  • 91. Data: 2023-02-24 08:58:34
    Temat: Re: Samochody elektryczne uzdrawiają ludzi :-)
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    [...]

    > A ile prawdy w tym:
    > "Dr. Bacco opowiada: ,,Widziałem podstawy płuc pacjentów podczas
    > autopsji: były całkowicie spalone, ponieważ czysty tlen pompowany pod
    > pewnym ciśnieniem powodował autentyczne oparzenia. Następnie pojawiała
    > się zakrzepica zatorowa, ponieważ tlen nie krążył, jako że płuca były
    > niedrożne". "

    Bełkot. Respiratory były ostatnią deską ratunku dla najcięższych
    przypadków - ludzi z tak zniszczonymi przez wirusa płucami, że nie
    byli w stanie już samodzielnie oddychać. Jednym z objawów C19 jest
    ciężkie, wysiękowe zapalenie płuc. Płuca są po prostu zalane płynem.
    W skrajnych przypadkach włączano krążenie pozaustrojowe ale aparatów
    do tego jest bardzo mało.

    Pod respiratorem uratowano Piotra Semkę - bez respiratora nie miał
    szans. Ale umieralność na tym etapie była bardzo wysoka.

    > Tzn ile prawdy w tym "spaleniu", bo że opowiada, to moze prawdziwe.

    Semka był pod respiratorem miesiąc...

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 92. Data: 2023-02-24 09:11:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 24 Feb 2023 08:29:16 +0100, Shrek wrote:

    > U nas było ździebko inaczej - w czasie gdy pod szpitalami w oczekujących
    > karetkach umierali ludzie w "sanatorium narodowym" były wolne miejsca...
    > ale nie było izby przyjęć. Więc odbierali pacjentów z innych szpitali...

    Ale to chyba tak mialo byc - do tymczasowych wysyla sie odpowiednie
    przypadki.

    > W szczycie mieli chyba obłożenie trochę ponad 10% (dwieście
    > kilkadziesiąt osób). Genralnie wałek doskonały - koztował ponad pół
    > miliarda przewinęło się przez niego 1850 pacjentów. Ponad cwierć bańki
    > na pacjenta.

    O kosztach to nie wiem, ale tez trzeba przyznac, ze nie wiadomo, jak
    duzy bedzie potrzebny.
    W londynie zrobili 500, z mozliwoscią rozbudowy do 4 tys.

    > To była decyzja polityczna. Coś trzeba było zrobić bo by go rozszarpali
    > - więc zrobiono - a że bez sensu - trudno

    Przeciez mozna robic całą masę innych rzeczy - jak chocby namawiac do
    zostania w domu ...

    A inna sprawa - w Londynie mieli 4 tys wolnych respiratorow (a na
    pewno 500), a u nas ... moze dobrze, ze nie puscili na żywioł.

    J.

  • 93. Data: 2023-02-24 09:18:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 24 Feb 2023 08:58:34 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
> [...]
    > byli w stanie już samodzielnie oddychać. Jednym z objawów C19 jest
    > ciężkie, wysiękowe zapalenie płuc. Płuca są po prostu zalane płynem.

    Owszem, ale tu moze miec racje - na to są inne preparaty.
    Przeciw zapapalne.

> [...]
    > Pod respiratorem uratowano Piotra Semkę - bez respiratora nie miał
    > szans. Ale umieralność na tym etapie była bardzo wysoka.

    A rekordzista 4 miesiace
    http://tvostrow.pl/index.php/91-artykuly-wszystkie/a
    rtykuly-wiadomosci/artykuly-powiat/3693-132-dni-pod-
    respiratorem-leczenie-pacjentow-z-covid-19

    O ile pismaki czegos nie przekłamały.

    Smiertelnosc pod respiratorami 90% ?

    https://portal.abczdrowie.pl/dr-karauda-90-proc-pacj
    entow-ktorzy-trafiaja-pod-respirator-nie-udaje-sie-u
    ratowac

    J.

  • 94. Data: 2023-02-24 09:21:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 24 Feb 2023 07:32:53 +0100, Cavallino wrote:

    > A zapalenie płuc leczy się tak, jak powyżej opisano, czyli bez repiratora?
    > Bo ja od początku czytałem, że problemem nie jest sam wirus, a przesadna
    > reakcja organizmu.
    > Faktycznie bez repisratora by przeżyli?

    Ja sie na tym nie znam - na pewnym etapie respirator bedzie niezbedny,
    ale byc moze jakby wczesniej podano odpowiednie srodki ...

    > No właśnie....

    > Dlatego pomimo sprzeciwu wobec lockdownu, trochę ich rozumiem.
    > Trochę.

    > Nie - po prostu nie zdążyła się objawić z pełną mocą.
    > Ale objawiłaby się i tak.

    Przed covidem wydaje sie, ze rzad rozdawal nie az tak znow wiele, i
    deficyt trzymał w ryzach .. albo dobrze ukrywał.

    J.

  • 95. Data: 2023-02-24 09:46:04
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 24-02-2023 o 09:18, J.F pisze:

    > Smiertelnosc pod respiratorami 90% ?

    A bez nich 100% w takim stanach w których ludzie tam trafiali?

  • 96. Data: 2023-02-24 09:48:28
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 24-02-2023 o 09:21, J.F pisze:

    > Ja sie na tym nie znam - na pewnym etapie respirator bedzie niezbedny,
    > ale byc moze jakby wczesniej podano odpowiednie srodki ...

    Skoro trafili pod respirator, to zapewne nie było na to szans.
    Choćby dlatego, ze zgłosili się za późno, albo lekarz nie znał tych
    odpowiednich środków.

    Masz rację - wydaje Ci się.

  • 97. Data: 2023-02-24 10:53:24
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Friday, February 24, 2023, 9:18:29 AM, you wrote:

    > Owszem, ale tu moze miec racje - na to są inne preparaty.
    > Przeciw zapapalne.

    Na brak możliwości oddychania? Nie przeszedłeś poważnego/ciężkiego
    C19, nie masz pojęcia o czym mówisz. Tlen to podstawa na utrzymanie
    przy życie. Płuca mają tak niską wydolność, że tylko tlenem da się
    oddychać. Ja byłem pod tlenem ponad tydzień.
    Oczywiście, że są podawane sterydy. Ale powstrzymanie burzy
    cytokinowej jest trudne.

> [...]
    rtykuly-wiadomosci/artykuly-powiat/3693-132-dni-pod-
    respiratorem-leczenie-pacjentow-z-covid-19

    Nie sądzę. Ale musiał mieć wyjątkowo silny organizm.

    W skali kraju chyba trochę lepiej.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 98. Data: 2023-02-24 11:57:32
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Fri, 24 Feb 2023 10:53:24 +0100, użytkownik RoMan Mandziejewicz
    napisał:

    entow-ktorzy-
    trafiaja-pod-respirator-nie-udaje-sie-uratowac

    Jasne, zamknąć w cholerę wszystkie szpitale, przecież 90% zgonów w Polsce
    następuje w szpitalach :)

    --
    Jacek

  • 99. Data: 2023-02-24 13:51:06
    Od: io <i...@o...pl.invlid>

    W dniu 23.02.2023 o 19:35, ddddddddddd pisze:

> [...]
    > wypowiedź jakiegoś lekarza, który mówił żeby zaaplikować sobie jakąś
    > konkretną kulturę bakterii (ale nie w ilości zalecanej, a chyba min. 3x
    > tyle). Pomyślałem z niedowierzaniem 'a co mi szkodzi, i tak mam z tym
    > problem i leki które dostawałem do tej pory nie pomagały w ogóle'.
    > Przeszło mi w miesiąc..
    > Druga rzecz: żona podejrzewała że ma raka. Gdyby faktycznie miała, to
    > lockdownowi zabójcy by ją zabili (pewnie wpisując kowid jako przyczynę,
    > bo jakiś test by wyszedł pozytywny), bo wezwanie na badanie dostała po
    > 1.5 roku (dobrze że są prywatne kliniki)

    Tak, i to jest najbardziej absurdalne.

  • 100. Data: 2023-02-24 14:04:18
    Od: io <i...@o...pl.invlid>

    W dniu 24.02.2023 o 11:57, Jacek pisze:

    > trafiaja-pod-respirator-nie-udaje-sie-uratowac
    >
    > Jasne, zamknąć w cholerę wszystkie szpitale, przecież 90% zgonów w Polsce
    > następuje w szpitalach :)

    A nie są zamknięte? Ludzie czekają w domach by im się tak pogorszyło by
    nie były w stanie pomóc? Czy może to po prostu miejskie umieralnie i tak
    ma być? Jak ta opieka dla dzieci/młodzież połączona z propagandą i
    tresurą dla niepoznaki nazywana edukacją, co to "wykształceni" ludzie
    muszą iść na kurs prawa jazdy by poruszać się pojazdami osobistymi. Nosz
    k.. jak można być takim frajerem?!