  • 1. Data: 2010-03-20 21:46:01
    Temat: Procesor - pytanie
    Od: "Dexter-Labolatory" <d...@w...pl>

    witam,

    jaki procesor na LGA775 bedzie podobny wydajnosciowo do P4 3,2GHz?

    wstepnie myslalem o E3300 ze wzgledu na niska cene, ale ma mniejszy zegar no
    i to celeron, boje sie ze bedzie wolniejszy, a wolniejszego niechce

  • 2. Data: 2010-03-20 21:52:22
    Temat: Re: Procesor - pytanie
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

> [...]
    >
    > wstepnie myslalem o E3300 ze wzgledu na niska cene, ale ma mniejszy
    > zegar no i to celeron, boje sie ze bedzie wolniejszy, a wolniejszego

    E3300 w grach będzie duuuużo szybszy.

  • 3. Data: 2010-03-20 22:01:27
    Od: "Dexter-Labolatory" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Michał" <m...@w...o2.pl> napisał:

    > E3300 w grach będzie duuuużo szybszy.

    a przy kompresji / kompilacji?
    ma tam dzialac linux

  • 4. Data: 2010-03-20 23:09:54
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Dexter-Labolatory" <d...@w...pl> wrote in message

    > a przy kompresji / kompilacji?
    > ma tam dzialac linux

    na stockowym zegarze conajmniej remisuje, a ze daje sie ladnie krecic
    to na takim samym zegarze bedzie na bank wydajniejszy (dodaj do tego
    fakt ze to dual core a nie hyperthreading wiec tam gdzie to wykorzystasz
    to wogole nie ma o czym mowic) a przy tym chlodniejszy

  • 5. Data: 2010-03-20 23:11:38
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    W dniu 2010-03-20 22:46, Dexter-Labolatory pisze:
> [...]
    >
    > wstepnie myslalem o E3300 ze wzgledu na niska cene, ale ma mniejszy
    > zegar no i to celeron, boje sie ze bedzie wolniejszy, a wolniejszego

    Zawsze możesz wziąć E6500, nie patrzałem na testy, ale jest droższy.

  • 6. Data: 2010-03-21 00:59:53
    Od: vDon <v...@o...eu>

    Dexter-Labolatory wrote:

    > a przy kompresji / kompilacji?
    > ma tam dzialac linux

    W temacie kompresji: możesz zapuścić (pod Windows) benchmark 7-zip 4.x
    na swoim obecnym P4 i porównać. Wyniki dla bardzo podobnych
    wydajnościowo konstrukcji, porównywalnych zegarowo (wartość Total Rating
    dla rozmiaru słownika 32MB, ilość wątków tyle co rdzeni):

    Dual Core E2140 @1.6 GHz -> ~ 2600 MIPS
    @2.8 GHz -> ~ 4400 MIPS

    Celeron E3200 @3.6 GHz -> ~ 5200 MIPS

    Jak widać skalują się dość proporcjonalnie, masz więc pewien punkt
    odniesienia. I to niezależnie czy będziesz kręcił czy używał fabrycznych
    ustawień.