  • 1. Data: 2014-04-27 23:36:17
    Temat: Samochód rodzinny do 15tys zł
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    Jaki byście wybrali samochód rodzinny nie starszy niż 10lat w cenie do
    15tys zł ?
    Przeznaczenie - podróż w składzie 2 osoby dorosłe + 2 dzieci w
    fotelikach. Dystans 500-1000 msc - głównie trasy do 15km jednorazowo,
    1-2 razy do roku jakieś dłuższe trasy do 500km. Większość tras po mieście.
    Wymagania to jak najtańsza eksploatacja - mała awaryjność i małe
    spalanie. Bagażnik przynajmniej 450 litrów, dość dużo miejsca w kabinie
    i jednocześnie nie za duże wymiary zewnętrzne - czyli najlepiej minivan.
    Przydała by się klima, centralny zamek, elektryczne szyby i lusterka.
    Nie starszy niż 10 lat.

    Moje typy:
    Renault Scenic - ale francuski i podobno awaryjny
    Citroen Xsara Picasso - wady podobnie jak wyżej
    Mazda Premacy - ale części drogie
    Ford C-Max

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 2. Data: 2014-04-28 08:54:54
    Temat: Re: Samochód rodzinny do 15tys zł
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2014-04-27 23:36, Radek D pisze:
    > Citroen Xsara Picasso - wady podobnie jak wyżej
    Peugeot 307SW (wersja SW różni się troszkę od zwykłego kombi) lub Xsara
    Picasso z 2,0HDI 90KM pod maską. Silnik nie do zabicia, Części tanie,
    generalnie jak trafisz na niezmęczony, nie spawany z dwóch i nie
    popowodziowy to sutko odwdzięczy się bezawaryjnością.
    Od ponad 2-óch lat śmigam 307'ką SW właśnie 2,0HDI 90KM i nie dokładam
    nic kasy poza totalną eksploatację (olej, filtry, ON i od czasu do czasu
    łączniki stabilizatora).

  • 3. Data: 2014-04-28 10:25:08
    Od: Marek <m...@g...pl>

    Opla Merive brales pod uwage?
    Kufer ma spory.
    Wiele ponad standard sie nie psuje. Z powaznejszych rzeczy to sprezarka
    klimy mi padla.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 4. Data: 2014-04-28 15:44:05
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2014-04-27 23:36, Radek D wrote:
> [...]
    >
    > Moje typy:
    > Renault Scenic - ale francuski i podobno awaryjny
    > Citroen Xsara Picasso - wady podobnie jak wyżej

    nic mi o tym nie wiadomo.
    Skad brales te rewelacje, skoro tandem C4Picasso/Xsara Picasso od wielu
    lat w klasie miniwanow sa na topie wsrod rankingow?

    Dodatkowo znajdz wsrod miniwanow autko, ktore jest wieksze i bardziej
    funkcjonalne od Xsary Picasso (bazujac na zalozonym budzecie).

  • 5. Data: 2014-04-28 16:13:43
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 28 Apr 2014 15:44:05 +0200, AL napisał(a):

    > Dodatkowo znajdz wsrod miniwanow autko, ktore jest wieksze i bardziej
    > funkcjonalne od Xsary Picasso (bazujac na zalozonym budzecie).

    Ford Mondeo kombi z benzynowym silnikiem.

    Ewentualnie C5 kombi.

    XP jest mala...

    --
    //\/\aciek**************
    ************************

  • 6. Data: 2014-04-28 16:31:52
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "AL" napisał w wiadomości grup

    > Dodatkowo znajdz wsrod miniwanow autko, ktore jest wieksze i bardziej
    > funkcjonalne od Xsary Picasso (bazujac na zalozonym budzecie).

    Odpowiedź ta co zawsze - Zafira :-)

    Co do awaryjności się nie wypowiadam, ale jeśli chodzi o wygodę siedzenia to
    Zafira wygrywa z wszystkimi francuzami, zarówno jeśli chodzi o wygodę
    siedzenia jak i ilość miejsca na nogi w drugim rzędzie. Co z tego że Xsara
    ma liczne schowki, co z tego że w środku jest ciszej, skoro Zafirą po prostu
    wygodniej się podróżuje :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 7. Data: 2014-04-28 16:32:18
    Od: r...@g...com

    W dniu niedziela, 27 kwietnia 2014 23:36:17 UTC+2 użytkownik Radek D napisał:

    > Mazda Premacy - ale części drogie

    Ale benzynowa wersja się prawie nie psuje. Poza tym czy te części są niby jakoś
    kosmicznie droższe niż do samochodów na "F" ?

  • 8. Data: 2014-04-28 16:57:42
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2014-04-28 16:31, Ergie wrote:
    > Użytkownik "AL" napisał w wiadomości grup

    > Odpowiedź ta co zawsze - Zafira :-)

    zafira jest mniejsza - bagaznikowo jak i wewnatrz na szerokosc

    w zafirze nie przejdziesz z pierwszego do drugiego rzedu (masz
    zabudowany tunel srodkowy a w picasso plaska podloge), kwestia
    mozliwosci konfiguracyjnych foteli w drugim rzedzie

> [...]
    > Co z tego że Xsara ma liczne schowki, co z tego że w środku jest ciszej,
    > skoro Zafirą po prostu wygodniej się podróżuje :-)

    tu wkraczamy w strefe wlasnego gustu/autosugestii :-D

    co do tylnych foteli sie zgodze, co do przednich - IMHO X.Picasso
    kladzie Zafire na lopatki ;)

  • 9. Data: 2014-04-28 17:51:32
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "AL" napisał w wiadomości grup

    > zafira jest mniejsza - bagaznikowo jak i wewnatrz na szerokosc

    Wewnątrz na szerokość jest kilka cm węższa (nie wiem, ile bo nigdzie nie
    widzę danych). Natomiast co do bagażnika to Zafira ma 645, a z tego co widze
    w sieci Picasso II ma 550.

    > w zafirze nie przejdziesz z pierwszego do drugiego rzedu (masz zabudowany
    > tunel srodkowy a w picasso plaska podloge), kwestia mozliwosci
    > konfiguracyjnych foteli w drugim rzedzie

    Zafira w ogóle ma mało możliwości konfiguracyjnych, a wsiadanie do trzeciego
    rzędu siedzeń wymaga przesunięcia całej kanapy. Pytanie które należy sobie
    postawić to czy więcej czasu spędzamy na wsiadaniu czy na siedzeniu :-)

    > tu wkraczamy w strefe wlasnego gustu/autosugestii :-D

    Gusta to kształt deski rozdzielczej, czy jakość plastików - o tym nie
    dyskutuję, ale cichość Xsary mogę obiektywnie potwierdzić, jeżdżąc na co
    dzień Zafirą i od czasu do czasu Xsarą.

    Natomiast co do miejsca na nogi i wygody siedzenia z tyłu to każdy może to
    obiektywnie zmierzyć.

    > co do tylnych foteli sie zgodze, co do przednich - IMHO X.Picasso kladzie
    > Zafire na lopatki ;)

    Nie pisałem o fotelach tylko o miejscu na nogi. Z przodu w zasadzie w każdym
    aucie większym od Smarta jest wystarczająco miejsca.
    A jeśli już poruszyłeś kwestię foteli to Zafira ma je po prostu twardsze. Im
    dłuższa trasa tym większą to się staje zaletą, bo plecy mniej bolą i
    człowiek wysiada wypoczęty a nie "połamany". Choć oczywiście w pierwszej
    chwili wydaje się to wadą. Szczególnie w połączeniu ze sztywniejszym
    zawieszenie. No a zawieszenie to co kto lubi. Ja wolę sztywniejsze bo dużo
    jeżdżę po górskich drogach i nie lubię jak mnie buja na lewo i prawo (dzieci
    w fotelikach też nie).

    Oczywiście znam wygodniejsze auto: drugi Ford Galaxy (ten robiony
    samodzielnie a nie na spółkę z VW). Tam i bagażnik jest większy i miejsca na
    nogi z tyłu jeszcze więcej i fotel kierowcy szerszy i bardziej
    przypominający fotel klubowy (szczególnie jeśli pokryty skórą). No ale to
    auto o numer większe, zarówno jeśli chodzi o cenę jak i rozmiary.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 10. Data: 2014-04-28 18:05:07
    Od: Wojciech Wrodarczyk <"wojciech.wrodarczyk "@wp.pl>

    W dniu 2014-04-28 16:31, Ergie pisze:
    > Odpowiedź ta co zawsze - Zafira :-)
    No ja przesiadłem się do Zafiry 1 z Focusa.
    Odczucia były mocno ujemne (wszelakie - komfort, jakość, szumy,
    przestrzeń, spalanie).
    \ww