-
Data: 2022-12-07 20:21:06
Temat: Re: Samochody elektryczne
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Hello nadir,
Tuesday, December 6, 2022, 3:37:20 PM, you wrote:
>> Istotnie zmienia - ilość cykli ładowania akumulatora kwasowego to
>> kilkaset,
> Są producenci co chwalą się że mają już takie po 1000 i 1200 cykl, i
> mówimy tu o głębokim rozładowaniu, przy pracy buforowej to one spokojnie
> 2-3 tyle wytrzymują.
Nie rozmawiamy o pracy buforowej.
> Mam w jednej lokalizacji akumulatory żelowe FIAMM,
> producent daje ponoć na nie 16 lat gwarancji. Aż nie chciało mi się w to
> wierzyć, ale skoro serwis producenta siłowni tak twierdzi, to zakładam
> że tak jest. Tym bardziej znam taką akumulatornie gdzie ogniwa kwasowe
> mają już prawie 30 lat, i nadal utrzymują pojemność 60-70%.
Sam pracowałem w kilkudziesięcioletniej akumulatorni, z ogniwami
jeszcze otwartymi, szklanymi - 50V (nominalnie + po 3 ogniwa dodawcze)
2x3000Ah. Ale to jest bufor - używane raz na ruski rok przez
kilkanaście minut z obciążeniem 1/4C - do odpalenia agregatu.
> LiIon/LiPoly/LiFePO4 to tysiące,
> Teoretycznie tak, a w praktyce mam w tabletach i telefonach, które wcale
> nie są codziennie ładowane i po 4-5 latach już jest zauważalny spadek
> pojemności, w kilku urządzeniach LiIon/LiPo tak spuchły, że rozerwały
> obudowy. Bez spektakularnego wybuchu, ale jednak.
Ale o czym tym razem? Nie piszemy o telefonach ale o samochodach. Inna
technologia.
> LTO - dziesiątki tysięcy
> Pożyjemy, zobaczymy - jak to mówią Indianie. Na razie nie mam takich i
> poza folderami reklamowymi ich nie widziałem.
Ale to nie znaczy, że nie istnieją.
>>> W osobówkach nie, ale różnego rodzaju melexy czy wózki widłowe mają
>>> "normalne" kwasiaki, i tam też jak przegniesz to skrócisz ich żywot.
>> Nie normalne, tylko trakcyjne - przystosowane do głębokiego
>> rozładowania dużym prądem.
> Dlatego użyłem cudzysłowu.
>> Ale i tak pełnych cykli to max 1000-1200.
> Tylko, że to max to jest liczone zdaje się do czasu gdy pojemność
> spadnie do 80% pierwotnej, potem nadal można ich używać. W czym lepszych
> warunkach tym dłużej.
Już to pisałem wiele razy i powtórzę - akumulatory z samochodów
trafiają do magazynów energii. I pracują tam wiele lat w warunkach
buforowych.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-25 Wrocław => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-25 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-25 Kraków => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-25 Lublin => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-25 Szczecin => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-25 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-12-25 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-25 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-25 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-25 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-25 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2024-12-25 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-25 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-12-25 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-24 Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie