  • 11. Data: 2014-04-28 18:10:22
    Temat: Re: Samochód rodzinny do 15tys zł
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > Ford Mondeo kombi z benzynowym silnikiem.
    >
    > Ewentualnie C5 kombi.

    Popieram, od biedy Vectra z uwagą na pekajace kolektory w silnikach 1.8 :)

  • 12. Data: 2014-04-28 18:36:14
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 28.04.2014 16:31, Ergie pisze:
    > Użytkownik "AL" napisał w wiadomości grup

    > Odpowiedź ta co zawsze - Zafira :-)
    zafira to kolumbryna, ma to wpływ na spalanie. Pozatym ważne są silniki!
    Picasso można kupić z silnikiem który niema dwumasy, fapa turbo bez
    zmiennej geomertii. Citroena c5 - chyba już nie. Chyba że teraz już
    wszyscy przeszli na LPG

    ToMasz

  • 13. Data: 2014-04-28 18:52:08
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2014-04-28 15:44, AL pisze:
    (...)

    > nic mi o tym nie wiadomo.
    > Skad brales te rewelacje, skoro tandem C4Picasso/Xsara Picasso od wielu
    > lat w klasie miniwanow sa na topie wsrod rankingow?
    >
    > Dodatkowo znajdz wsrod miniwanow autko, ktore jest wieksze i bardziej
    > funkcjonalne od Xsary Picasso (bazujac na zalozonym budzecie).

    Jako że za jakiś czas sam zacznę się rozglądać za tego rodzaju
    kolumbryną, pozwolę się podłączyć pod wątek z pytaniem następującym:
    jaki jest obecnie nowy (salonowy) i przyzwoity następca Citroena Xara
    Picasso? [Pisząc: "przyzwoity" mam także na myśli rodzaj silnika, plus
    możliwie duża przestrzeń wewnętrzna, plus możliwa bezawaryjność
    ewentualnie możliwość sensownego pod względem ceny serwisowania?]
    pwz

  • 14. Data: 2014-04-28 19:23:42
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Mon, 28 Apr 2014 16:13:43 +0200, Maciek <d...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Ford Mondeo kombi z benzynowym silnikiem.

    Ciężko trafić dobry egzemplarz. W sensie "nie zgniły mu drzwi" ;)

    >Ewentualnie C5 kombi.

    Po lifcie. Aczkoliwek jakoś mnie to auto nie podchodzi.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 15. Data: 2014-04-28 19:32:41
    Od: Tengu <t...@u...to.gazeta.pl>

    On 2014-04-27 23:36, Radek D wrote:
> [...]
    > 1-2 razy do roku jakieś dłuższe trasy do 500km. Większość tras po mieście.
    > Wymagania to jak najtańsza eksploatacja - mała awaryjność i małe
    > spalanie. Bagażnik przynajmniej 450 litrów, dość dużo miejsca w kabinie
    > i jednocześnie nie za duże wymiary zewnętrzne - czyli najlepiej minivan.
    > Przydała by się klima, centralny zamek, elektryczne szyby i lusterka.
    > Nie starszy niż 10 lat.
    >
    > Moje typy:
    > Renault Scenic - ale francuski i podobno awaryjny
    > Citroen Xsara Picasso - wady podobnie jak wyżej

    A dlaczego nie np. Focus kombi? Spełnia wszystkie wymagania i będzie
    mniej palić niż taki C-max - to jest ta sama płyta podłogowa więc
    miejsca jest podobnie.

    --
    Tengu

  • 16. Data: 2014-04-28 19:39:22
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tengu" <t...@u...to.gazeta.pl> napisał w wiadomości grup

    > A dlaczego nie np. Focus kombi? Spełnia wszystkie wymagania i będzie mniej
    > palić niż taki C-max - to jest ta sama płyta podłogowa więc miejsca jest
    > podobnie.

    Jeśli byłoby podobnie, to by oznaczało że C-max jest źle skonstruowany.
    W vanie, dzięki innej (wyższej) pozycji siedzenia, przestronności z tej
    samej długości płyty podłogowej powinno być zdecydowanie więcej.

  • 17. Data: 2014-04-28 20:30:18
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 28 Apr 2014 19:32:41 +0200, Tengu napisał(a):

    > to jest ta sama płyta podłogowa więc
    > miejsca jest podobnie.

    Czyli malo. Focus jest ciasnym autem.

    No chyba ze z tylu faktycznie tylko dzieciaki.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 18. Data: 2014-04-28 20:52:36
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > A dlaczego nie np. Focus kombi? Spełnia wszystkie wymagania i będzie mniej
    > palić niż taki C-max - to jest ta sama płyta podłogowa więc miejsca jest
    > podobnie.

    C max to male auto ! Moze S max ?

  • 19. Data: 2014-04-28 22:14:09
    Od: Tengu <t...@u...to.gazeta.pl>

    On 2014-04-28 19:39, Cavallino wrote:

> [...]
    > W vanie, dzięki innej (wyższej) pozycji siedzenia, przestronności z tej
    > samej długości płyty podłogowej powinno być zdecydowanie więcej.

    Kwestia co jest priorytetem - kombi będzie miało większy bagażnik niż
    minivan skonstruowany na tej samej platformie. Do jednego i drugiego bez
    problemu wejdą 4 dorosłe osoby a przestronność wnętrza najlepiej
    sprawdzić samemu - nic to nie kosztuje.

    --
    Tengu

  • 20. Data: 2014-04-28 22:16:36
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu 28.04.2014 o 18:52 pwz <p...@o...eu> pisze:

> [...]
    > możliwie duża przestrzeń wewnętrzna, plus możliwa bezawaryjność
    > ewentualnie możliwość sensownego pod względem ceny serwisowania?]

    C4GP - odebrałem 31 grudnia 2010 - do dzisiaj mam 130kkm przejechane.
    2.0 HDI 163KM Automat (AM6). Mechanicznie - zero napraw, awarii, poprawek.
    Na gwarancji:
    Wymienili mi fotel kierowcy (oparcie miało luzy), obszyli kierownicę -
    oryginalna miał warstwę "skóry" napyloną w nano-technologi - po 40kkm
    zaczęła się łuszczyć.
    Wymieniłem raz tarcze przód i klocki, klocki tył, prawy sworzeń wahacza.
    Zmieniam od nowości olej co 15kkm, na przeglądy gwarancyjne jeździłem ze
    swoimi materiałami (wszystkie filtry i olej) - płaciłem tylko za robociznę
    165PLN - cenowo wychodziło 1/3 ceny przeglądu+materiały z ASO.
    Auto super wygodne - mogę nim jechać trasy 1-2kkm "na raz" bez problemów z
    kręgosłupem - ktoś wątku niżej pisał, że Zafira ma wygodne fotele i jest
    "super" na długie trasy. Ja z Zafiry II po przejechaniu 700km wychodziłem
    na czworaka. Hałas był w niej taki, że jeszcze po 10h od zgaszenia silnika
    dalej jechałem :-)

    TG