  • Data: 2010-11-05 12:28:02
    Temat: Re: Samochod na sprezone powietrze
    Od: chary <c...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 05 Nov 2010 11:04:47 +0100, z wrote:

    > Tak mi to chodzi po głowie jak Romet pokazał swoje elektryczne cudo.
    > Niestety to cudo ma podstawową wadę - CENA.
    > Chodzi o samochód miejski, mały niech będzie z zasięgiem do tych 100 km.
    > A gdyby tak takie seiczęto przerobić na powietrze ?
    > Kompresory są, czy to w mieście czy na wsiach, stoją i czekają na zajęcie.
    >
    > I jeszcze trafiający w sedno cytat:
    > "
    > Przejedzie tyle co elektryczny, a składa się z kilku ruchomych części i
    > pustej w środku ramy. Do tego nie ładuje się kilka godzin i nie jest
> [...]

    Jak dla mnie to ten pomysl z rama moze byc potencjalnym duzym minusem.

    "Niska masa uzyskana jest między innymi dzięki pneumatycznej strukturze
    podwozia, które podobnie jak kości ptaków wypełnione zostało powietrzem
    zasilającym silnik, co eliminuje konieczność doposażania w zbiorniki."

    Jakos stosunkowo latwo jest mi wyobrazic sobie mala, niegrozna stluczke na
    skrzyzowaniu, ktora rozszczelni Ci te lekka, pneumatyczna strukture. A bez
    luftu to dalej nie pojedziesz. No chyba, ze beda dodawane awaryjne pedaly
    ;)
    Takie pekniecie podwozia-zbiornika moze tez nie byc latwe do naprawienia,
    po jednej malej stluczce wymienisz samochod na nowy? ;)

    --
    pozdrawiam,
    Marek Sosnowski