    From: Konrad Kosmowski <k...@k...net>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: SSD i dwuletni notebook
    Date: Thu, 1 Apr 2010 00:55:28 +0200

    ** Norman <n...@x...vp.pl> wrote:

    > Zauwazalna i odczuwalna:) Kwestia wytrzymalosci baterii w tym przypadku nigdy
    > mnie nie interesowala ale nie zaobserwowalem jakichs drastycznych róznic.

    Kwestia poboru mocy jest względna.

    Załóżmy że odczyt X danych zajmuje N czasu dla dysku 5400RPM i M czasu dla
    dysku 7200RPM. Potencjalnie jeżeli dysk jest szybszy to zużyje mniej energii na
    odczyt tego samego zestawu danych bo krócej będzie odczytywał. Wcale nie jest
    powiedziane, że aby szybciej kręcić talerzem potrzeba więcej energii.

    Tzn. tak gdybam - chętnie bym przeczytał coś sensownego na ten temat.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )