-
Data: 2010-11-05 12:28:02
Temat: Re: Samochod na sprezone powietrze
Od: chary <c...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Fri, 05 Nov 2010 11:04:47 +0100, z wrote:
> WS pisze:
>
>> Tego to nikt nie wie ;) glownym skaldnikiem kosztu przejechania km
>> (ze ~3/4 zapewne) sa podatki.
>> Jesli pojawi ie cos nowego (aku, spr.powietrze,...) to poczatkowo z
>> uwagi na brak extra podatkow typu akcyza na paliwo zapewne bedzie
>> tansze, ale jesli sie rozpowszechni (jak np. LPG) to panstwo
>> wyciagnie swoje lapy...
>>
>> WS
>>
> Tak mi to chodzi po głowie jak Romet pokazał swoje elektryczne cudo.
> Niestety to cudo ma podstawową wadę - CENA.
> Chodzi o samochód miejski, mały niech będzie z zasięgiem do tych 100 km.
> A gdyby tak takie seiczęto przerobić na powietrze ?
> Kompresory są, czy to w mieście czy na wsiach, stoją i czekają na zajęcie.
>
> I jeszcze trafiający w sedno cytat:
> "
> Przejedzie tyle co elektryczny, a składa się z kilku ruchomych części i
> pustej w środku ramy. Do tego nie ładuje się kilka godzin i nie jest
> obciążony akumulatorami. Wolałbym, żeby to była przyszłość transportu
> miejskiego.
Jak dla mnie to ten pomysl z rama moze byc potencjalnym duzym minusem.
"Niska masa uzyskana jest między innymi dzięki pneumatycznej strukturze
podwozia, które podobnie jak kości ptaków wypełnione zostało powietrzem
zasilającym silnik, co eliminuje konieczność doposażania w zbiorniki."
Jakos stosunkowo latwo jest mi wyobrazic sobie mala, niegrozna stluczke na
skrzyzowaniu, ktora rozszczelni Ci te lekka, pneumatyczna strukture. A bez
luftu to dalej nie pojedziesz. No chyba, ze beda dodawane awaryjne pedaly
;)
Takie pekniecie podwozia-zbiornika moze tez nie byc latwe do naprawienia,
po jednej malej stluczce wymienisz samochod na nowy? ;)
--
pozdrawiam,
Marek Sosnowski
"Flutek musial byc ksiedzem, przemawialy za tym jego lajdackie zaklamanie,
dwulicowosc, potworny egoizm i niewyobrazalna wrecz pazernosc"
Następne wpisy z tego wątku
- 05.11.10 11:43 z
- 05.11.10 11:52 WS
- 05.11.10 12:27 komar
- 05.11.10 14:16 Yakhub
- 05.11.10 15:28 z
- 05.11.10 15:32 WS
- 06.11.10 22:20 Adam Płaszczyca
- 07.11.10 00:07 Jaroslaw Berezowski
- 07.11.10 04:54 kogutek
- 07.11.10 10:24 J.F.
- 07.11.10 11:53 J.F.
- 07.11.10 17:06 kogutek
- 07.11.10 18:13 J.F.
- 08.11.10 13:05 Sebastian Kaliszewski
- 08.11.10 13:01 Sebastian Kaliszewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pożar parkingu w Luton
- gov.pl - porównanie kosztów przejechania 100 km (II kwartał 2024)
- Suchoń z Czeciej Drogi twierdzi że nie będzie podatków od AUT SPALINOWYCH
- przyszłość wg Muska
- pedał gazu bez linki
- Kolejny EKOLOGICZNY samochód na widok którego Cavallino dostaje WHHURRRIII ;-)
- Zakaz wjazdu samochodami na parkingi wielopoziomowe?
- Ładowarka CAT 994H
- elektryczna Norwegia
- Podnieś rękę!
- KIA nas dyma
- miles per gallon
- Strefa czystego powietrza
- Prawdziwy ekologiczny samochód
- Stało się...
Najnowsze wątki
- 2024-10-19 Warszawa => Software Engineer .Net <=
- 2024-10-19 Warszawa => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-10-19 Warszawa => Specjalista Helpdesk <=
- 2024-10-19 PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- 2024-10-18 Marsz niepodleglosci
- 2024-10-18 Pożar parkingu w Luton
- 2024-10-18 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-10-18 Gdańsk => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-10-18 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-10-18 uwazajmy na haczyki w umowach
- 2024-10-18 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-10-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-10-18 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-10-18 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-10-18 Warszawa => Key Account Manager <=