-
Data: 2016-06-05 03:53:25
Temat: Re: Samochod na wodor
Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu sobota, 4 czerwca 2016 11:14:42 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> Mniej pradu/energii trzeba na napompowanie zbiornika w samochodzie ?
To było kompletnie bez znaczenia. Chodziło o czas zatankowania samochodu, przy
spełnieniu wszystkich wymagań rygorystycznych przepisów.
>
> >>>> Ja wiem, ze ciekly azot tani ... ale skroplenie chyba nadal wymaga
> >>>> sprezenia azotu do sporych cisnien ... gdzie tu zysk ?
> >>>Wkładasz kartę, podpisujesz się, wyciągasz kartę i odbierasz kwitek.
> >>>Zysk przepływa z jednego konta na drugie.
> >>
> >> To samo by przeplywalo, gdyby byl zbiornik cieplego wodoru, wiec
> >> trzeba wykazac, ze z chlodzem azotem sa koszta mniejsze :-)
> >
> > Nie, nie trzeba. Błędnie zakładasz że projektanci tego systemu
> > optymalizowali koszty tak ja Ty byś chciał, tylko coś tam im nie
> > wyszło.
>
> No wiesz - sam sie nad tym dawniej zastanawialem, czy nie lepiej
> chlodzic zamiast pompowac, ale aktualne metody chlodzenia wymagaja
> pompowania. A jak juz piszesz, ze cieklym azotem - ten to dopiero
> wymaga pompowania.
No ale weź w końcu wyobraź sobie że to jest system który musi spełnić wymagania
skomplikowanych i niekonsekwentnych przepisów, pisanych w czasach kiedy nikt nie
myślał o wodorze w zwykłych samochodach. Drugi czynnik który kompletnie pomijasz to
rynek. Jest ileś tam klientów którzy mówią "I want it all and i want it now", nie
przejmują się kosztami, jest moda. Ten kto pierwszy da im produkt, ten zdobędzie
klienta, stworzy własny standard. Następni już będą musieli się dopasować,
konkurować, żyłować każdego jena w swoich kosztach. Ile razy w życiu widziałeś nowość
rynkową, która by była dojrzałą, zoptymalizowaną konstrukcją?
>
> A moze jakies inne zalety sa ?
>
> Jakie oni maja cisnienie w tych zbiornikach samochodow ?
> 200 bar, 500, 1000 ?
>
> No i pozostaje pytanie jak kompozytowy zbiornik znosi takie chlodzenie
> ...
70 MPa. Na rynek japoński zbiornik samochodowy musi mieć dwie warstwy
"wytrzymałościowe": metalową i karbonową. Na inne rynki- zależnie od lokalnych
przepisów. Jest jeszcze standard 35 MPa, ale nie wiem jakie tam są wymagania.
Warstwa metalowa musi być z odpowiedniego materiału, zaprojektowana tak żeby
wytrzymała odpowiednią ilość cykli zmęczeniowych. Komputer samochodowy zlicza ilość
zatankowań i mówi kiedy trzeba jechać do warsztatu wymienić zbiorniki.
Warstwa karbonowa to zabezpieczenie na wypadek nagłego pęknięcia zbiornika
metalowego. Ma wytrzymać pełne obciążenie ciśnieniem. Moim zdaniem bzdura, ale to są
przepisy, nie pyskujesz tylko robisz tak żeby dostać certyfikat.
Następne wpisy z tego wątku
- 05.06.16 20:27 4...@g...com
- 06.06.16 02:14 Konrad Anikiel
- 06.06.16 12:08 4...@g...com
Najnowsze wątki z tej grupy
- Ster w trolejbusie.
- DeepSeek nie lubi gadać o polityce
- pokolenie Z
- huta ruszyla
- piece wodorowe
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
Najnowsze wątki
- 2025-02-17 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-17 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-17 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-17 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-02-17 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-02-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-17 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-17 Odśnieżanie samochodu
- 2025-02-17 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-17 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Pompiarze...
- 2025-02-16 PV teraz