-
X-Received: by 10.140.107.138 with SMTP id h10mr349185qgf.2.1392582764999; Sun, 16
Feb 2014 12:32:44 -0800 (PST)
X-Received: by 10.140.107.138 with SMTP id h10mr349185qgf.2.1392582764999; Sun, 16
Feb 2014 12:32:44 -0800 (PST)
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!usenet.blueworldhosting.com!feeder01.bluewo
rldhosting.com!peer01.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.
highwinds-media.com!f11no21750813qae.1!news-out.google.com!dr7ni182qab.1!nntp.g
oogle.com!f11no21750811qae.1!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups
.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Date: Sun, 16 Feb 2014 12:32:44 -0800 (PST)
In-Reply-To: <op.xbd428l6n0u1o8@moj>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=88.220.51.61;
posting-account=jWwPIgoAAABij_PKVEhrDvK6otgI8hWq
NNTP-Posting-Host: 88.220.51.61
References: <e...@g...com>
<op.xbd428l6n0u1o8@moj>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <e...@g...com>
Subject: Re: Samochody hzbrzdowe kosytz adowania akumulatorow.
From: s...@g...com
Injection-Date: Sun, 16 Feb 2014 20:32:45 +0000
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Received-Bytes: 2848
X-Received-Body-CRC: 2564016084
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:659870
[ ukryj nagłówki ]
>
> 176 kzł i ty się zastanawiasz na ceną energii elekt?
>
> Prędzej akumlatory padną niż zwróci się to auto w stosunku do zwykłego np:
>
> benzyniaka. Poza tym już tak ładnie było że wyżucili skrzynię biegów a tu
>
> na końcu sprzęgło lepkościowe i sprzęgnięcie przedniej osi z silnikiem
>
> spalinowym, a fuj :)
To nie jest takie oczywiste, różnie może być, bo nie znając faktycznie jak to jest
można zrobić kalkulacje;
Z jednej strony przy normalnym silniku na przejechanie 100tyś KM wydało by się ileś
tam na paliwo.
Z drugiej strony ten sam dystans hybrydą to;
-wyższy koszt zakupu+koszt paliwa+koszt prądu na ładowanie +koszt wymiany
akumulatora(zakładając, że się całkiem zużyje)
Podobny przypadek przerabiałem ostatnio właśnie z taką mocno specjalistyczną maszyną,
gdzie miałem do wyboru napęd spalinowy i elektryczny;
-elektryczna maszynka droższa, ale zakładając, że akumulator starczy na 5lat po
1000mth pracy rocznie, to po 5 latach koszt eksploatacji elektrycznej maszyny będzie
niższy minimalnie niż spalinowej. Koszt wymiany akumulatorów jest w tym przypadku
dość niski akurat. Koszt ładowania na dzień pracy to równowartość 1litra paliwa, a
odpowiednik spalinowy pali na dzień około 9-14 litrów w zależności od rodzaju pracy
wykonywanej. Tutaj elektryczna maszyna ma sens.
Podobnie przeliczałem kilka aut hybrydowych kontra wersje ze spalinowym napędem i
często hybryda poza szpanem nic nie wnosiła, a nawet wychodziła drożej.
Następne wpisy z tego wątku
- 16.02.14 22:09 Andrzej W.
- 16.02.14 23:50 Marek
- 17.02.14 09:25 janusz_k
- 17.02.14 20:26 janusz_k
- 02.11.18 09:16 EM
- 02.11.18 10:21 ToMasz
- 02.11.18 10:45 J.F.
- 04.11.18 01:55 Queequeg
- 04.11.18 03:28 Zenek Kapelinder
- 04.11.18 12:23 Cezary Grądys
- 04.11.18 14:37 b...@g...com
- 05.11.18 10:48 Piotr Dmochowski
- 05.11.18 20:28 EdiM
Najnowsze wątki z tej grupy
- Prośba o identyfikację komponentu
- Smart gniazdko straciło na zasięgu wifi?
- Smart gniazdko straciło zasięg wifi?
- nurtuje mnie
- dziwna sprawa...
- Laptop MSI się nie uruchamia.
- Dobra listwa LED (CRI 90-95, bez migotania)
- masowe programowanie AVR
- Fajny pomysł na monitor z klawiaturą
- Sprzedawanie zaszyfrowanych filmów na płytach Blu-Ray bez kluczy deszyfrujących
- Aparat, zewnętrzny mikrofon, brum
- Wieszanie się przy aktywnym SMP
- Prognozowanie zużycia energii przez PGE?
- Odkurzacz mnie bije :(
- Rapsberry Pi i synchronizacja plików
Najnowsze wątki
- 2024-10-19 Warszawa => Software Engineer .Net <=
- 2024-10-19 Warszawa => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-10-19 Warszawa => Specjalista Helpdesk <=
- 2024-10-19 PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- 2024-10-18 Marsz niepodleglosci
- 2024-10-18 Pożar parkingu w Luton
- 2024-10-18 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-10-18 Gdańsk => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-10-18 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-10-18 uwazajmy na haczyki w umowach
- 2024-10-18 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-10-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-10-18 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-10-18 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-10-18 Warszawa => Key Account Manager <=