    From: "Adamecki" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Sakramentalne pytanie
    Date: Wed, 6 May 2009 08:09:48 +0000 (UTC)

    Dariusz Gasior <d...@g...pl> napisał(a):

    > A Fuji 6500 uwazasz za trwale i dobrej jakosci? Czy teraz oczekujesz czegos
    > "pancerniejszego"?

    Mi się wydaje dość solidny, myślę że od biedy można by nim zabić ;) Sama
    jakość taka sobie, np. odłazi guma z uchwytu, szybko niektóre przyciski się
    powycierały. Fuji nie bałem się wyciągnąć na deszczu, w ostrym mrozie,
    woziłem go luzem w bagażniku itp. ;) I uwaga: nie bałem się dać kobiecie żeby
    robiła zdjęcia ;) Na sprzęt za 5000 będę bardziej uważał ale mimo wszystko
    lepiej żeby był odporny.

    > a konkretnie do ktorych funkcji?
    > bo byc moze kazda lustrzanka spelni Twoje wymaganie, a byc moze D90 nie
    > bylby wystarczajacy.

    Chodzi o bezpośredni dostęp do jak największej ilości funkcji używanych przy
    robieniu zdjęć, tzn. przysłona, migawka, iso, pomiar światła, tryb af, bilans
    bieli, bracketing, samowyzwalacz. Niektóre z nich w Fuji są dostępne inne za
    bardzo zaszyte w menu, w "lustrze" pewno i tak trzeba będzie za czymś grzebać
    ale im więcej "na korpusie" tym lepiej.

    Btw. czy lustrzanki mają live histogram? Często z używam tego w Fuji.

    > Kit kitowi nierowny. Ten Nikkor 18-105 to bardzo przyzwoity obiektyw. Gdyby
    > jeszcze nie byl jeszcze tak plastikowy.

    Tego właśnie się boję, że będzie zbyt plastikowy, nie miałem go w łapach.

    Jeszcze o działaniu: np. w Fuji włączam sobie bracketing -> robię foty ->
    przełączam się na podgląd -> wracam do trybu fotografowania i ... bracketingu
    nie ma, od nowa trzeba włączyć. Nie chciałbym takich kwiatków w nowym
    sprzęcie.