  • 21. Data: 2009-05-06 08:15:15
    Temat: Re: Sakramentalne pytanie "jakie lustro" - konkretne wymagania
    Od: j...@a...at

    On 5 Mai, 21:59, "adamecki" <a...@g...pl> wrote:
    > Witam,
    > dotychczas biegałem sobie z Fuji s6500, teraz chcę spróbować lustrzanki,
    > wymagania są takie:

    jedno jest pewne : zwolnisz teraz tempo biegania.

    odpowiedz jest natychmiastowa:
    przy tym ograniceniu fionansowym

    N d90
    albo
    C 50d

    reszta to zawracanie glowy

    jesli nie lustrzanka to G1 ( lepszy od wielu lustrzanek) - z
    zastrzezeniem ew co do trwalosci body.

  • 22. Data: 2009-05-06 08:25:35
    Od: Nazgul <a...@o...pl>

    K.M.C. pisze:
    > a dlaczego? nie wiele jest innych body canona, majacych tak skrajne
    > opinie na temat pracy AF. W przypadku 40D ta rozpietosc jest
    > zdecydowanie mniejsza. Poza tym przypominam, ze autor watku chce wydac
    > ma body i szklo 5tys zl.

    Ale wymagania podał jak za 12 :) Ja mam D90 i cale nie uważam tego
    korpusu za spełniajacy wszystkie kryteria załozyciela wątku. Canony wiem
    że są pancernej budowy. 1D i 5D na pewno, co do dwucyfrowej serii nie
    mam pojęcia bo w łapie nie miałem. Pentax robi bardzo fajne aparaty,
    miałem kilka - ale to tez plastik...
    --
    "Jeśli pozwolisz, by robactwo się rozmnożyło rodzą się prawa robactwa.
    I rodzą się piewcy, którzy będą je wysławiać"

    A. de Saint-Exupery

  • 23. Data: 2009-05-06 13:09:58
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Wed, 06 May 2009 00:46:17 +0200, Nazgul napisał(a):

    > No to 5D Mk I :)

    Sprzedajesz za maksymalnie 5000zł? Dawaj :).

    --
    Kojer

  • 24. Data: 2009-05-06 14:05:42
    Temat: Re: Sakramentalne pytanie
    Od: "Dariusz Gasior" <d...@g...pl>

    > Mi się wydaje dość solidny, myślę że od biedy można by nim zabić ;) Sama
    > jakość taka sobie, np. odłazi guma z uchwytu, szybko niektóre przyciski
    > się
    > powycierały.

    No to mysle, ze wiekszosc lustrzanek spelni wymog odnosnie solidnosci, bo
    IMHO chyba wszystkie, nawet w serii E-4xx Olympusa sprawiaja wrazenie
    odporniejszych od Fuji. Jesli bys chcial myslec o czyms "pancernym" w tym
    zakresie cenowym to moze warto byloby przyjrzec sie Canonom: 40D lub 50D lub
    Pentaxowi K20D.
    Niestety z Canonami roznie bywa z AFem, to chyba ten element, ktory tej
    firmie najmniej wychodzi. Wlasciciele Pentaxa narzekaja na ciut wolniejszy
    AF od konkurencji (ale to ciut to pewnie i tak nic w porownaniu z
    szybkosciami wiekszosci kompaktow).
    Jesli chodzi o AF to chyba jednak uklady Nikona sa najlepsze, biorac rowniez
    pod uwage calkiem niezla ergonomie i dosc solidne wykonanie D90 bedzie
    wystarczajacy.

    > Chodzi o bezpośredni dostęp do jak największej ilości funkcji używanych
    > przy
    > robieniu zdjęć, tzn. przysłona, migawka, iso, pomiar światła, tryb af,
    > bilans
    > bieli, bracketing, samowyzwalacz. Niektóre z nich w Fuji są dostępne inne
    > za
    > bardzo zaszyte w menu, w "lustrze" pewno i tak trzeba będzie za czymś
    > grzebać
    > ale im więcej "na korpusie" tym lepiej.

    Im "wyzszy" model, tym do wygodniejszy dostep do funkcji i tym do wiekszej
    liczby funkcji jest bezposredni dostep, np. D90 ma dwa pokretla, dzieki
    czemu jednym mozna ustawiac czas, drugim - przeslone (w nizszych modelach -
    np. D60, D5000 - jest tylko jedno pokretlo). Do wiekszosci wymienionych
    przez Ciebie funkcji w Nikonie D90 mozna uzyskac dostep po wcisnieciu
    odpowiedniego (dedykowanego) przycisku na obudowie - chcesz zmienic ISO,
    masz przycisk - ISO, chcesz zmienic pomiar swiatla - masz przycisk do zmiany
    trybu pomiaru swiatla, etc.

    > Btw. czy lustrzanki mają live histogram? Często z używam tego w Fuji.

    Tego chyba D90 nie udostepnia i mam watpliwosci, ktore z lustrzanek maja
    taka funkcjonalnosc, chyba Sony A300/A350, a czy ktores jeszcze to nie wiem.

    Zawsze sie jakis kwiatek znajdzie ;-).

    Pozdrawiam
    Darek

  • 25. Data: 2009-05-06 19:43:18
    Od: nb <n...@n...net>

    at Wed 06 of May 2009 10:09, Adamecki wrote:

    > Btw. czy lustrzanki mają live histogram? Często z używam tego w Fuji.

    Sony A300/350 ma.

    --
    nb

  • 26. Data: 2009-05-06 20:21:08
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    nb pisze:

    > Sony A300/350 ma.

    Na pewno ma Canon 450D - Janko ciągle zachwala możliwość używania
    histogramu na żywo. Olympusy zdaje się, że też mają.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 27. Data: 2009-05-06 21:26:38
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> wrote:

    >>> Btw. czy lustrzanki mają live histogram? Często z używam tego w

    > Na pewno ma Canon 450D - Janko ciągle zachwala możliwość używania
    > histogramu na żywo.

    Oj, czy aby czasem te zachwyty nie dotyczyły krótkiego kontaktu z
    którymś z Olympusów 4x0? Czyli 450D jednak do sprawdzenia.

    [mr.]

  • 28. Data: 2009-05-06 21:34:54
    Od: p...@p...onet.pl

    Canony wiem
    > że są pancernej budowy. 1D i 5D na pewno, co do dwucyfrowej serii nie
    > mam pojęcia bo w łapie nie miałem

    1d i 5d kolego pod wzgledem trwalosci i wytrzymalosci nie maja ze soba nic
    wspolnego.
    Pozdrawiam
    Piotr

  • 29. Data: 2009-05-06 22:01:04
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Mariusz [mr.] pisze:

    > Oj, czy aby czasem te zachwyty nie dotyczyły krótkiego kontaktu z
    > którymś z Olympusów 4x0? Czyli 450D jednak do sprawdzenia.

    C450D, czyli o Canona mi chodziło.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 30. Data: 2009-05-06 22:17:57
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    > 1d i 5d kolego pod wzgledem trwalosci i wytrzymalosci nie maja ze soba nic
    > wspolnego.

    Sie nie znasz. ;)
    Jak maja jedna cyferke z przodu, to sa super-chruper. :D

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat