wiadomosc.html
>
> Tak, żeby przekalkulować jak różnica w cenie odbija się w bieżącej eksploatacji.
Koszt ładowania akumulatorów w samochodzie hybrydowym czy w pełni
elektrycznym jest pomijalny w porównaniu z kosztem eksploatacji
(amortyzacji) akumulatorów. Policz ile te akumulatory kosztują i kiedy
zdechną - koszt przepuszczonej przez nie energii pobranej z sieci czy
nawet wytworzonej w generatorze napędzanym silnikiem spalinowym
samochodu jest przy koszcie amortyzacji akumulatorów znikomy.
--
Darek
-
3. Data: 2014-02-16 21:12:34
Temat: Re: Samochody hzbrzdowe kosytz adowania akumulatorow.
Od: janusz_k <J...@o...pl>
W dniu 16.02.2014 o 18:47 <s...@g...com> pisze:
> Dzień Dobry,
>
> Jak można oszacować koszty ładowania akumulatorów w hybrydzie?
Raczej nie można bo się ich nie da ładować z zewnątrz tzn nie ma ładowarki.
> Chociażby takiej;
> http://moto.wp.pl/kat,107914,page,4,title,Mitsubishi
-Outlander-PHEV-hybrydowy-SUV-z-wtyczka,wid,16373696
,wiadomosc.htm
>
> Tak, żeby przekalkulować jak różnica w cenie odbija się w bieżącej
> eksploatacji.
176 kzł i ty się zastanawiasz na ceną energii elekt?
Prędzej akumlatory padną niż zwróci się to auto w stosunku do zwykłego np:
benzyniaka. Poza tym już tak ładnie było że wyżucili skrzynię biegów a tu
na końcu sprzęgło lepkościowe i sprzęgnięcie przedniej osi z silnikiem
spalinowym, a fuj :)
--
Pozdr
Janusz
-
4. Data: 2014-02-16 21:32:44
Temat: Re: Samochody hzbrzdowe kosytz adowania akumulatorow.
Od: s...@g...com
>
> 176 kzł i ty się zastanawiasz na ceną energii elekt?
>
> Prędzej akumlatory padną niż zwróci się to auto w stosunku do zwykłego np:
>
> benzyniaka. Poza tym już tak ładnie było że wyżucili skrzynię biegów a tu
>
> na końcu sprzęgło lepkościowe i sprzęgnięcie przedniej osi z silnikiem
>
> spalinowym, a fuj :)
To nie jest takie oczywiste, różnie może być, bo nie znając faktycznie jak to jest
można zrobić kalkulacje;
Z jednej strony przy normalnym silniku na przejechanie 100tyś KM wydało by się ileś
tam na paliwo.
Z drugiej strony ten sam dystans hybrydą to;
-wyższy koszt zakupu+koszt paliwa+koszt prądu na ładowanie +koszt wymiany
akumulatora(zakładając, że się całkiem zużyje)
Podobny przypadek przerabiałem ostatnio właśnie z taką mocno specjalistyczną maszyną,
gdzie miałem do wyboru napęd spalinowy i elektryczny;
-elektryczna maszynka droższa, ale zakładając, że akumulator starczy na 5lat po
1000mth pracy rocznie, to po 5 latach koszt eksploatacji elektrycznej maszyny będzie
niższy minimalnie niż spalinowej. Koszt wymiany akumulatorów jest w tym przypadku
dość niski akurat. Koszt ładowania na dzień pracy to równowartość 1litra paliwa, a
odpowiednik spalinowy pali na dzień około 9-14 litrów w zależności od rodzaju pracy
wykonywanej. Tutaj elektryczna maszyna ma sens.
Podobnie przeliczałem kilka aut hybrydowych kontra wersje ze spalinowym napędem i
często hybryda poza szpanem nic nie wnosiła, a nawet wychodziła drożej.
-
5. Data: 2014-02-16 22:09:08
Temat: Re: Samochody hzbrzdowe kosytz adowania akumulatorow.
Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>
W dniu 2014-02-16 21:01, AlexY pisze:
> W takim czymś:
> http://www.goingreen.co.uk/e-cars/g-wiz/
> koszt prądu odpowiada spalaniu 2l/100km benzyny. Do zasilania używa 8
> akumulatorów trojan 125T
> Ogólnie można przyjąć że koszt prądu to około 1/10 kosztu paliwa.
A ile to g.. by paliło z silnikiem spalinowym jeśli by zachować
identyczne "osiągi" i dać sterowany jakimś programem "eco"?
Myślicie, że było by o więcej niż te 2l/100km?
--
Pozdrawiam,
Andrzej
-
6. Data: 2014-02-16 23:50:08
Temat: Re: Samochody hzbrzdowe kosytz adowania akumulatorow.
Od: Marek <f...@f...com>
On Sun, 16 Feb 2014 22:23:56 +0000, AlexY <a...@i...pl> wrote:
> Myślę że tyle co maluch/trabant/cienkocienko
> czyli coś około 5l/100km
Mialem kiedyś lupo 3L, udało mi się kiedyś 2.7/100 ropy nie
przekraczając 100km/h na trasie tomaszow-warszawa. I po co
elektryczny?
--
Marek
-
7. Data: 2014-02-17 09:25:30
Temat: Re: Samochody hzbrzdowe kosytz adowania akumulatorow.
Od: janusz_k <J...@o...pl>
W dniu 16.02.2014 o 23:23 AlexY <a...@i...pl> pisze:
> Użytkownik Andrzej W. napisał:
>> W dniu 2014-02-16 21:01, AlexY pisze:
>>> W takim czymś:
>>> http://www.goingreen.co.uk/e-cars/g-wiz/
>>> koszt prądu odpowiada spalaniu 2l/100km benzyny. Do zasilania używa 8
>>> akumulatorów trojan 125T
>>> Ogólnie można przyjąć że koszt prądu to około 1/10 kosztu paliwa.
>>
>> A ile to g.. by paliło z silnikiem spalinowym jeśli by zachować
>> identyczne "osiągi" i dać sterowany jakimś programem "eco"?
>> Myślicie, że było by o więcej niż te 2l/100km?
>
> Myślę że tyle co maluch/trabant/cienkocienko
> czyli coś około 5l/100km
Wg mnie mniej, bo to nie ma osiągów cienkiego, 120 nie pojedzie, a i waży
bez aku znacznie mniej, tam wystarczy silnik z kosiarki, na takim spali
2l/100
co w stosunku do aku powoduje że aku nie mają sensu.
--
Pozdr
Janusz
-
8. Data: 2014-02-17 20:26:57
Temat: Re: Samochody hzbrzdowe kosytz adowania akumulatorow.
Od: janusz_k <J...@o...pl>
W dniu 17.02.2014 o 18:57 AlexY <a...@i...pl> pisze:
> Użytkownik janusz_k napisał:
>> W dniu 16.02.2014 o 23:23 AlexY <a...@i...pl> pisze:
> [..]
>>> Myślę że tyle co maluch/trabant/cienkocienko
>>> czyli coś około 5l/100km
>> Wg mnie mniej, bo to nie ma osiągów cienkiego, 120 nie pojedzie, a i
>> waży
>> bez aku znacznie mniej, tam wystarczy silnik z kosiarki, na takim spali
>> 2l/100
>
> Bez aku 400kg, z 650kg czyli tyle co maluch. Ale fakt, z
Czyli razem to waży ponad tonę? no to nie dziwne że ma tak marne osiągi.
silnikiem 10kW
> i elektronicznym ogranicznikiem prędkości do 62km/h (i tak w mieście
> więcej nie wolno) nie może konkurować nawet z byle trabantem.
>
>> co w stosunku do aku powoduje że aku nie mają sensu.
>
> Działaj, rynek tylko czeka. Nikogo nie namawiam, dla mnie to coś ma tyle
> zalet że zmienić go mogę najwyżej na rower.
Ale co ma zalety, hybryda czy to jezdzidło elektryczne?
--
Pozdr
Janusz
-
9. Data: 2018-11-02 09:16:35
Temat: Re: Samochody hzbrzdowe kosytz adowania akumulatorow.
Od: EM <e...@p...onet.pl>
Tak mi się przypomniała taka ciekawostka.
Z tego co wiedziałem dotychczas, to dobre akumulatory zapewniały raczej
poniżej 2 tysięcy cykli ładowania.
Ostatnio grzebałem przy baterii od samochodu, który z fabrycznego napędu
był przerobiony na elektryczny przez jakąś firmę specjalizującą się w
tym. Szukałem parametrów użytych akumulatorów. I tam, cele 100Ah mają
podane 20 tysięcy cykli. To by swobodnie zapewniło brak wymiany
akumulatora przez całe życie auta.
--
Pozdrawiam
EdiM
-
10. Data: 2018-11-02 10:21:47
Temat: Re: Samochody hzbrzdowe kosytz adowania akumulatorow.
Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
> tym. Szukałem parametrów użytych akumulatorów. I tam, cele 100Ah mają
> podane 20 tysięcy cykli. To by swobodnie zapewniło brak wymiany
> akumulatora przez całe życie auta.
obawiam się ze to jest ściema. gdyby tak było, znaczy akumulator
projekowany byłyb na 50 lat życia, to ten który go zaprojektował,
zostałby zwolniony z pracy, bo wystarczyło by 10% z tego życia, za
zdecydowanie niższą cenę. to tak jakby silnik diesla miał mieć pierwszy
przegląd po 1000km. da sie? tak, ale chyba tylko w statkach.
ToMasz