  • 281. Data: 2011-11-02 09:47:48
    Temat: Re: SSD - bylo: Ceny dysków
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 01.11.2011 Mateusz <m...@v...pl> napisał/a:
    > Ogólnie to widze,
    > ze zeby uzywac SSD to trzeba miec Win7,
    > bo:
    > - rozpoznaje dyski SSD
    > - dobrze formatuje SSD (align), obsluguje TRIM
    > - wylacza niepotrzebne uslugi zapisu, defragmentacji i innych dzialan
    > wyniszczajacych SSD

    Dokładnie tak jak nowe distra Linuxa czy OSX Lion, więc nie widzę tu
    jakiegoś wymogu dla Win7.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 282. Data: 2011-11-02 10:12:09
    Temat: Re: Ceny dysków
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 01/11/2011 17:09, Andrzej wrote:

    > ja tam widzę realne korzyści.
    > Dysk jest szybszy i czuć to w normalnym użytkowaniu.
    > Poza tym w ogóle go nie słychać co mi bardzo odpowiada.
    > Jeśli ktoś woli HDD, to proszę bardzo. Ja wolę SSD :)
    > i niech mi nikt nie próbuje udowadniać, że SSD jest be
    > i to że on jest dobry, to mi się tylko tak wydaje :)
    > Miałem HDD i wiem jak jest.

    Ty wciąz masz HDD na dane, więc szybszy jest tylko start systemu, a
    ciszej nie jest bo... masz HDD.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 283. Data: 2011-11-02 10:14:39
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 01/11/2011 22:29, Mateusz wrote:

    > hehehe, system startuje szybciej, ale trzeba se 30 sekund poczekac az
    > mulisty komputer dojdzie do momentu, gdzie zacznie ladowac system ;)

    Też to pomyślałem, zanim te ekrany BIOSu przejdą, u mnie system już
    dawno działa. :D

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 284. Data: 2011-11-02 10:19:53
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 01/11/2011 18:39, MadMan wrote:

    > Cała ta dyskusja skłoniła mnie do poszukania i znalazłem takie coś:
    > http://www.komputronik.pl/product/120055/Sprzet_komp
    uterowy/Podzespoly_PC/Mach_Xtreme_Nano_PATA_44_pin_1
    _8_60GB_120_MB-s.html

    > Znalazłem i poniżej 500 ten model, dla mnie bomba i szansa na znaczne
    > przyspieszenie działania Thinkpada :)

    I ani jednego testu albo benchmarka w sieci, pierwsze dwie strony z
    google zawalone wypozycjonowanymi materialami prasowymi i newsami prosto
    od producenta.

    Taaa..

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 285. Data: 2011-11-02 10:31:47
    Od: Andrzej <a...@w...pl>

    kamil wrote:

    > Ty wciąz masz HDD na dane, więc szybszy jest tylko start systemu,

    i ogólne działanie systemu też, łącznie z uruchamianymi programami

    > ciszej nie jest bo... masz HDD.

    po pierwsze - pracuje na dwóch dyskach, więc jesli jeden odpadł
    to z definicji jest ciszej, prawda?
    po drugie - dysk do trzymania danych jest wolny (nie musi być szybki)
    a więc i cichy.
    i ile wcześniej gdy system miałem na szybkim HDD owy dysk dominował
    w udziale hałasu komputera, to teraz żadne z urządzeń generujących hałas
    nie dominuje. HDD jest więc nie słyszalny. Za pomocą USB 3.0 mam
    też wyniesiony HDD, którego w ogóle nie słychac.

    Problemem był wiec głośny systemowy HDD, który zastapiony został SSD.

  • 286. Data: 2011-11-02 10:36:13
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-11-01 22:29:29 +0000, Mateusz <m...@v...pl> said:

    > hehehe, system startuje szybciej, ale trzeba se 30 sekund poczekac az
    > mulisty komputer dojdzie do momentu, gdzie zacznie ladowac system ;)

    To pokazówka możliwości - gdy powstawała to koszt 30 dysków był niebagatelny!

    Ale gdy się obejrzy sekwencję z uruchamianiem programów, to niechybnie
    zauważa się, że skraca się czas każdej operacji odwołującej się do
    danych na dysku - więc jeśli komuś to potrzebne, to zyskać może bardzo
    wiele.
    Pradziadowie nasi wykombinowali, że ziarnko do ziarnka i zbierze się
    miarka - szkoda, że tu widzi się tylko start systemu, a nie późniejszą
    pracę.
    :-)

    --
    Bydlę

  • 287. Data: 2011-11-02 10:41:28
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-11-01 23:24:17 +0000, Przemysław Ryk <p...@g...com> said:

    > Podeprzesz to jakimś cytatem z postów w tym wątku? :)

    Góógle, wpisujesz EMOTICONS i szukasz: ";-)".
    :-)

    > Wiesz - swego czasu miałem maszynkę testową przygotowaną na czysto so startu
    > z XP i Vistą. Teza była, że XP wystartuje szybciej. Owszem wystartował
    > szybciej. O sekundę. :) Tak i XP, i Vista były golusieńkie. :D

    Widzę, że start zaprzątnął wasze umysły za bardzo.
    Po starcie komputer wciąż coś czyta, zapisuje - jeśli się zsumuje
    oszczędności na każdej oparacji, to mogą być to już minuty i godziny!
    :-)))

    > 24 dyski SSD po 256GB plus cała reszta tej konfiguracji - no jak znalazł
    > komputer dla przeciętnego Kowalskiego. :D

    Reklama Samsunga - w końcu to on dał na to dyski i pieniądze.
    Ale pokazuje możliwości.

    > Swoją drogą - czy aby na pewno należy robić defragmentację na dyskach SSD?
    > :)

    Nie wiem. Teoretycznie ułożoena dane winny być lepiej dostępne, ale
    defragmentacji nie robię już od 1999 roku, więc praktyka mowi, że nie.
    Natomiast defragmentacja to piękny przykład przyspieszenia - wszak w
    reklamach nacisk kładzie się na przekonanie klienta, a nie na
    wyedukowanie go.

    > Zwracamy uwagę na cenę uzyskania tych 6TB przestrzeni na SSD i koszt
    > konfiguracji takiego zestawu? :D

    Nie wiem ile kosztowało, ale pewnie w naszym rozumieniu koszt był
    absurdalnie wysoki.
    Tyle, że nie jesteśmy producentami urządzenia wchodzącego na rynek.
    :-)

    --
    Bydlę

  • 288. Data: 2011-11-02 10:44:44
    Od: Andrzej <a...@w...pl>

    Bydlę wrote:

> [...]
    > Pradziadowie nasi wykombinowali, że ziarnko do ziarnka i zbierze się
    > miarka - szkoda, że tu widzi się tylko start systemu, a nie późniejszą

    widzi się, ale czas startu systemu jest wiarygodnym i mierzalnym wskaźnikiem
    szybkości dysku.
    Jeśli ktoś myśli, że SSD tylko przyspiesza start system, a potem jest już
    po staremu (czyli jak w HDD) i zastanawai sie, czy kupno SSD w ogóle
    ma sens (po co kupować, skoro i tak system usypiam) to przepraszam
    bardzo, ale jest kretynem

  • 289. Data: 2011-11-02 10:56:48
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 02 Nov 2011 10:17:58 +0100, Andrzej napisał(a):

    > dostawca zapewnił mnie, że standard kodowania ISO-8859-2
    > będzie obowiązywał i zaproponował mi program.
    > Tak wiec jego używam i nie mam zamiaru raz chodzić to przodu,
    > raz do tyłu a raz bokiem, tylko dlatego, że jakiś nawiedzony stwierdzi,
    > że tamten standard był zły i teraz ten będzie dobry.
    > Sugerujesz mi zmianę programu z innym kodowaniem - a jaką
    > mam pewność, że za rok nic się nie zmieni?

    Sugeruję Ci m.in. ja, żebyś sprawdził konfigurację swojego programu, bo w
    części postów polskie znaki masz jak trzeba, a w części nie. Taki strzał w
    ciemno - nie masz przypadkiem ustawionego, aby wymuszał dla wszystkich
    wiadomości przychodzących kodowanie ISO?

    [ Uchodzić za idiotę w oczach kretyna - to rozkosz dla smakosza. ]
    [ (Georges Courteline) ]

  • 290. Data: 2011-11-02 11:05:06
    Od: Andrzej <a...@w...pl>

    Przemysław Ryk wrote:

    > Sugeruję Ci m.in. ja, żebyś sprawdził konfigurację swojego programu, bo w
    > części postów polskie znaki masz jak trzeba, a w części nie.

    problem jest w tym, że w jednych postach tekst jest dla mnie czytelny
    a w drugich same krzaki. No i jesli w tych postach cytuje wypowiedź,
    to tym samym cytuje te krzaki

    Taki strzał w

    > ciemno - nie masz przypadkiem ustawionego, aby wymuszał dla wszystkich
    > wiadomości przychodzących kodowanie ISO?

    jest tylko jedną opcje character Set - i tu daje ISO-8859-2