  • 1. Data: 2010-03-21 12:40:39
    Temat: SSD i dwuletni notebook
    Od: "Norman" <n...@x...vp.pl>

    Witam grupowiczów,

    Mam zagwozdke - jest sobie dwuletni notebook Vaio SZ-71XN, który
    wykorzystywany jest tylko do pracy plus www. Bardzo czesto, a wlasciwie
    zawsze otwarty jest zestaw Outlook (archiwum ok 2GB), kilka arkuszy w
    Excelu, OneNote, Firefox (ok 10-15 kart), Total Commander no i czasami do
    tego zestawu dochodzi Dreamwever oraz czytnik eGazety. Calosc pracuje pod
    Vista Bussines. Jak latwo zgadnac momentami zaczyna sie to mulic. Nie mówiac
    o wejsciu w stan uspienia i wyjsciu.

    Rozwazam zakup i wymiane obecnego dysku 7200 rpm na jakis SSD tak ze 250 GB
    o parametrach odczyt/zapis na poziomie 300/200. I tu jest moje pytanie - czy
    jest szansa, ze ten komp ozyje? Ze praca stanie sie bardziej przyjemna? Czy
    przy takim zestawie programów mimo wszystko nie ma to sensu?

    Prosze nie piszcie o oplacalnosci tego rozwiazania - zmiana kompa nie
    wchodzi w rachube. Chodzi mi tylko o kwestie wydajnosci calego rowiazania -
    czy bedzie sensowna róznica w pracy calego zestawu?

    Pozdr.
    J.

  • 2. Data: 2010-03-21 13:41:09
    Temat: Re: SSD i dwuletni notebook
    Od: wirefree <m...@m...pl>

    Bedzie duza roznica przy odczycie przy zapisie moze byc duzo gorzej.

  • 3. Data: 2010-03-21 14:37:10
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2010-03-21 13:40, Norman napisał/a:
> [...]

    > pytanie - czy jest szansa, ze ten komp ozyje? Ze praca stanie sie
    > bardziej przyjemna? Czy przy takim zestawie programów mimo wszystko nie

    Szansa jest bo zrobisz reinstalację systemu po wymianie dysku i to go
    bardziej przyspieszy.
    W godzinę przyspieszysz go za darmo - posprzątaj w systemie, usuń zbędne
    programy z autostartu itp.

    --
    Cz.

  • 4. Data: 2010-03-21 15:17:38
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Uzytkownik "Norman" <n...@x...vp.pl> napisal w wiadomosci grup
    > Prosze nie piszcie o oplacalnosci tego rozwiazania - zmiana kompa nie wchodzi
    > w rachube. Chodzi mi tylko o kwestie wydajnosci calego rowiazania - czy bedzie
    > sensowna róznica w pracy calego zestawu?

    Dlaczego? Za cene SSD mozesz kupic mocniejszy sprzet.

  • 5. Data: 2010-03-21 16:55:13
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Sun, 21 Mar 2010 13:40:39 +0100, Norman napisał(a):

> [...]
    > wchodzi w rachube. Chodzi mi tylko o kwestie wydajnosci calego rowiazania -
    > czy bedzie sensowna róznica w pracy calego zestawu?

    Oczyść system z rozmaitych popierdółek producenta i dołóż mu pamięci RAM
    - z tego będzie większy zysk niż z wymiany dysku.

    A tak BTW to ja osobiście zamiast w dysk SSD zainwestowałbym w Windows
    7, na komputerku z 1 GB RAM i z tym samym zestawem programów śmiga
    szybciej niż XP, budzi się z uśpienia w sekund kilka/naście i wstaje od
    zera w sekund kilkadziesiąt.
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 6. Data: 2010-03-21 21:27:37
    Od: "Norman" <n...@x...vp.pl>

> [...]
    > 7, na komputerku z 1 GB RAM i z tym samym zestawem programów śmiga
    > szybciej niż XP, budzi się z uśpienia w sekund kilka/naście i wstaje od

    Wywaliłem to siano co daje Sony od razu po zakupie. Generalnie mam na nim
    tylko najpotrzebniejsze rzeczy i pilnuję aby nie instalować dodatkowych
    gadżetów ale mimo wszystko słabo to wygląda...
    Może i faktycznie skuszę się na 7 plus jakiś SSD.

    Pozdr.
    J.

  • 7. Data: 2010-03-24 16:34:22
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Norman pisze:
    > Mam zagwozdke - jest sobie dwuletni notebook Vaio SZ-71XN, który

    Ile ma pamięci RAM?

    > Rozwazam zakup i wymiane obecnego dysku 7200 rpm na jakis SSD tak ze 250
    > GB o parametrach odczyt/zapis na poziomie 300/200. I tu jest moje

    Dobry SSD czy tani SSD? Bo na tani nie ma sensu, a na dobry
    -- nie będzie się specjalnie opłacało.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 8. Data: 2010-03-25 06:59:59
    Od: Jacek <m...@s...pl>

    Norman pisze:
> [...]
    > wchodzi w rachube. Chodzi mi tylko o kwestie wydajnosci calego
    > rowiazania - czy bedzie sensowna róznica w pracy calego zestawu?

    Ja jak kupuje notebooka to pierwsze co robie to kupuje dysk 7200 obrotow.

  • 9. Data: 2010-03-25 07:09:42
    Od: "Dexter-Labolatory" <d...@w...pl>

    Uzytkownik "Jacek" <m...@s...pl> napisal:

    > Ja jak kupuje notebooka to pierwsze co robie to kupuje dysk 7200 obrotow.

    a ja slyszalem ze roznica miedzy 5400rpm niezauwazalna i wiecej pobiera
    pradu / przez to krocej na bateriach trzyma

  • 10. Data: 2010-03-28 12:11:05
    Od: "Norman" <n...@x...vp.pl>

    > Ile ma pamięci RAM?

    2 GB

    > Dobry SSD czy tani SSD? Bo na tani nie ma sensu, a na dobry
    > -- nie będzie się specjalnie opłacało.

    Dobry - odczyt/zapis na poziomie 300/200 - pomijamy kwestię opłacalności.
    Zmiana kompa nie wchodzi w rachubę.

    Pozdr.
    J.