-
X-Received: by 10.140.102.75 with SMTP id v69mr7343qge.18.1465091606118; Sat, 04 Jun
2016 18:53:26 -0700 (PDT)
X-Received: by 10.140.102.75 with SMTP id v69mr7343qge.18.1465091606118; Sat, 04 Jun
2016 18:53:26 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!usenet.blueworldhosting.c
om!feeder01.blueworldhosting.com!peer03.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-
media.com!feed-me.highwinds-media.com!q32no3749765qgq.0!news-out.google.com!107
ni153qgx.1!nntp.google.com!q32no3749761qgq.0!postnews.google.com!glegroupsg2000
goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Date: Sat, 4 Jun 2016 18:53:25 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <kn4fdqn24kwr.hilxsw3s245j$.dlg@40tude.net>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=212.39.34.44;
posting-account=s_knbgoAAABnjazG523hnYRJDlH9qW0F
NNTP-Posting-Host: 212.39.34.44
References: <ze2qutnuleok$.igck3qm5s1e4$.dlg@40tude.net>
<e...@g...com>
<574bf7da$0$22830$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@g...com>
<574ca211$0$22836$65785112@news.neostrada.pl>
<9...@g...com>
<575069fc$0$22837$65785112@news.neostrada.pl>
<c...@g...com>
<57514a90$0$22838$65785112@news.neostrada.pl>
<8...@g...com>
<kn4fdqn24kwr.hilxsw3s245j$.dlg@40tude.net>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <0...@g...com>
Subject: Re: Samochod na wodor
From: Konrad Anikiel <a...@g...com>
Injection-Date: Sun, 05 Jun 2016 01:53:26 +0000
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Received-Bytes: 4859
X-Received-Body-CRC: 3988261277
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:36416
[ ukryj nagłówki ]W dniu sobota, 4 czerwca 2016 11:14:42 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> Mniej pradu/energii trzeba na napompowanie zbiornika w samochodzie ?
To było kompletnie bez znaczenia. Chodziło o czas zatankowania samochodu, przy
spełnieniu wszystkich wymagań rygorystycznych przepisów.
>
> >>>> Ja wiem, ze ciekly azot tani ... ale skroplenie chyba nadal wymaga
> >>>> sprezenia azotu do sporych cisnien ... gdzie tu zysk ?
> >>>Wkładasz kartę, podpisujesz się, wyciągasz kartę i odbierasz kwitek.
> >>>Zysk przepływa z jednego konta na drugie.
> >>
> >> To samo by przeplywalo, gdyby byl zbiornik cieplego wodoru, wiec
> >> trzeba wykazac, ze z chlodzem azotem sa koszta mniejsze :-)
> >
> > Nie, nie trzeba. Błędnie zakładasz że projektanci tego systemu
> > optymalizowali koszty tak ja Ty byś chciał, tylko coś tam im nie
> > wyszło.
>
> No wiesz - sam sie nad tym dawniej zastanawialem, czy nie lepiej
> chlodzic zamiast pompowac, ale aktualne metody chlodzenia wymagaja
> pompowania. A jak juz piszesz, ze cieklym azotem - ten to dopiero
> wymaga pompowania.
No ale weź w końcu wyobraź sobie że to jest system który musi spełnić wymagania
skomplikowanych i niekonsekwentnych przepisów, pisanych w czasach kiedy nikt nie
myślał o wodorze w zwykłych samochodach. Drugi czynnik który kompletnie pomijasz to
rynek. Jest ileś tam klientów którzy mówią "I want it all and i want it now", nie
przejmują się kosztami, jest moda. Ten kto pierwszy da im produkt, ten zdobędzie
klienta, stworzy własny standard. Następni już będą musieli się dopasować,
konkurować, żyłować każdego jena w swoich kosztach. Ile razy w życiu widziałeś nowość
rynkową, która by była dojrzałą, zoptymalizowaną konstrukcją?
>
> A moze jakies inne zalety sa ?
>
> Jakie oni maja cisnienie w tych zbiornikach samochodow ?
> 200 bar, 500, 1000 ?
>
> No i pozostaje pytanie jak kompozytowy zbiornik znosi takie chlodzenie
> ...
70 MPa. Na rynek japoński zbiornik samochodowy musi mieć dwie warstwy
"wytrzymałościowe": metalową i karbonową. Na inne rynki- zależnie od lokalnych
przepisów. Jest jeszcze standard 35 MPa, ale nie wiem jakie tam są wymagania.
Warstwa metalowa musi być z odpowiedniego materiału, zaprojektowana tak żeby
wytrzymała odpowiednią ilość cykli zmęczeniowych. Komputer samochodowy zlicza ilość
zatankowań i mówi kiedy trzeba jechać do warsztatu wymienić zbiorniki.
Warstwa karbonowa to zabezpieczenie na wypadek nagłego pęknięcia zbiornika
metalowego. Ma wytrzymać pełne obciążenie ciśnieniem. Moim zdaniem bzdura, ale to są
przepisy, nie pyskujesz tylko robisz tak żeby dostać certyfikat.
Następne wpisy z tego wątku
- 05.06.16 20:27 4...@g...com
- 06.06.16 02:14 Konrad Anikiel
- 06.06.16 12:08 4...@g...com
Najnowsze wątki z tej grupy
- Ster w trolejbusie.
- DeepSeek nie lubi gadać o polityce
- pokolenie Z
- huta ruszyla
- piece wodorowe
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
Najnowsze wątki
- 2025-02-15 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-15 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-15 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-02-15 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-02-14 Zdalne załączanie grzałki bojlera elektrycznego
- 2025-02-14 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-02-14 Częstochowa => Product Manager - Systemy infrastruktury teleinformaty
- 2025-02-14 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-02-14 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-14 Czy ma sens grupa news:pl.soc.polityka-prawna ? :-)
- 2025-02-14 e-paper
- 2025-02-14 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-14 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-14 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-14 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=