-
131. Data: 2014-06-29 18:57:16
Temat: Re: SZ68187 [coraz bardziej OT]
Od: Artur Miller <n...@n...com>
W dniu 2014-06-29 12:06, J.F. pisze:
> Dnia Sun, 29 Jun 2014 09:47:12 +0200, RadoslawF napisał(a):
>> Dnia 2014-06-29 03:06, Użytkownik Artur Miller napisał:
>>> Słubice - Terespol = 14 do 14.5h. Wliczane do przerwy w pracy kierowcy.
>>> Zjeżdża z pociągu i jedzie dalej.
>>> Medyka - Zgorzelec nie sprawdzałem, bo Katowice-Krakow jest w stanie wora.
>>>
>> A skąd takie optymistyczne dane ?
>> Bo dotychczas towarowe nie kursowały z prędkościami osobowych
>> i nie miały na trasie ich priorytetu.
z rozkładu jazdy :)
>
> Osobowe potrafia to przejechac w 7h (+1.5h w przesiadkach), wiec tych
> 14h bym nie negowal .. o ile pkp bedzie sie chcialo.
>
> Tylko jak to kiedys analizowalismy, to:
> a) do terminala trzeba dojechac, z terminala zjechac - dwie winietki
> potrzebne, bo przeciez w jeden dzien sie nie uda. Za droge placisz, za
> kolej placisz. Teraz sie zmienilo.
jesli zamiast Terespola zrobimy Brześć (da się), to robi się jedna.
>
> b) zebranie tych 50 tirow to ze dwie godziny, jesli nie wiecej.
> Jak zjada kupa, to ostatni straci pare godzin czekajac w kolejce na
> celnikow. Razem sie okaze ze nie 14h, tylko 17-18.
> 18h to jeszcze nie jest zle, ale przeciez mamy i dalsze tranzyty.
na pociąg wchodzi 24 TIRy plus 2 wagony osobowe (spanie). to jest pół
godziny na załadunek całego pociągu.
>
> Oczywiscie mozna bylo zrezygnowac z oplat za tych pare km, przeniesc
> odprawe na wagony, uzgodnic priorytet na granicy (o ile druga strona
> by chciala).
>
> Dalej wysoki tir sie nie miesci w skrajni, czas w pociagu chyba jakos
> tam kierowce obciaza, przerwa nie musi sie swietnie wpisywac w
> dopuszczalny czas pracy, ochrona nie moze krasc itd.
Wagon z TIRem prawie ;) mieści się w skrajni. na wysokość wchodzi,
wystaje tylko na narożnikach (jeśli zastosujemy wagony Saadkms albo
Sdmmrs). Na liniach E20 i E30 nie ma z tym problemu, można tak jeździć.
Problemy personalne pominę, nie są natury technicznej :)
a.
-
132. Data: 2014-06-29 19:16:48
Temat: Re: SZ68187
Od: "Henryk \"Plumski\" Plumowski" <g...@k...eu>
> kolejna bezsensowna kampania. (R)ównie dobrze mogliby powiedzieć, że 10
> szybciej i by minął.
Wiesz, o tym nie pomyślałem; coś w tym jest ;-)
--
Pozdrawiam,
Heniek
-
133. Data: 2014-06-29 20:03:03
Temat: Re: SZ68187
Od: Grześ <b...@b...com>
Hello Henryk "Plumski" Plumowski !:
>
>
>> Niech się ubezpieczyciel szarpie z regresem. Utraty zniżek nie powinno
>> być.
>
> Dokładnie przerabiałem to na przełomie roku.
> Naprawiłem ze swojego AC, regres; ubezpieczyciel dostał kasę z OC sprawcy.
> Akurat jestem z nowym ubezpieczeniem OC/AC w ręku bez utraty zniżek.
> Nawet w danych UFG jest wprowadzona korekta.
Różnie bywa - ja miałem 2 takie szkody, i za drugim razem musiałem do
mojego ubezpieczyciela jakieś pismo napisać, załączyć kopię protokołu,
wtedy dopiero jakoś się dziwnie regres znalazł.
Jak by na to nie patrzeć, AC bardzo czasem pomaga w likwidacji szkód
wyrządzonych przez innych, np. mających OC w (pominę, znane wszystkim) i
zwlekających z wypłatą tak długo jak tylko się da.
Pzdrw.
--
Grzegorz
-
134. Data: 2014-06-29 20:07:24
Temat: Re: SZ68187
Od: Grześ <b...@b...com>
Hello Bydlę !:
> Tego trzebaby uczyć inaczej, IMHO prawidłowo:
>
> - jesteś, dziecko (bo edukację zaczynać trzeba bardzo wcześnie),
> odpowiedzialne za swoje czyny.
>
> (tak, wiem, trzebaby trochę w kodeksach pozmieniać)
Przede wszystkim w rozumach ....
Ale jak się nie da po dobroci, to może kamerkami ???
U takich dajmy na to Niemców jak TIRy się wyprzedzają kilka(naście) km,
to potrafią zadzwonić na policję. Tak samo, jak ktoś jedzie wyraźnie
niebezpiecznie, wpycha się z prawej itd.
Na takie coś to nasza policja w ogóle nie zareaguje.
No nic, jeszcze ze 2 pokolenia i może coś znormalnieje ??? :-D
pzdrw.
--
Grzegorz
-
135. Data: 2014-06-30 09:05:06
Temat: Re: SZ68187 [coraz bardziej OT]
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sun, 29 Jun 2014 18:57:16 +0200, Artur Miller napisał(a):
> W dniu 2014-06-29 12:06, J.F. pisze:
>> Osobowe potrafia to przejechac w 7h (+1.5h w przesiadkach), wiec tych
>> 14h bym nie negowal .. o ile pkp bedzie sie chcialo.
>>
>> Tylko jak to kiedys analizowalismy, to:
>> a) do terminala trzeba dojechac, z terminala zjechac - dwie winietki
>> potrzebne, bo przeciez w jeden dzien sie nie uda. Za droge placisz, za
>> kolej placisz. Teraz sie zmienilo.
>
> jesli zamiast Terespola zrobimy Brześć (da się), to robi się jedna.
Znaczy sie wysadzac po radzieckiej stronie ?
A oni beda chcieli zainwestowac w terminal ?
>> b) zebranie tych 50 tirow to ze dwie godziny, jesli nie wiecej.
>> Jak zjada kupa, to ostatni straci pare godzin czekajac w kolejce na
>> celnikow. Razem sie okaze ze nie 14h, tylko 17-18.
>> 18h to jeszcze nie jest zle, ale przeciez mamy i dalsze tranzyty.
>
> na pociąg wchodzi 24 TIRy plus 2 wagony osobowe (spanie). to jest pół
> godziny na załadunek całego pociągu.
Ja tam przyzwyczajony ze w towarowych to "a tych wagonow jest ze 40".
A swoja droga wagon kuszetki to chyba wiecej niz 24 osoby miesci ...
no chyba ze spanie i jedzenie ...
I nie chodzi o zaladunek, tylko zebranie - odprawa celna tira trwa
dlugo, ekip celnikow jest wiecej, ale podejrzewam ze w Brzesciu czy
Terespolu nie przepuszczaja jednego tira co minute.
A te co przepuszczaja, to nie wszystkie ze Slubic przyjechaly.
Wiec trzeba poczekac na uzbieranie tych 24 ...
>> Dalej wysoki tir sie nie miesci w skrajni, czas w pociagu chyba jakos
>> tam kierowce obciaza, przerwa nie musi sie swietnie wpisywac w
>> dopuszczalny czas pracy, ochrona nie moze krasc itd.
>
> Wagon z TIRem prawie ;) mieści się w skrajni. na wysokość wchodzi,
Prawie robi roznice :-)
Ostatnio w Warszawie 5cm decydowalo,
> wystaje tylko na narożnikach (jeśli zastosujemy wagony Saadkms albo
> Sdmmrs). Na liniach E20 i E30 nie ma z tym problemu, można tak jeździć.
> Problemy personalne pominę, nie są natury technicznej :)
Jak na wagonach beda krasc bardziej niz na parkingach, to szybko
zrezygnuja z tej drogi.
J.
-
136. Data: 2014-06-30 10:50:58
Temat: Re: SZ68187
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Sun, 29 Jun 2014 14:10:19 +0200, w <lop0nv$bk2$1@mx1.internetia.pl>, Grześ
<b...@b...com> napisał(-a):
> Hello J.F. !:
> ....
> > Wlasnie pare razy mi sie zdarzylo ze AM glupoty jakies pokazywala ...
>
> Mnie też. W ogóle ostatnio GPS jakby gorzej działał .... a i AM niestety
> działa coraz gorzej - np. wyznaczanie tras powyżej 1000 km z kilkoma
> punktami na małym urządzeniu generuje błąd pamięci ... Ale to może być
> też wina nadal marnawych map Navteqa. Ech Teleatlas to były super mapy ...
Mapy Navteqa są całkiem OK, i to nie one są problemem, ale coraz większa
pamięciożerność AM. Kup pudło ze 128MB RAM.
-
137. Data: 2014-06-30 13:35:07
Temat: Re: SZ68187 [coraz bardziej OT]
Od: Artur Miller <n...@n...com>
W dniu 2014-06-30 09:05, J.F. pisze:
> Dnia Sun, 29 Jun 2014 18:57:16 +0200, Artur Miller napisał(a):
>> W dniu 2014-06-29 12:06, J.F. pisze:
>>> Osobowe potrafia to przejechac w 7h (+1.5h w przesiadkach), wiec tych
>>> 14h bym nie negowal .. o ile pkp bedzie sie chcialo.
>>>
>>> Tylko jak to kiedys analizowalismy, to:
>>> a) do terminala trzeba dojechac, z terminala zjechac - dwie winietki
>>> potrzebne, bo przeciez w jeden dzien sie nie uda. Za droge placisz, za
>>> kolej placisz. Teraz sie zmienilo.
>>
>> jesli zamiast Terespola zrobimy Brześć (da się), to robi się jedna.
>
> Znaczy sie wysadzac po radzieckiej stronie ?
> A oni beda chcieli zainwestowac w terminal ?
Jest specjalna strefa celna w Brześciu, a cała infrastruktura potrzebna
do załadunku TIRa, to ... bocznica i 500 metrów kw utwardzonego placu.
>
>>> b) zebranie tych 50 tirow to ze dwie godziny, jesli nie wiecej.
>>> Jak zjada kupa, to ostatni straci pare godzin czekajac w kolejce na
>>> celnikow. Razem sie okaze ze nie 14h, tylko 17-18.
>>> 18h to jeszcze nie jest zle, ale przeciez mamy i dalsze tranzyty.
>>
>> na pociąg wchodzi 24 TIRy plus 2 wagony osobowe (spanie). to jest pół
>> godziny na załadunek całego pociągu.
>
> Ja tam przyzwyczajony ze w towarowych to "a tych wagonow jest ze 40".
> A swoja droga wagon kuszetki to chyba wiecej niz 24 osoby miesci ...
> no chyba ze spanie i jedzenie ...
moja kalkulacja była w opcji "exclusive" czyli 1 przedział na głowę. w
koncu człek musi sie wyspać jak chce dalej jechać, więc chrapiący
towarzysz mu niepotrzebny :)
>
> I nie chodzi o zaladunek, tylko zebranie - odprawa celna tira trwa
> dlugo, ekip celnikow jest wiecej, ale podejrzewam ze w Brzesciu czy
> Terespolu nie przepuszczaja jednego tira co minute.
> A te co przepuszczaja, to nie wszystkie ze Slubic przyjechaly.
> Wiec trzeba poczekac na uzbieranie tych 24 ...
>
nie czekamy aż się uzbiera, nie robimy łapanki, tylko zbieramy
rezerwacje wcześniej. to już w gestii kierowcy i przewoźnika, żeby
zdążyc. ale to temat organizacyjny raczej.
>>> Dalej wysoki tir sie nie miesci w skrajni, czas w pociagu chyba jakos
>>> tam kierowce obciaza, przerwa nie musi sie swietnie wpisywac w
>>> dopuszczalny czas pracy, ochrona nie moze krasc itd.
>>
>> Wagon z TIRem prawie ;) mieści się w skrajni. na wysokość wchodzi,
>
> Prawie robi roznice :-)
> Ostatnio w Warszawie 5cm decydowalo,
dlatego wspomnialem o tych dwóch konkretnych liniach. E20 i E30. Tam
wystające rogi nie przeszkadzają pod warunkiem, ze na wysokość się
mieści. I to są niestety wszystkie linie w PL, gdzie dopuszczony jest
taki transport. W sumie więcej nie trzeba.
>
>> wystaje tylko na narożnikach (jeśli zastosujemy wagony Saadkms albo
>> Sdmmrs). Na liniach E20 i E30 nie ma z tym problemu, można tak jeździć.
>> Problemy personalne pominę, nie są natury technicznej :)
>
> Jak na wagonach beda krasc bardziej niz na parkingach, to szybko
> zrezygnuja z tej drogi.
>
pociąg w sumie głównie jedzie, kradną gdy stoi. na postojach dałoby się
dogadać formalnie z SOKiem.
Temat takiego transportu mialem rozpracowany dość szczegółowo, od strony
formalnej, technicznej i organizacyjnej, wraz ze szczegółowym
biznesplanem i badaniem rynku. Gdyby ktoś miał wolny milion EUR do
zainwestowania, to chętnie powrócę do tematu :) info na priv poproszę :)
@
-
138. Data: 2014-06-30 21:08:34
Temat: Re: SZ68187 [coraz bardziej OT]
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Mon, 30 Jun 2014 13:35:07 +0200, Artur Miller napisał(a):
> W dniu 2014-06-30 09:05, J.F. pisze:
>>>> Tylko jak to kiedys analizowalismy, to:
>>>> a) do terminala trzeba dojechac, z terminala zjechac - dwie winietki
>>>> potrzebne, bo przeciez w jeden dzien sie nie uda. Za droge placisz, za
>>>> kolej placisz. Teraz sie zmienilo.
>>>
>>> jesli zamiast Terespola zrobimy Brześć (da się), to robi się jedna.
>>
>> Znaczy sie wysadzac po radzieckiej stronie ?
>> A oni beda chcieli zainwestowac w terminal ?
>
> Jest specjalna strefa celna w Brześciu, a cała infrastruktura potrzebna
> do załadunku TIRa, to ... bocznica i 500 metrów kw utwardzonego placu.
No ale peron w Kolbuszowej to 3 mln kosztowal.
My bedziemy zarabiac a oni maja w utwardzenie inwestowac ?
>> I nie chodzi o zaladunek, tylko zebranie - odprawa celna tira trwa
>> dlugo, ekip celnikow jest wiecej, ale podejrzewam ze w Brzesciu czy
>> Terespolu nie przepuszczaja jednego tira co minute.
>> A te co przepuszczaja, to nie wszystkie ze Slubic przyjechaly.
>> Wiec trzeba poczekac na uzbieranie tych 24 ...
>>
> nie czekamy aż się uzbiera, nie robimy łapanki, tylko zbieramy
> rezerwacje wcześniej. to już w gestii kierowcy i przewoźnika, żeby
> zdążyc. ale to temat organizacyjny raczej.
No to jestem pewien ze wielu nie zdazy. Albo przyjedzie duzo za
wczesnie i w koncu machnie reka, bo to za duzo czasu sie traci.
Zreszta argument celny pozostaje - co z tego ze zdazyles, do Brzescia
przyjechales pol godziny przed czasem, skoro 23 innych kierowcow tez
zdazylo, a teraz celnicy wszystkich w godzine nie przerobia ...
J.
-
139. Data: 2014-07-01 10:21:36
Temat: Re: SZ68187
Od: "NetiaAbonent" <n...@a...invalid>
Użytkownik "Grzegorz" <b...@b...com>
>
> Może ktoś namierzy "sąsiada" ???
>
> http://youtu.be/5xtp50A0T28
>
> Bez komentarza - o tej porze ludzie do roboty idą ... Na wszelki wypadek
> klakson i światła, coby tego barana widzieli.
Dobrze, ale tam przecież nikogo nie było.
A ja jestem za zlikwidowaniem tablic rejestracyjnych. W imię prywatności.
-
140. Data: 2014-07-01 10:28:52
Temat: Re: SZ68187
Od: "NetiaAbonent" <n...@a...invalid>
Użytkownik "masti" <g...@t...hell>
>>
>>> Mieszkam we WRO gdzie o wjebaniu mi czerwonego decyduje ITS. Tak - mam
>>> generalnie w dupie, że wjeżdżam notorycznie i regularnie na chama na
>>> czerwonym.
>>
>> To jest względne, jak wszystko. Jak ktoś wleci na czerwone w momencie
>> jego zapalania lub tuż przed to krzywdy nikomu nie zrobi, ale nagminne
>> są debile, które widząc że 2-3 samochody przed nimi wjechały na
>> czerwonym pchają się również, nawet jak widać że po prostopadłej stronie
>> skrzyżowania rusza kolejna fala. Takich cieci należy tępić i nagrywać
>> bez litości.
>>
> takich debili jak wy też. Czerwone to czerwone. kropka. Jak nie umiesz
> sie zatrzymać to weź taksówkę.
>
Przecież to straty są. Oszczędność nakazuje nie zatrzymywać się bez
potrzeby. No to się nie zatrzymał.