-
81. Data: 2010-12-25 19:49:28
Temat: Re: Samochod elektryczny
Od: "kogutek" <k...@o...pl>
> W dniu 2010-12-23 21:52, kogutek pisze:
> > sam chcesz zrobic mechanizm roznicowy? Elektryczny tez powinien skrecac.
>
> Dwa odpowiednio mniejsze silniki z motoreduktorami, po jednym na kolo.
> Sumarycznie powinny wazyc mniej niz sprzeglo i skrzynia z dyfrem, a
> skrzynia mimo wszystko zabiera sporo energii.
>
> --
> Pozdrawiam
> MarcinJM
> gg: 978510, marcinjm()op.pl
Lubie konkrety. Sporo to ile.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
82. Data: 2010-12-25 23:53:46
Temat: Re: Samochod elektryczny
Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>
Dnia Sat, 25 Dec 2010 18:35:24 +0100, MarcinJM napisał(a):
> W dniu 2010-12-23 21:52, kogutek pisze:
>> sam chcesz zrobic mechanizm roznicowy? Elektryczny tez powinien
>> skrecac.
>
> Dwa odpowiednio mniejsze silniki
Ltore beda mialy mniejsza sparwnosc niz jeden wiekszy.
> z motoreduktorami, po jednym na kolo.
Kosztujacymi swoje.
> Sumarycznie powinny wazyc mniej niz sprzeglo i skrzynia z dyfrem, a
> skrzynia mimo wszystko zabiera sporo energii.
Sprawnosci skrzyni, po wymianie oleju na taki o mniejszej lepkosci to
typowo 95-96% razem z dyfrem. Sprzeglo, o ile nie masz silnika z kontrola
wzbudzenia, sie przydaje, bo dwa biegi wtedy sa potrzebne.
No i skrzynie dawca juz ma w komplecie, nie trzeba ekstra za nia placic.
--
Jaroslaw "jaros" Berezowski
-
83. Data: 2010-12-26 20:37:59
Temat: Re: Samochod elektryczny
Od: Lisciasty <l...@p...pl>
On 25 Gru, 17:20, RadekNet <r...@r...com> wrote:
> Czyli albo traktowac to jako hobby albo zlecic fachowcowi od A do Z?
Ewentualnie jak ja, pół na pół ;)
Byłoby lepiej gdyby mi dzieci się nie wykluli, na razie nie mam
widoków na wolny czas niestety :/
Jeśli nie masz jeszcze trzody domowej, lubisz dłubać i nie masz dwóch
lewych rąk to jak najbardziej możesz próbować, a trudniejsze rzeczy
podrzucać zawodowym dłubaczom.
> Uwazasz, ze ta Corolla to dobra baza? Nie za duza?
Jeżeli masz kwasiaki to na pewno nie za duża, trzeba się sporo
nakombinować żeby to wszystko poupychać.
Pzdr.
L.
-
84. Data: 2010-12-26 21:20:05
Temat: Re: Samochod elektryczny
Od: WS <L...@c...pl>
On 25 Gru, 23:53, Jaroslaw Berezowski
> Sprawnosci skrzyni, po wymianie oleju na taki o mniejszej lepkosci to
> typowo 95-96% razem z dyfrem.
Nie pamietam juz dokladnie, ale znajomy robil mi test astry z
silnikiem X16XEL na hamowni obciazeniowej maha, mierzy sie tam moc/
moment na kolach na 4 biegu krecac do odciecia, nastepnie wciskajac
sprzeglo( czy tez wrzucajac luz?)szacuje sie moc tracona na
przeniesieniu napedu... wyszlo na wydruku prawie 100KM na wale max,
strata na przeniesieniu ponad 20% (i twierdzil, ze calkiem dobra
skrzynia, bo to MALO!)
Jak znajde jeszcze ten wykres, to moge wrzucic, ale w necie zapewne sa
setki takich...
Sprzeglo, o ile nie masz silnika z kontrola
> wzbudzenia, sie przydaje, bo dwa biegi wtedy sa potrzebne.
Ja bym zostawil sprzeglo jako zabezpieczenie na wypadek awarii (np.
gdy regulator wlaczy full moc na silnik)
WS
-
85. Data: 2010-12-27 07:07:40
Temat: Re: Samochod elektryczny
Od: Lisciasty <l...@p...pl>
On 26 Gru, 21:20, WS <L...@c...pl> wrote:
> Ja bym zostawil sprzeglo jako zabezpieczenie na wypadek awarii (np.
> gdy regulator wlaczy full moc na silnik)
Sprzęgło jest niepotrzebne, wirnik w silniku waży tyle co nic, zmiana
biegów jest banalna. A w razie czego można zrzucić na luz, co za
problem?
Pzdr.
L.
-
86. Data: 2010-12-27 16:18:17
Temat: Re: Samochod elektryczny
Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>
Dnia Sun, 26 Dec 2010 12:20:05 -0800, WS napisał(a):
> On 25 Gru, 23:53, Jaroslaw Berezowski
>> Sprawnosci skrzyni, po wymianie oleju na taki o mniejszej lepkosci to
>> typowo 95-96% razem z dyfrem.
>
> Nie pamietam juz dokladnie, ale znajomy robil mi test astry z silnikiem
> X16XEL na hamowni obciazeniowej maha, mierzy sie tam moc/ moment na
> kolach na 4 biegu krecac do odciecia, nastepnie wciskajac sprzeglo( czy
> tez wrzucajac luz?)szacuje sie moc tracona na przeniesieniu napedu...
> wyszlo na wydruku prawie 100KM na wale max, strata na przeniesieniu
> ponad 20% (i twierdzil, ze calkiem dobra skrzynia, bo to MALO!)
Hmm 80% to maja pasowe przekladnie CVT.
Te liczby sa z ksiazki Brandta "Build your own electric car", i nie
odbiegaj od tego co wiem z innych zrodel. Zwroc tez uwage, ze 1. Silniki
elektryczne lagodniej obchodza sie z przekladniami, 2. Mowa o zmianie
oleju na niskolepkosciowy, 3. Dawca ma za soba min. kilkadziesiat kkm i
dotarte mechanizmy.
--
Jaroslaw "jaros" Berezowski
-
87. Data: 2010-12-27 16:19:25
Temat: Re: Samochod elektryczny
Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>
Dnia Sun, 26 Dec 2010 22:07:40 -0800, Lisciasty napisał(a):
> On 26 Gru, 21:20, WS <L...@c...pl> wrote:
>> Ja bym zostawil sprzeglo jako zabezpieczenie na wypadek awarii (np. gdy
>> regulator wlaczy full moc na silnik)
>
> Sprzęgło jest niepotrzebne, wirnik w silniku waży tyle co nic, zmiana
> biegów jest banalna. A w razie czego można zrzucić na luz, co za
> problem?
O ile dla silnika PMDC to jest jeszcze sensowne, to zdjecie obciazenia z
wlaczonego na full silnika szeregowego skonczy sie latajacymi po okolicy
elementami tegoz silnika.
--
Jaroslaw "jaros" Berezowski
-
88. Data: 2010-12-27 17:34:10
Temat: Re: Samochod elektryczny
Od: WS <L...@c...pl>
On 27 Gru, 16:18, Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl> wrote:
> Dnia Sun, 26 Dec 2010 12:20:05 -0800, WS napisał(a):
> Hmm 80% to maja pasowe przekladnie CVT.
> Te liczby sa z ksiazki Brandta "Build your own electric car", i nie
> odbiegaj od tego co wiem z innych zrodel. Zwroc tez uwage, ze 1. Silniki
> elektryczne lagodniej obchodza sie z przekladniami, 2. Mowa o zmianie
> oleju na niskolepkosciowy, 3. Dawca ma za soba min. kilkadziesiat kkm i
> dotarte mechanizmy.
To jest sprawnosc samej przekladni, czy calego ukladu przeniesienia
napedu?
Znalazlem wykres mojej astry ( tego typu:
http://www.ttc.pl/wykresy/chiptuning_wykresy_seat.ht
m
)
Wyniki u mnie (jak widac nie do konca pamietalem...):
Po kolei od gory w tabelce
PNorm 91KM
PEng 89KM
PWheel 66,9KM
PDrag 22,3KM
czyli wyszlo 22,3/91 = 24% , ale to jest strata na calym przeniesieniu
napedu (dla mocy maksymalnej) - od lozysk w kolach, przez przeguby ,
dyfer, skrzynie...
Astra F '97 1.6 16V , pomiar w styczniu 2003, przebieg wtedy okolo
100tys.
WS
-
89. Data: 2010-12-27 20:29:36
Temat: Re: Samochod elektryczny
Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>
Dnia Mon, 27 Dec 2010 08:34:10 -0800, WS napisał(a):
> On 27 Gru, 16:18, Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl> wrote:
>> Dnia Sun, 26 Dec 2010 12:20:05 -0800, WS napisał(a):
>
>> Hmm 80% to maja pasowe przekladnie CVT. Te liczby sa z ksiazki Brandta
>> "Build your own electric car", i nie odbiegaj od tego co wiem z innych
>> zrodel. Zwroc tez uwage, ze 1. Silniki elektryczne lagodniej obchodza
>> sie z przekladniami, 2. Mowa o zmianie oleju na niskolepkosciowy, 3.
>> Dawca ma za soba min. kilkadziesiat kkm i dotarte mechanizmy.
>
> To jest sprawnosc samej przekladni, czy calego ukladu przeniesienia
> napedu?
Mowa o skrzyni, czyli przekladnie+dyfer.
--
Jaroslaw "jaros" Berezowski
-
90. Data: 2010-12-28 00:01:12
Temat: Re: Samochod elektryczny
Od: WS <L...@c...pl>
On 27 Gru, 20:29, Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl> wrote:
> Mowa o skrzyni, czyli przekladnie+dyfer.
no to te 95-96% sprawnosci jakos nie chce wyjsc (aczkolwiek raczej na
standardowym oleju mierzone)
np. tu jest kilka wykresow, w tym takie z moca tracona na
przeniesieniu napedu
http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=283926
909&an=0&page=0
WS