eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaSamochody hzbrzdowe kosytz adowania akumulatorow.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 17

  • 11. Data: 2018-11-02 10:45:14
    Temat: Re: Samochody hzbrzdowe kosytz adowania akumulatorow.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ToMasz" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:prh4vc$1bk$...@d...me...
    >> tym. Szukałem parametrów użytych akumulatorów. I tam, cele 100Ah
    >> mają podane 20 tysięcy cykli. To by swobodnie zapewniło brak
    >> wymiany akumulatora przez całe życie auta.
    >obawiam się ze to jest ściema. gdyby tak było, znaczy akumulator
    >projekowany byłyb na 50 lat życia, to ten który go zaprojektował,
    >zostałby zwolniony z pracy, bo wystarczyło by 10% z tego życia, za
    >zdecydowanie niższą cenę.

    A moze cena jest niewiele wyzsza, a sa ludzie gotowi znacznie wiecej
    zaplacic za taka baterie ?


    >to tak jakby silnik diesla miał mieć pierwszy przegląd po 1000km. da
    >sie? tak, ale chyba tylko w statkach.

    Masz na mysli milion km ? To znow nie tak duzo, biorac pod uwage ze
    statek tak 500-1000 km/dobe plynie,

    Statkowe diesle:
    -maja dzialac ~30 lat i to pracujac prawie bez przerw, bo wymiana
    silnika jest bardzo trudna,
    -maja byc bezawaryjne w tym czasie, bo lepiej zeby sie nie zepsul na
    srodku oceanu,
    -maja niskie obroty, np 180/min, wiec zuzycie calkiem inne
    -maja caly czas opieke fachowca ... a teraz jeszcze komputera.

    J.


  • 12. Data: 2018-11-04 01:55:40
    Temat: Re: Samochody hzbrzdowe kosytz adowania akumulatorow.
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Statkowe diesle:
    > -maja dzialac ~30 lat i to pracujac prawie bez przerw, bo wymiana
    > silnika jest bardzo trudna,
    > -maja byc bezawaryjne w tym czasie, bo lepiej zeby sie nie zepsul na
    > srodku oceanu,
    > -maja niskie obroty, np 180/min, wiec zuzycie calkiem inne
    > -maja caly czas opieke fachowca ... a teraz jeszcze komputera.

    - mają cały czas stałe (i optymalne) obciążenie i warunki pracy
    - nie muszą być tak tanie w produkcji, jak w samochodach
    - nie muszą być lekkie (a przynajmniej ta granica jest dalej niż w
    samochodach, tak mi się wydaje)
    - mają dużo mniej niż w samochodach cykli start-stop

    --
    https://www.youtube.com/watch?v=9lSzL1DqQn0


  • 13. Data: 2018-11-04 03:28:36
    Temat: Re: Samochody hzbrzdowe kosytz adowania akumulatorow.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak szukales i znalazles to daj linka zebysmy i my sobie oczy balsamowali.


  • 14. Data: 2018-11-04 12:23:26
    Temat: Re: Samochody hzbrzdowe kosytz adowania akumulatorow.
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 04.11.2018 o 01:55, Queequeg pisze:

    > - mają cały czas stałe (i optymalne) obciążenie i warunki pracy
    > - nie muszą być tak tanie w produkcji, jak w samochodach
    > - nie muszą być lekkie (a przynajmniej ta granica jest dalej niż w
    > samochodach, tak mi się wydaje)
    > - mają dużo mniej niż w samochodach cykli start-stop
    >

    No i klient bardziej myślący, nie kupie se nowy, bo nowość.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl


  • 15. Data: 2018-11-04 14:37:37
    Temat: Re: Samochody hzbrzdowe kosytz adowania akumulatorow.
    Od: b...@g...com

    użytkownik s...@g...com napisał:
    > Koszt ładowania na dzień pracy to równowartość 1litra paliwa


    aku 40kWh
    koszt ładowania 40x0,6= 24pln za przejechane 250km
    pomijając sprawność ładowarki, ubytek pojemności aku i sprawność
    samego aku.



    aku 4,4kWh daje max. 24km za sumę 2,4pln


    > a odpowiednik spalinowy pali na dzień około 9 litrów

    za przejechane 200km


  • 16. Data: 2018-11-05 10:48:40
    Temat: Re: Samochody hzbrzdowe kosytz adowania akumulatorow.
    Od: Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-11-04 o 01:55, Queequeg pisze:
    > J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    >
    >> Statkowe diesle:
    >> -maja dzialac ~30 lat i to pracujac prawie bez przerw, bo wymiana
    >> silnika jest bardzo trudna,
    >> -maja byc bezawaryjne w tym czasie, bo lepiej zeby sie nie zepsul na
    >> srodku oceanu,
    >> -maja niskie obroty, np 180/min, wiec zuzycie calkiem inne
    >> -maja caly czas opieke fachowca ... a teraz jeszcze komputera.
    >
    > - mają cały czas stałe (i optymalne) obciążenie i warunki pracy
    > - nie muszą być tak tanie w produkcji, jak w samochodach
    > - nie muszą być lekkie (a przynajmniej ta granica jest dalej niż w
    > samochodach, tak mi się wydaje)
    > - mają dużo mniej niż w samochodach cykli start-stop
    >
    Nie ma katalizatorów, EGR i dodawania mocznika. Jadą na najtańszym
    mazucie, z siarka i innymi "fruktami", więc jeden duży statek kopci jak
    samochody z małego miasteczka (używane godzinę albo dwie dziennie, z
    filtrami, AdBlue itp.). Oczywiście żaden zielony nie zapyszczy, polityk
    tym bardziej. Grunt że tanio można wozić i handel się kręci, a od
    płacenia podatków i spełniania norm to są małe szare ludki.

    --
    Pozdrawiam
    Piotrek


  • 17. Data: 2018-11-05 20:28:22
    Temat: Re: Samochody hzbrzdowe kosytz adowania akumulatorow.
    Od: EdiM <e...@p...onet.pl>

    W dniu 04.11.2018 o 03:28, Zenek Kapelinder pisze:
    > Jak szukales i znalazles to daj linka zebysmy i my sobie oczy balsamowali.
    >
    Coś znalazłem w starych zakładkach:
    http://kokam.com/wp-content/uploads/2016/03/SLPB-Cel
    l-Brochure.pdf
    --
    Pozdrawiam
    EdiM

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: