  • 1. Data: 2013-05-20 01:58:50
    Temat: SSR
    Od: "Zbynio" <...@d...pl>

    Czy przekaźniki SSR nadały by się do sterowania grupowego?
    Tak sobie pomyślałem, że skoro mają one wbudowane układy przejścia przez
    zero to by można asyncronicznie dawać im wypełnienie, a taki SSR by sobie
    sam włączał tranzystory i wyłączał w następnym okresie ?\Czy one są po
    pierwsze na tyle szybkie ? I czy włączają i wyłączają w zerze czy tylko
    wyłączają?

  • 2. Data: 2013-05-20 07:10:29
    Temat: Re: SSR
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Zbynio" <...@d...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > by sobie sam włączał tranzystory i wyłączał w następnym okresie ?\Czy
    > one są po pierwsze na tyle szybkie ? I czy włączają i wyłączają w

    Oczywiście, że się nadają i właśnie w tym celu były stworzone.
    Czy są szybkie?
    Oczywiście, że są.
    Są wersje, które nie mają detekcji zera do sterowania PWM i są wersje z
    detekcją, które załączają i wyłaczają w zerze do sterownia grupowego.

  • 3. Data: 2013-05-21 01:24:12
    Od: "Zbynio" <...@d...pl>

    "uzytkownik" <a...@s...pl> wrote in message

    > Są wersje, które nie mają detekcji zera do sterowania PWM i są wersje z
    > detekcją, które załączają i wyłaczają w zerze do sterownia grupowego.

    Ale mówimy o detekcji zera przy włączaniu tak ? Do opóźnionego, fazowego
    włączenia? Bo wyłączenie chyba zawsze jest w nich w zerze ? Informacje
    handlowe są ogólnie podłe, albo celowo przemilczają fakty.

  • 4. Data: 2013-05-21 08:32:14
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > Ale mówimy o detekcji zera przy włączaniu tak ? Do opóźnionego,
    > fazowego włączenia? Bo wyłączenie chyba zawsze jest w nich w zerze ?
    > Informacje handlowe są ogólnie podłe, albo celowo przemilczają fakty.

    Budowane są w oparciu o triaki i tyrystory, które wyłączają się w zerze.
    Taka ich natura.
    Załączanie zaś odbywa się albo w dowolnym miejscu przebiegu sinusoidy, w
    przypadku wersji SSR-a bez detekcji zera lub też w zerze, w przypadku
    SSR-a z detekcją.
    Oczywiście załączanie i wyłączanie nie odbywa się dokładnie w zerze, bo
    nie jest to możliwe. Odbywa się to przy małych napięciach (napięcie
    apłonu i gaszenia), bliskich zera.

  • 5. Data: 2013-05-21 09:46:24
    Od: "Zbynio" <...@d...pl>

> [...]

    > nie jest to możliwe. Odbywa się to przy małych napięciach (napięcie apłonu

    Czyli miód, nie potrzeba układu detekcji ani zabawy w 230V. Wystarczy
    sterowanie ledem :-)
    Szkoda tylko, że to tyrystory/triaki bo mają spadek ze 2V i są disipują
    ciepło.