eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySZ68187
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 191

  • 131. Data: 2014-06-29 18:57:16
    Temat: Re: SZ68187 [coraz bardziej OT]
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2014-06-29 12:06, J.F. pisze:
    > Dnia Sun, 29 Jun 2014 09:47:12 +0200, RadoslawF napisał(a):
    >> Dnia 2014-06-29 03:06, Użytkownik Artur Miller napisał:
    >>> Słubice - Terespol = 14 do 14.5h. Wliczane do przerwy w pracy kierowcy.
    >>> Zjeżdża z pociągu i jedzie dalej.
    >>> Medyka - Zgorzelec nie sprawdzałem, bo Katowice-Krakow jest w stanie wora.
    >>>
    >> A skąd takie optymistyczne dane ?
    >> Bo dotychczas towarowe nie kursowały z prędkościami osobowych
    >> i nie miały na trasie ich priorytetu.

    z rozkładu jazdy :)

    >
    > Osobowe potrafia to przejechac w 7h (+1.5h w przesiadkach), wiec tych
    > 14h bym nie negowal .. o ile pkp bedzie sie chcialo.
    >
    > Tylko jak to kiedys analizowalismy, to:
    > a) do terminala trzeba dojechac, z terminala zjechac - dwie winietki
    > potrzebne, bo przeciez w jeden dzien sie nie uda. Za droge placisz, za
    > kolej placisz. Teraz sie zmienilo.

    jesli zamiast Terespola zrobimy Brześć (da się), to robi się jedna.

    >
    > b) zebranie tych 50 tirow to ze dwie godziny, jesli nie wiecej.
    > Jak zjada kupa, to ostatni straci pare godzin czekajac w kolejce na
    > celnikow. Razem sie okaze ze nie 14h, tylko 17-18.
    > 18h to jeszcze nie jest zle, ale przeciez mamy i dalsze tranzyty.

    na pociąg wchodzi 24 TIRy plus 2 wagony osobowe (spanie). to jest pół
    godziny na załadunek całego pociągu.

    >
    > Oczywiscie mozna bylo zrezygnowac z oplat za tych pare km, przeniesc
    > odprawe na wagony, uzgodnic priorytet na granicy (o ile druga strona
    > by chciala).
    >
    > Dalej wysoki tir sie nie miesci w skrajni, czas w pociagu chyba jakos
    > tam kierowce obciaza, przerwa nie musi sie swietnie wpisywac w
    > dopuszczalny czas pracy, ochrona nie moze krasc itd.


    Wagon z TIRem prawie ;) mieści się w skrajni. na wysokość wchodzi,
    wystaje tylko na narożnikach (jeśli zastosujemy wagony Saadkms albo
    Sdmmrs). Na liniach E20 i E30 nie ma z tym problemu, można tak jeździć.
    Problemy personalne pominę, nie są natury technicznej :)

    a.


  • 132. Data: 2014-06-29 19:16:48
    Temat: Re: SZ68187
    Od: "Henryk \"Plumski\" Plumowski" <g...@k...eu>



    > kolejna bezsensowna kampania. (R)ównie dobrze mogliby powiedzieć, że 10
    > szybciej i by minął.

    Wiesz, o tym nie pomyślałem; coś w tym jest ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Heniek


  • 133. Data: 2014-06-29 20:03:03
    Temat: Re: SZ68187
    Od: Grześ <b...@b...com>

    Hello Henryk "Plumski" Plumowski !:
    >
    >
    >> Niech się ubezpieczyciel szarpie z regresem. Utraty zniżek nie powinno
    >> być.
    >
    > Dokładnie przerabiałem to na przełomie roku.
    > Naprawiłem ze swojego AC, regres; ubezpieczyciel dostał kasę z OC sprawcy.
    > Akurat jestem z nowym ubezpieczeniem OC/AC w ręku bez utraty zniżek.
    > Nawet w danych UFG jest wprowadzona korekta.

    Różnie bywa - ja miałem 2 takie szkody, i za drugim razem musiałem do
    mojego ubezpieczyciela jakieś pismo napisać, załączyć kopię protokołu,
    wtedy dopiero jakoś się dziwnie regres znalazł.

    Jak by na to nie patrzeć, AC bardzo czasem pomaga w likwidacji szkód
    wyrządzonych przez innych, np. mających OC w (pominę, znane wszystkim) i
    zwlekających z wypłatą tak długo jak tylko się da.

    Pzdrw.
    --
    Grzegorz


  • 134. Data: 2014-06-29 20:07:24
    Temat: Re: SZ68187
    Od: Grześ <b...@b...com>

    Hello Bydlę !:

    > Tego trzebaby uczyć inaczej, IMHO prawidłowo:
    >
    > - jesteś, dziecko (bo edukację zaczynać trzeba bardzo wcześnie),
    > odpowiedzialne za swoje czyny.
    >
    > (tak, wiem, trzebaby trochę w kodeksach pozmieniać)

    Przede wszystkim w rozumach ....

    Ale jak się nie da po dobroci, to może kamerkami ???

    U takich dajmy na to Niemców jak TIRy się wyprzedzają kilka(naście) km,
    to potrafią zadzwonić na policję. Tak samo, jak ktoś jedzie wyraźnie
    niebezpiecznie, wpycha się z prawej itd.

    Na takie coś to nasza policja w ogóle nie zareaguje.

    No nic, jeszcze ze 2 pokolenia i może coś znormalnieje ??? :-D

    pzdrw.
    --
    Grzegorz


  • 135. Data: 2014-06-30 09:05:06
    Temat: Re: SZ68187 [coraz bardziej OT]
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 29 Jun 2014 18:57:16 +0200, Artur Miller napisał(a):
    > W dniu 2014-06-29 12:06, J.F. pisze:
    >> Osobowe potrafia to przejechac w 7h (+1.5h w przesiadkach), wiec tych
    >> 14h bym nie negowal .. o ile pkp bedzie sie chcialo.
    >>
    >> Tylko jak to kiedys analizowalismy, to:
    >> a) do terminala trzeba dojechac, z terminala zjechac - dwie winietki
    >> potrzebne, bo przeciez w jeden dzien sie nie uda. Za droge placisz, za
    >> kolej placisz. Teraz sie zmienilo.
    >
    > jesli zamiast Terespola zrobimy Brześć (da się), to robi się jedna.

    Znaczy sie wysadzac po radzieckiej stronie ?
    A oni beda chcieli zainwestowac w terminal ?

    >> b) zebranie tych 50 tirow to ze dwie godziny, jesli nie wiecej.
    >> Jak zjada kupa, to ostatni straci pare godzin czekajac w kolejce na
    >> celnikow. Razem sie okaze ze nie 14h, tylko 17-18.
    >> 18h to jeszcze nie jest zle, ale przeciez mamy i dalsze tranzyty.
    >
    > na pociąg wchodzi 24 TIRy plus 2 wagony osobowe (spanie). to jest pół
    > godziny na załadunek całego pociągu.

    Ja tam przyzwyczajony ze w towarowych to "a tych wagonow jest ze 40".
    A swoja droga wagon kuszetki to chyba wiecej niz 24 osoby miesci ...
    no chyba ze spanie i jedzenie ...

    I nie chodzi o zaladunek, tylko zebranie - odprawa celna tira trwa
    dlugo, ekip celnikow jest wiecej, ale podejrzewam ze w Brzesciu czy
    Terespolu nie przepuszczaja jednego tira co minute.
    A te co przepuszczaja, to nie wszystkie ze Slubic przyjechaly.
    Wiec trzeba poczekac na uzbieranie tych 24 ...

    >> Dalej wysoki tir sie nie miesci w skrajni, czas w pociagu chyba jakos
    >> tam kierowce obciaza, przerwa nie musi sie swietnie wpisywac w
    >> dopuszczalny czas pracy, ochrona nie moze krasc itd.
    >
    > Wagon z TIRem prawie ;) mieści się w skrajni. na wysokość wchodzi,

    Prawie robi roznice :-)
    Ostatnio w Warszawie 5cm decydowalo,

    > wystaje tylko na narożnikach (jeśli zastosujemy wagony Saadkms albo
    > Sdmmrs). Na liniach E20 i E30 nie ma z tym problemu, można tak jeździć.
    > Problemy personalne pominę, nie są natury technicznej :)

    Jak na wagonach beda krasc bardziej niz na parkingach, to szybko
    zrezygnuja z tej drogi.

    J.


  • 136. Data: 2014-06-30 10:50:58
    Temat: Re: SZ68187
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 29 Jun 2014 14:10:19 +0200, w <lop0nv$bk2$1@mx1.internetia.pl>, Grześ
    <b...@b...com> napisał(-a):

    > Hello J.F. !:
    > ....
    > > Wlasnie pare razy mi sie zdarzylo ze AM glupoty jakies pokazywala ...
    >
    > Mnie też. W ogóle ostatnio GPS jakby gorzej działał .... a i AM niestety
    > działa coraz gorzej - np. wyznaczanie tras powyżej 1000 km z kilkoma
    > punktami na małym urządzeniu generuje błąd pamięci ... Ale to może być
    > też wina nadal marnawych map Navteqa. Ech Teleatlas to były super mapy ...

    Mapy Navteqa są całkiem OK, i to nie one są problemem, ale coraz większa
    pamięciożerność AM. Kup pudło ze 128MB RAM.


  • 137. Data: 2014-06-30 13:35:07
    Temat: Re: SZ68187 [coraz bardziej OT]
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2014-06-30 09:05, J.F. pisze:
    > Dnia Sun, 29 Jun 2014 18:57:16 +0200, Artur Miller napisał(a):
    >> W dniu 2014-06-29 12:06, J.F. pisze:
    >>> Osobowe potrafia to przejechac w 7h (+1.5h w przesiadkach), wiec tych
    >>> 14h bym nie negowal .. o ile pkp bedzie sie chcialo.
    >>>
    >>> Tylko jak to kiedys analizowalismy, to:
    >>> a) do terminala trzeba dojechac, z terminala zjechac - dwie winietki
    >>> potrzebne, bo przeciez w jeden dzien sie nie uda. Za droge placisz, za
    >>> kolej placisz. Teraz sie zmienilo.
    >>
    >> jesli zamiast Terespola zrobimy Brześć (da się), to robi się jedna.
    >
    > Znaczy sie wysadzac po radzieckiej stronie ?
    > A oni beda chcieli zainwestowac w terminal ?

    Jest specjalna strefa celna w Brześciu, a cała infrastruktura potrzebna
    do załadunku TIRa, to ... bocznica i 500 metrów kw utwardzonego placu.

    >
    >>> b) zebranie tych 50 tirow to ze dwie godziny, jesli nie wiecej.
    >>> Jak zjada kupa, to ostatni straci pare godzin czekajac w kolejce na
    >>> celnikow. Razem sie okaze ze nie 14h, tylko 17-18.
    >>> 18h to jeszcze nie jest zle, ale przeciez mamy i dalsze tranzyty.
    >>
    >> na pociąg wchodzi 24 TIRy plus 2 wagony osobowe (spanie). to jest pół
    >> godziny na załadunek całego pociągu.
    >
    > Ja tam przyzwyczajony ze w towarowych to "a tych wagonow jest ze 40".
    > A swoja droga wagon kuszetki to chyba wiecej niz 24 osoby miesci ...
    > no chyba ze spanie i jedzenie ...

    moja kalkulacja była w opcji "exclusive" czyli 1 przedział na głowę. w
    koncu człek musi sie wyspać jak chce dalej jechać, więc chrapiący
    towarzysz mu niepotrzebny :)

    >
    > I nie chodzi o zaladunek, tylko zebranie - odprawa celna tira trwa
    > dlugo, ekip celnikow jest wiecej, ale podejrzewam ze w Brzesciu czy
    > Terespolu nie przepuszczaja jednego tira co minute.
    > A te co przepuszczaja, to nie wszystkie ze Slubic przyjechaly.
    > Wiec trzeba poczekac na uzbieranie tych 24 ...
    >

    nie czekamy aż się uzbiera, nie robimy łapanki, tylko zbieramy
    rezerwacje wcześniej. to już w gestii kierowcy i przewoźnika, żeby
    zdążyc. ale to temat organizacyjny raczej.

    >>> Dalej wysoki tir sie nie miesci w skrajni, czas w pociagu chyba jakos
    >>> tam kierowce obciaza, przerwa nie musi sie swietnie wpisywac w
    >>> dopuszczalny czas pracy, ochrona nie moze krasc itd.
    >>
    >> Wagon z TIRem prawie ;) mieści się w skrajni. na wysokość wchodzi,
    >
    > Prawie robi roznice :-)
    > Ostatnio w Warszawie 5cm decydowalo,

    dlatego wspomnialem o tych dwóch konkretnych liniach. E20 i E30. Tam
    wystające rogi nie przeszkadzają pod warunkiem, ze na wysokość się
    mieści. I to są niestety wszystkie linie w PL, gdzie dopuszczony jest
    taki transport. W sumie więcej nie trzeba.

    >
    >> wystaje tylko na narożnikach (jeśli zastosujemy wagony Saadkms albo
    >> Sdmmrs). Na liniach E20 i E30 nie ma z tym problemu, można tak jeździć.
    >> Problemy personalne pominę, nie są natury technicznej :)
    >
    > Jak na wagonach beda krasc bardziej niz na parkingach, to szybko
    > zrezygnuja z tej drogi.
    >

    pociąg w sumie głównie jedzie, kradną gdy stoi. na postojach dałoby się
    dogadać formalnie z SOKiem.


    Temat takiego transportu mialem rozpracowany dość szczegółowo, od strony
    formalnej, technicznej i organizacyjnej, wraz ze szczegółowym
    biznesplanem i badaniem rynku. Gdyby ktoś miał wolny milion EUR do
    zainwestowania, to chętnie powrócę do tematu :) info na priv poproszę :)

    @


  • 138. Data: 2014-06-30 21:08:34
    Temat: Re: SZ68187 [coraz bardziej OT]
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 30 Jun 2014 13:35:07 +0200, Artur Miller napisał(a):
    > W dniu 2014-06-30 09:05, J.F. pisze:
    >>>> Tylko jak to kiedys analizowalismy, to:
    >>>> a) do terminala trzeba dojechac, z terminala zjechac - dwie winietki
    >>>> potrzebne, bo przeciez w jeden dzien sie nie uda. Za droge placisz, za
    >>>> kolej placisz. Teraz sie zmienilo.
    >>>
    >>> jesli zamiast Terespola zrobimy Brześć (da się), to robi się jedna.
    >>
    >> Znaczy sie wysadzac po radzieckiej stronie ?
    >> A oni beda chcieli zainwestowac w terminal ?
    >
    > Jest specjalna strefa celna w Brześciu, a cała infrastruktura potrzebna
    > do załadunku TIRa, to ... bocznica i 500 metrów kw utwardzonego placu.

    No ale peron w Kolbuszowej to 3 mln kosztowal.

    My bedziemy zarabiac a oni maja w utwardzenie inwestowac ?

    >> I nie chodzi o zaladunek, tylko zebranie - odprawa celna tira trwa
    >> dlugo, ekip celnikow jest wiecej, ale podejrzewam ze w Brzesciu czy
    >> Terespolu nie przepuszczaja jednego tira co minute.
    >> A te co przepuszczaja, to nie wszystkie ze Slubic przyjechaly.
    >> Wiec trzeba poczekac na uzbieranie tych 24 ...
    >>
    > nie czekamy aż się uzbiera, nie robimy łapanki, tylko zbieramy
    > rezerwacje wcześniej. to już w gestii kierowcy i przewoźnika, żeby
    > zdążyc. ale to temat organizacyjny raczej.

    No to jestem pewien ze wielu nie zdazy. Albo przyjedzie duzo za
    wczesnie i w koncu machnie reka, bo to za duzo czasu sie traci.

    Zreszta argument celny pozostaje - co z tego ze zdazyles, do Brzescia
    przyjechales pol godziny przed czasem, skoro 23 innych kierowcow tez
    zdazylo, a teraz celnicy wszystkich w godzine nie przerobia ...

    J.


  • 139. Data: 2014-07-01 10:21:36
    Temat: Re: SZ68187
    Od: "NetiaAbonent" <n...@a...invalid>


    Użytkownik "Grzegorz" <b...@b...com>

    >
    > Może ktoś namierzy "sąsiada" ???
    >
    > http://youtu.be/5xtp50A0T28
    >
    > Bez komentarza - o tej porze ludzie do roboty idą ... Na wszelki wypadek
    > klakson i światła, coby tego barana widzieli.

    Dobrze, ale tam przecież nikogo nie było.

    A ja jestem za zlikwidowaniem tablic rejestracyjnych. W imię prywatności.


  • 140. Data: 2014-07-01 10:28:52
    Temat: Re: SZ68187
    Od: "NetiaAbonent" <n...@a...invalid>


    Użytkownik "masti" <g...@t...hell>

    >>
    >>> Mieszkam we WRO gdzie o wjebaniu mi czerwonego decyduje ITS. Tak - mam
    >>> generalnie w dupie, że wjeżdżam notorycznie i regularnie na chama na
    >>> czerwonym.
    >>
    >> To jest względne, jak wszystko. Jak ktoś wleci na czerwone w momencie
    >> jego zapalania lub tuż przed to krzywdy nikomu nie zrobi, ale nagminne
    >> są debile, które widząc że 2-3 samochody przed nimi wjechały na
    >> czerwonym pchają się również, nawet jak widać że po prostopadłej stronie
    >> skrzyżowania rusza kolejna fala. Takich cieci należy tępić i nagrywać
    >> bez litości.
    >>
    > takich debili jak wy też. Czerwone to czerwone. kropka. Jak nie umiesz
    > sie zatrzymać to weź taksówkę.
    >

    Przecież to straty są. Oszczędność nakazuje nie zatrzymywać się bez
    potrzeby. No to się nie zatrzymał.

strony : 1 ... 13 . [ 14 ] . 15 ... 20


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: