  • 51. Data: 2013-06-13 14:33:42
    Temat: Re: SSD vs HD
    Od: Yerine Ictimai <y...@g...com>

    > W 75 rakiety balistyczne osiągnęły zakładaną doskonałość
    > (łuku tez nie opłaca się bez końca usprawniać)
    > i księżyc przestał być potrzebny jako chwyt propagandowy,
    > wytłumaczenie poniesionych, olbrzymich (nie tylko finansowych) nakładów.

    innymi słowy - to dlatego, że zabrakło ZSRR?

    w zamian pojawiają się Chiny?

    > Bo cała sztuka to zrobić z ludzi balona, wykonać skok na ich kasę
    > i przy okazji nabić w butelkę

    a więc jednak to dlatego, że zabrakło ZSRR i "systemu
    komunistycznego"?

    > Po okresie wzlotów, zawsze są upadki...

    ta, ten obecny niby-kapitalizm to raczej przypomina powrót do
    FEUDALIZMU

    > Czy człowieka, który zasłynął z tego przede wszystkim, że uprościł
    > radykalnie obsługę elektronicznych urządzeń powszechnego użytku
    > można nazwać geniuszem? A może praktycznym idiotą?

    Oto pytanie:
    czy lepiej doskonalić ludzi a upraszczać urządzenia
    czy lepiej doskonalić urządzenia a ludzi uprymitywniać?

  • 52. Data: 2013-06-13 15:20:19
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Wed, 12 Jun 2013 12:26:53 -0700 (PDT), Yerine Ictimai napisał(a):

    > Jednak wracając do Twego pytania... Jak wytłumaczyć, że ostatni lot na
    > Księżyc zrealizowano w 1975r. a najdumniejszy program NASA pt. PROMY
    > KOSMICZNE wywalono na złom?
    > i nie ma nic w zamian.

    http://www.rp.pl/artykul/34,1019181.html

    Nie wszyscy porzucili marzenia o kosmosie ;-)

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 53. Data: 2013-06-13 15:29:28
    Od: Yerine Ictimai <y...@g...com>

    R.e.m.e.K wrote:
    > http://www.rp.pl/artykul/34,1019181.html
    >
    > Nie wszyscy porzucili marzenia o kosmosie ;-)

    Czyli jednak "TERAZ Chiny" - a USA to już tylko przeżarty korupcją,
    spruchniały od wewnątrz kolos co się powoli acz systematycznie
    rozpada?

  • 54. Data: 2013-06-13 16:11:16
    Od: Yerine Ictimai <y...@g...com>

    On Jun 13, 3:29 pm, Yerine Ictimai <y...@g...com> wrote:

    > Czyli jednak "TERAZ Chiny" - a USA to już tylko przeżarty korupcją,
    > spruchniały od wewnątrz kolos co się powoli acz systematycznie
    > rozpada?

    spróchniały - bo zaraz się zaacznie...

  • 55. Data: 2013-06-14 00:18:49
    Od: "LPPL" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Yerine Ictimai"

    > innymi słowy - to dlatego, że zabrakło ZSRR?

    Związek (ani Chiny) nie ma tu nic do rzeczy. Po prostu przestrzeń
    kosmiczna to kiepskie miejsce żeby ukryć nieruchawą stację bojową. Łatwo
    ją namierzyć i zdmuchnąc rakietą albo laserem. Te same cele łatwiej i
    taniej można zrealizować chowając wyrzutnie rakiet pod ziemią czy pod
    wodą, albo stosując ruchome wyrzutnie. A przeca wiadomo, że zaoszczedzone
    pieniądze i tak nigdy nie wrócą do podatnika...

    > a więc jednak to dlatego, że zabrakło ZSRR i "systemu
    > komunistycznego"?

    Chciwośc jest niezalezna od ustroju. A system miał też swoje dobre strony -
    choćby taką, ze można było zwalić winę za wszystko co złe na okrutnego
    okupanta. A teraz ponoć gnębią i ograbiają nas nasi;)

    > ta, ten obecny niby-kapitalizm to raczej przypomina powrót do
    FEUDALIZMU

    Dzisiaj słyszałem fajną rozmowę. Pan mówił pani, ze ONI nas sprytnie
    omamili: najpierw dali te wszystkie komórki, satelity i internety, a teraz
    musimy za to płacić i nie mamy w dodatku wyboru, bo bez tego juz nie można
    żyć ;))

    > Oto pytanie:
    > czy lepiej doskonalić ludzi a upraszczać urządzenia
    > czy lepiej doskonalić urządzenia a ludzi uprymitywniać?

    Obie opcje są nieekonomiczne.

    Swego czasu bardzo przypadł mi do gustu pilot od Sony Trinitrona. Z jednej
    miał z pół setki przycisków do wszystkich możliwych funkcji, a z drugiej
    cztery, aby zmienić program i zrobić głośniej albo ciszej. Wkładało się go
    w wyciętą fikuśnie obudowę i pamiętam, że śmiałem się wtedy twierdząc, ze
    jedna strona jest dla mężczyzny a druga dla... małpy. Do dzisiaj nie wiem
    czemu, moja ówczesna kobieta patrzyła wtedy na mnie jakoś dziwnie i karmiła
    przez tydzień samymi tylko bananami...

    --
    LPPL

  • 56. Data: 2013-06-15 11:32:49
    Od: "ggs" <ggs_@_konto.pl>

    "LPPL" <u...@g...pl> wrote in message
    > Użytkownik "Yerine Ictimai"

    [...................]
> [...]
    > wiem czemu, moja ówczesna kobieta patrzyła wtedy na mnie jakoś dziwnie i
    > karmiła przez tydzień samymi tylko bananami...

    Odniosę sie tylko do wieloprzyciskowej strony pilota:

    No i to bylo idealne , po nauczeniu sie ukladu mozna bylo zmienic ustawienie
    czegokolwiek w 2-3 sek bezwzrokowo , teraz za to - zanim sie wejdzie w
    czwarty poziom trzeciego submenu na OSD to mija 40 sek. albo dluzej.

    A z bananami niezly gag :-)

  • 57. Data: 2013-06-15 13:53:07
    Od: "LPPL" <u...@g...pl>

    Użytkownik "ggs">
    > "LPPL"
    [...................]

> [...]
    > ustawienie czegokolwiek w 2-3 sek bezwzrokowo , teraz za to - zanim sie
    > wejdzie w czwarty poziom trzeciego submenu na OSD to mija 40 sek. albo

    Uhum, tamtej strony używało się raz na tydzień, albo rzadziej - drugiej
    codziennie. To było chyba coś takiego:
    http://www.bazarek.pl/produkt/149203/sony-rm-816-dwu
    stronny.html
    Moja pani (ale nie ta od bananów - tamta wybrała do życia kraj z
    palmami:) uparła się na tv philipsa (bo ładny), więc naturalnym krokiem
    wydawało mi się dokupienie doń kina domowego owej (pfu, na psa urok) firmy.
    Nie dziwię się, że philips wypadł z rynku audio. Jest tak nieintuicyjny i
    ma takie opóźnienia między zadaniem jakiejś czynności a reakcją na nią, że
    aż rodzi się podejrzenie, że oni tam mieli w ekipie projektującej jakiegoś
    anty Jobsa podrzuconego przez skośnookich. Ja rozumiem, że tam nie ma
    czterordzeniowego procesora, ale to już mój telefon działa szybciej przy
    większym obciążeniu. Kij im w oko - niech robią to co _umią_ najlepiej,
    czyli dalej psują żarówki;)

    --
    LPPL

  • 58. Data: 2013-06-16 18:18:05
    Od: Yerine Ictimai <y...@g...com>

    LPPL wrote:
    > Zwiazek (ani Chiny) nie ma tu nic do rzeczy. Po prostu przestrzen
    > kosmiczna to kiepskie miejsce zeby ukryc nieruchawa stacje bojowa.

    A Ksiezyc - tez?

    > Latwo ja namierzyc i zdmuchnac rakieta albo laserem.

    Taka na Ksiezycu to prawie niemozliwe.

    > Te same cele latwiej i
    > taniej mozna zrealizowac chowajac wyrzutnie rakiet pod ziemie czy pod
    > wode, albo stosujac ruchome wyrzutnie.

    Przy obecnych technologiach to takze niemozliwe zeby cokolwiek
    "zabunkrowac".

    > A przeca wiadomo, ze zaoszczedzone
    > pieniadze i tak nigdy nie wroca do podatnika...

    To nie ma juz innych MOTYWACJI aby ruszyc tylek gdziekolwiek?

    > Chciwosc jest niezalezna od ustroju.

    Open Source - jak to sie ma do chciwosci?
    Poza oczywiscie nieustajacymi knowaniami paskudnych korporacji aby
    zniszczyc to piekne zjawisko.

    > A system mial tez swoje dobre strony -

    Ta, ten obecny tez ma swoje dobre strony, ale:

    - po pierwsze, to juz nie te sam kapitalizm co ROZWIJAL sie jako ANTY-
    system wobec "komunizmu" w ZSRR,
    Paradoksalnie ZSRR najwiecej swych idealow zrealizowal w krajach z
    obozu NATO. Taki KATALIZATOR.

    - po drugie, dobrych stron jest tyle samo jezeli nie mniej, tyle ze
    innych,

    - po trzecie, kraje z bylego obozu komunistycznego robiac PSEUDO-
    kapitalizm wziely same najgorsze elementy kapitalizmu pozostawiajac
    najgorsze cechy komunizmu.

    Tak sie jakos paskudnie sklada, ze jak jacys "politycy-wizjonerzy"
    obiecuja jakies odlegle korzysci tylko "NAJPIERW MUSI SIE
    POGORSZYC" (jako "koszta transformacji") - to NA BANK pogorszy sie A
    JAKZE - ale obiecywanych korzysci nikt nigdy nie zobaczy!

    Jak chca CENY za "dziejowe" PRZEMIANY to wszystko ZABIORA DOSZCZETNIE
    ale w zamian NIC NIGDY NIE DADZA!
    (poza slodkimi wypierdami mundrali w tv)

    Tak to dziala, wiec lepiej rozwijac ewolucyjnie to co sie ma niz
    wierzyc w cudowna zielensza trawe u sasiada.

    > chocby taka, ze mozna bylo zwalic wine za wszystko co zle na okrutnego
    > okupanta.

    tj. na ZSRR czy hitlerowcow?

    > A teraz ponoc gnebia i ograbiaja nas nasi;)

    jacy oni "nasi"... tacy mniej wiecej jak KOMPRADORZY
    http://sjp.pl/kompradorzy

    > Dzisiaj slyszalem fajna rozmowe. Pan mowil pani, ze ONI nas sprytnie
    > omamili: najpierw dali te wszystkie komorki, satelity i internety, a teraz
    > musimy za to placic i nie mamy w dodatku wyboru

    Poniewaz to wszystko nie sluzy jakims fajnym WIELKIM wyzwaniom (typu
    KOLONIZACJA KOSMOSU), a jedynie tepej rozrywce i PROZNOSCI, kolejny
    model komorki wlasciwie nie ma nic specjalnego do zaoferowania,
    wszystko to kwestia marketingowego belkotu. Jeszcze na dodatek caly
    "postep" idzie w strone szpiegowania i OGRANICZANIA (obsluga walki z
    piractwem, zapobieganie wgrywaniu NIEZALEZNEGO oprogramowania itp.)

    Jedyny przelom to pojawienie sie PC i Windows, a od tamtego czasu to
    walkowanie w kolko tego samego.
    Te przelomy zauwaz nastapily w czasach ZSRR - pewnie w odpowiedzi na
    PRESJE ze Wschodu.
    Teraz nie ma presji - nie ma postepu.

    Ilez mozna jeszcze wypuszczac KOLEJNYCH WERSJI WINDOWS co robia TO
    SAMO!

    Prawdodpodobnie gdyby istnial ZSRR to teraz otrzymywalbys ode mnie
    moje posty z bazy na Marsie a w okolo lazilyby usluzne cyborgi. ;)

    Hmm, masz na mysli tzw. "ZLOTY SRODEK"?

  • 59. Data: 2013-06-16 18:54:01
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Sun, 16 Jun 2013 09:18:05 -0700 (PDT), Yerine Ictimai napisał(a):

    > A Ksiezyc - tez?

    > Taka na Ksiezycu to prawie niemozliwe.

    Kto ogladal Iron Sky? ;-)

    > Prawdodpodobnie gdyby istnial ZSRR to teraz otrzymywalbys ode mnie
    > moje posty z bazy na Marsie a w okolo lazilyby usluzne cyborgi. ;)

    A to mi z kolei przypomina "Pokoj na Ziemi" Lema, jednak tam inaczej sie
    rozwoj zbrojen, a tym samym technologii, potoczyl ;-)

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 60. Data: 2013-06-16 19:07:14
    Od: Yerine Ictimai <y...@g...com>

    R.e.m.e.K wrote:

    > Kto ogladal Iron Sky? ;-)

    Oj, musze obejrzec. Ten film traktuje o bazie na Ksiezycu?
    Jak na razie ogladam okazjonalnie ten serial "Cosmos 1999"
    leci teraz na niemieckim kanale "RTL Intro" jeno pod innym tytulem:
    "Mond Basis Alfa einz"
    (coz, jakby dali oryginalny tytul to wszyscy by mysleli, ze to
    PARODIA ;))

    > A to mi z kolei przypomina "Pokoj na Ziemi" Lema, jednak tam inaczej sie
    > rozwoj zbrojen, a tym samym technologii, potoczyl ;-)

    Oj, musze przeczytac, to chyba pierwsza ksiazka jaka przeczytam od
    trzech lat :)
    Jakies to zbedne to czytanie ksiazek w obecnej rzeczywistosci...
    i troche watpliwe czy cos jeszcze moze zaoferowac... (w stosunku do
    innych zrodel info)

    P.S. Tierieszkowa Walentina wlasnie otrzymala dzisiaj order od Putina
    - w TV ja pokazuja ;)
    To ciekawe, co ona robila po tym locie w kosmos przez te wszystkie
    TRANSFORMACJE ustrojowe?