  • 11. Data: 2010-03-28 12:12:50
    Temat: Re: SSD i dwuletni notebook
    Od: "Norman" <n...@x...vp.pl>

    > a ja slyszalem ze roznica miedzy 5400rpm niezauwazalna i wiecej pobiera
    > pradu / przez to krocej na bateriach trzyma

    Zauwazalna i odczuwalna:) Kwestia wytrzymalosci baterii w tym przypadku
    nigdy mnie nie interesowala ale nie zaobserwowalem jakichs drastycznych
    róznic.

  • 12. Data: 2010-03-29 16:18:38
    Od: Tomasz Bątor <m...@k...pl>

    Dnia Sun, 28 Mar 2010 14:11:05 +0200, Norman napisał(a):

    > Dobry - odczyt/zapis na poziomie 300/200 - pomijamy kwestię opłacalności.

    Ze sprawdzonych: OCZ Vertex.

    Od niedawna zaczynają się pojawiać SSD na kontrolerze SandForce, wysycające
    SATA 3.0 zarówno przy odczycie jak i przy zapisie, ale na razie ciężko je
    kupić, więc opinii na ich temat nie ma zbyt dużo.

    t.

    --
    _______ _______ ____ ____ _______ _______
    _\__ __/___\ /___\ _\/ /__\ __)___\ __/_

  • 13. Data: 2010-03-30 12:22:06
    Od: Qbab <b...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-03-21 15:37, Czarek pisze:

    > Szansa jest bo zrobisz reinstalację systemu po wymianie dysku i to go
    > bardziej przyspieszy.
    > W godzinę przyspieszysz go za darmo - posprzątaj w systemie, usuń zbędne
    > programy z autostartu itp.

    No to ja powiem, że goły system Mac osX 10.6.2 na normalnym dysku wstaje
    w 26 sekund(4 GB ramu) po wymianie na szybki SSD czas wynosi 14 sek (też
    czysty system tuż po instalacji).

    Nie wiem czy to coś mówi w kontekście windowsa, bo ja nie miałem nigdy
    tego systemu wstającego poniżej 1 minuty :)

    pozdr.

  • 14. Data: 2010-03-31 22:49:46
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** Radosław Sokół <r...@m...com.pl> wrote:

    > Dobry SSD czy tani SSD? Bo na tani nie ma sensu,

    Niby czemu tani SSD nie ma sensu? Bo ponieważ? Akurat ostatnio (przedwczoraj)
    tego doświadczyłem w sensie byłem na prezentacji Kingstona i dali mi dysk do
    testów (moje pierwsze doświadczenia organoleptyczne z tą technologią).

    Dysk Kingston SSD Now! seria v czyli najtańsze - rewelacji po wymianie nie ma
    ale jest na plus.

    - czasy bootowania - przyspieszyło o kilka (2, 3) sekund - generalnie
    pomijalne, może jakby ktoś miał pofragmentowany FS to odczułby wyraźną
    różnicę
    - uruchamianie aplikacji i operacje w nich wykonywane - delikatnie szybciej,
    niektóre operacje np. skopiowanie dużego pliku (1GB) w obrębie dysku -
    natychmiastowe, operacje przetwarzania wsadowego (np. przetwarzanie zdjęć
    importowanych z aparatu) mocno na plus
    - pobór mocy - wskaźnik (wskaźnik zaznaczam - nie testowałem) czasu pracy na
    baterii zyskał 30 min (przy czym nominalnie był 2h - mała bateria)
    - waga - na plus - lżejszy
    - kwestie takie jak trwałość/brak ruchomych części itd. pomijam

    Generalnie niewielkim kosztem nieznacznie zwiększa się wydajność, przy czym
    spada pojemność (co nie zawsze jest wadą). Tylko należy wziąć pod uwagę, że ja
    opisuję pod uwagę pamięć klasy 110/80 MB/s - przy droższych czy o wiele
    droższych to by skopało dupę moim zdaniem.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 15. Data: 2010-03-31 22:55:28
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** Norman <n...@x...vp.pl> wrote:

    > Zauwazalna i odczuwalna:) Kwestia wytrzymalosci baterii w tym przypadku nigdy
    > mnie nie interesowala ale nie zaobserwowalem jakichs drastycznych róznic.

    Kwestia poboru mocy jest względna.

    Załóżmy że odczyt X danych zajmuje N czasu dla dysku 5400RPM i M czasu dla
    dysku 7200RPM. Potencjalnie jeżeli dysk jest szybszy to zużyje mniej energii na
    odczyt tego samego zestawu danych bo krócej będzie odczytywał. Wcale nie jest
    powiedziane, że aby szybciej kręcić talerzem potrzeba więcej energii.

    Tzn. tak gdybam - chętnie bym przeczytał coś sensownego na ten temat.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 16. Data: 2010-04-02 15:12:28
    Od: "Norman" <n...@x...vp.pl>

> [...]
    > SATA 3.0 zarówno przy odczycie jak i przy zapisie, ale na razie ciężko je
    > kupić, więc opinii na ich temat nie ma zbyt dużo.

    Dzisiaj na początek zmieniłem ram na 4 GB. Pierwsze wrażnie bardzo
    pozytywne. Komputerek naprawdę ożył. Jak złapię trochę czasu to może
    spróbuję z tym SSD. Powoli zaczyna mi się to bardzo podobać:)

    Pozdr.
    J.

  • 17. Data: 2010-09-19 16:40:15
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 28.03.2010 14:11, Norman pisze:

    > 2 GB

    I odczuwasz powolność dysku? Może prościej będzie jeszcze
    dodać troszkę RAMu?

    PS. Zresztą widzę, że już wykorzystałeś tę radę i dużo to
    dało. W takim razie sugestia: otwórz Menedżer zadań i
    zidentyfikuj tak pamięciożerne programy. Bo naprawdę
    komputer z 2 GiB RAMu powinien śmigać.

    > Dobry - odczyt/zapis na poziomie 300/200 - pomijamy kwestię
    > opłacalności. Zmiana kompa nie wchodzi w rachubę.

    Dobry to nie szybki. Dobry to taki, który nie zwalnia strasz-
    liwie przy zapisie losowym, dobrze znosi TRIM, nieźle sobie
    radzi przy wysokim stopniu zapełnienia. A takie dyski ze
    sterownikami Intela lub Sandforce troszkę wciąż jeszcze
    kosztują.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 18. Data: 2010-09-19 16:41:50
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 25.03.2010 07:59, Jacek pisze:
    > Ja jak kupuje notebooka to pierwsze co robie to kupuje dysk 7200 obrotow.

    A ja nie i nie odczuwam z tego powodu dyskomfortu. Ale ja
    się nie bawię komputerem, tylko na nim pracuję. A więc nic
    mi po tym, że edytor tekstu uruchomi się dwie sekundy szyb-
    ciej, skoro i tak dobry artykuł pisze się ze dwie-trzy go-
    dziny i żaden dysk tego procesu nie przyspieszy ani o jotę.

    Owszem, nie warto się masochizować wolnym komputerem, ale
    te nie należy robić z najwyższej wydajności jakiegoś fetysza
    i najważniejszego celu.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 19. Data: 2010-09-20 12:48:13
    Od: "aaaa" <a...@a...com>

    > Owszem, nie warto się masochizować wolnym komputerem, ale
    > te nie należy robić z najwyższej wydajności jakiegoś fetysza
    > i najważniejszego celu.

    A! Heretyk! Na stos z nim! Niech żyją megaherce!