  • 41. Data: 2012-04-14 15:49:20
    Temat: Re: SZPIEGUJĄCY Android?
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Sat, 14 Apr 2012 13:32:22 +0000 (UTC), Michal Tyrala napisał(a):

    > Czekaj -- sugerujesz, że urzadzenia androidowe nie maja AGPS gdy
    > wylaczy się ,,sieciowe'' uslugi lokalizacyjne? (bo AGPS oznacza wlasnie
    > sciaganie sciaganie almanachu/efemeryd via GSM). Jakieś zrodlo tej
    > informacji?

    Tak, bo przy okazji wyłączysz wspomaganie przy pomocy baz Google.
    Android wspomaga się nie tylko efemerydami (nawet nie mam pewności czy w
    ogóle tego używa), ale głównie bazami Google bazujacych na na "widocznych"
    stacjach bazowych i sieciach Wifi.
    W dodatku używa tego do momentu startu (złapania fixa) przez odbiornik GPS.
    Przekonałem sie o tym po przeprowadzce. Trzy miesiące później odpalałem
    nowy telefon z Androidem a ten na dzień dobry, zaraz po podpięciu do Wifi
    pokazał mi lokalizację na dokładnie drugim końcu miasta, pod moim
    poprzednim adresem. Skąd wiedział? Po nazwie sieci WiFi i adresie MAC
    routera.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Wiec prosze ... nie podpinaj sie POD MOJA RACJE (jak zawsze gdy mam

  • 42. Data: 2012-04-14 16:46:57
    Od: Vza Vizenza <v...@g...com>

    On Apr 11, 2:23 pm, Waldek Godel <n...@y...org>
    wrote:

    > Każdy ekran daje się porysować - nawet te z gorilla glass.
    > Rozsądnie używany rezystywny jest wystarczająco trwały. Jak ktoś się
    > obawia, zawsze może sobie nałożyć dobrą folię, np. Brando.
    > Jak chcesz dobre szkło, to spraw sobie HTC HD2 - przy okazji będzie kilka
    > systemów do wyboru.

    Troche za duzy jest ten HD 2 jak na moj gust. Jakos sobie nie wybrazam
    zeby takie cos wytaszczyc przy ludziach w autobusie czy w metrze,
    jakiez to pretensjonalne!
    Raczej mysle zeby kupic z Allegro Samsung GT-S8530 Wave II, totez chce
    zapytac Was Szanownych Dzentelmenow czy Bada tez tak szpieguje jak
    Android?

  • 43. Data: 2012-04-14 18:30:34
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    > wylaczy się ,,sieciowe'' uslugi lokalizacyjne? (bo AGPS oznacza wlasnie
    > sciaganie sciaganie almanachu/efemeryd via GSM). Jakieś zrodlo tej

    Zrodlo lezy przede mna. Wchodze w Uslugi lokalizacji,
    ptaszkuje pole "zezwalaj aplikacjom na korzystanie z danych pochodzacych
    z takich zrodel jak sieci Wi-Fi i komorkowe, do okreslania lokalizacji.
    Przed zaptaszkowaniem pojawia sie komunikat: "Zezwalaj usludze
    lokalizacyjnej Google na zbieranie anonimowych danych o lokalizacji.
    Niektore dane moga byc przechowywane na Twoim urzadzeniu. Proces moze
    przebiegac nawet wowczas, gdy nie sa uruchomione zadne aplikacje". Jesli
    sie nie zgodzisz to nie zaznaczysz. I tyle tego; pozostale opcje to
    "Satelity GPS", "Wspomaganie czujnikiem" oraz "Lokalizacja i
    wyszukiwarka Google". Koniec opcji.

  • 44. Data: 2012-04-14 18:38:19
    Od: Terry Jonesty <t...@g...com>

    On 14 Kwi, 14:48, Yerine Ictimai <y...@g...com> wrote:

    > ale śmieszne

    ŻAŁOSNE!
    TGor jeszcze jeden pachołek Ciemnej Strony
    A miało tu nie być POlityki!

  • 45. Data: 2012-04-14 18:44:54
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Sat, 14 Apr 2012 18:30:34 +0200, atm napisał(a):

> [...]
    > sie nie zgodzisz to nie zaznaczysz. I tyle tego; pozostale opcje to
    > "Satelity GPS", "Wspomaganie czujnikiem" oraz "Lokalizacja i

    A po czym wnosisz, drogi Watsonie, że po odptaszkowaniu tej opcji telefon
    faktycznie przestanie zbierać dane o tobie?
    Podpowiem, że netstat wcale nie jest żadnym wyznacznikiem, dane mogą być
    przesłane w dowolnym momencie, np. przy następnym połączeniu z Marketem.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Nie wiesz co to proxy, wiec informuje sie iz jestem na urlopie i nazywam

  • 46. Data: 2012-04-14 18:52:10
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-04-14 18:44, Waldek Godel wrote:

> [...]
    > Podpowiem, że netstat wcale nie jest żadnym wyznacznikiem, dane mogą być
    > przesłane w dowolnym momencie, np. przy następnym połączeniu z Marketem.

    Alez Drogi Sherlocku, ja ufam Google. To uczciwa i nie evil firma. Nie
    mam najmniejszych podstaw, zeby jej nie ufac ;]
    Mowiac szczerze, nie wiem. Zakladam, ze tak jest. Choc oczywiscie
    przypadek szpiegujacych iPhone'ow pokazuje, ze wcale tak nie musi byc.
    Z drugiej strony... czy faktycznie to gdzie sie poruszam jest tak cenna
    informacja, przez ktora mialbym zrezygnowac z Androida?
    Ale poki co Google stracil mnie z radaru, mecze N8. Ta jakosc fotek jest
    naprawde niesamowita.

  • 47. Data: 2012-04-14 19:01:52
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Sat, 14 Apr 2012 18:52:10 +0200, atm napisał(a):

    > Alez Drogi Sherlocku, ja ufam Google. To uczciwa i nie evil firma. Nie
    > mam najmniejszych podstaw, zeby jej nie ufac ;]

    Poza dowodami, że już tak robiła w przeszłości?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Nie to co trole z polskiego usenetu ... ci to sami madrale..." - Paweł

  • 48. Data: 2012-04-14 19:13:52
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-04-14 19:01, Waldek Godel wrote:

    > Poza dowodami, że już tak robiła w przeszłości?

    No przecie zartuje gdybys Szanowny Sherlocku emoty na koncu nie zauwazyl:]
    Wiem, ze tak bylo, wiem tez ze Apple oraz Microsoft rowniez zbierali
    informacje o polozeniu uzytkownikow. Czy jest jakis dowod na to, ze moja
    N8 nie kabluje do Krainy Reniferow?

  • 49. Data: 2012-04-14 19:18:07
    Od: ALEX MR <c...@g...pl>

    W dniu So 14 04 2012 19:13, atm pisze:

    > Czy jest jakis dowod na to, ze moja
    > N8 nie kabluje do Krainy Reniferow?

    Czy jest jakiś dowód na to że Nokia szpieguje?
    BTW jak na razie tylko firmy z KRAINY WOLNOŚCI I DEMOKRACJI (tm) maja
    takie ciągoty ;-)

    --
    ALEX MR, generał lejtnant, Pod Cusimą flota japońska nie tylko zatopiła
    flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy :-D

  • 50. Data: 2012-04-14 19:37:06
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-04-14 19:18, ALEX MR wrote:

    > Czy jest jakiś dowód na to że Nokia szpieguje?
    > BTW jak na razie tylko firmy z KRAINY WOLNOŚCI I DEMOKRACJI (tm) maja
    > takie ciągoty ;-)

    Masz racje, ogolnie jest przyjete domniemanie niewinnosci...
    Jesli jednak trzy wiodace firmy zbieraly dane o uzytkownikach bez ich
    wiedzy to mysle, ze i Nokii trzeba patrzec na rece.