-
31. Data: 2012-08-17 14:00:00
Temat: Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
Od: Dawid <x...@n...pl>
W dniu 2012-08-17 13:52, Chris pisze:
>
> Pracuję u dystrybutora i wymieniamy dyski na nowe dając nowa gwarancję,
> dodam że cała operacja nie trwa dłużej niż tydzień z odbiorem paczki od
> nas u sprzedawcy. Jak ktoś leci w ch... to sklepy :)
>
A świstakowi ktoś podpier...ł sreberka.
-
32. Data: 2012-08-17 14:01:28
Temat: Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
Od: Chris <s...@s...de>
W dniu 2012-08-17 13:55, Michal pisze:
> O ile gwarancja na mechaniczne po przejęciu przez seagate trochę mnie
> martwi, tak przy SSD nie powinno być problemu.
Na razie awaryjność Intela i Samsunga jeśli chodzi o SSD jest mniej
więcej taka sama czyli prawie zerowa. Jedne z najlepszych dysków.
--
www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.
www.automo.pl - sprawdź od ręki po VIN historię, wyposażenie auta.
-
33. Data: 2012-08-17 14:02:38
Temat: Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
Od: Michal <u...@g...pl.invalid>
W dniu 2012-08-17 13:52, Chris pisze:
> Pracuję u dystrybutora i wymieniamy dyski na nowe dając nowa gwarancję,
> dodam że cała operacja nie trwa dłużej niż tydzień z odbiorem paczki od
> nas u sprzedawcy.
> Jak ktoś leci w ch... to sklepy :)
A z tym ostatnim zgadzam się w 100%. Czasem sam się dziwię, bo nic na
tym nie zyskują traktując klienta "z buta" w 5 min po sprzedaży, wręcz
zrażają ludzi nie ponosząc praktycznie dodatkowych kosztów (dorzucić HDD
do przsyłki zbiorczej i wypelnić RMA to nie jest chyba jakiś straszny
problem). Na szczęście nie wszystkie tak mają :)
--
/MB
-
34. Data: 2012-08-17 14:21:14
Temat: Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
Od: Chris <s...@s...de>
W dniu 2012-08-17 14:02, Michal pisze:
> W dniu 2012-08-17 13:52, Chris pisze:
>
>> Pracuję u dystrybutora i wymieniamy dyski na nowe dając nowa gwarancję,
>> dodam że cała operacja nie trwa dłużej niż tydzień z odbiorem paczki od
>> nas u sprzedawcy.
>
>
> > Jak ktoś leci w ch... to sklepy :)
>
> A z tym ostatnim zgadzam się w 100%. Czasem sam się dziwię, bo nic na
> tym nie zyskują traktując klienta "z buta" w 5 min po sprzedaży, wręcz
> zrażają ludzi nie ponosząc praktycznie dodatkowych kosztów (dorzucić HDD
> do przsyłki zbiorczej i wypelnić RMA to nie jest chyba jakiś straszny
> problem). Na szczęście nie wszystkie tak mają :)
Dla tego nasza firma poszła w rozliczanie klienta w 5 dni (większość
towarów) bo nie ma sensu trzymać dłużej skoro i tak wiadomo że producent
nas nie rozliczy w 5 - 7 - 14 -21 - 30 dni tylko trwa to sporo dłużej bo
wysyłkę nie robi się z jednym dyskiem tylko np. 100 czy 200 sztuk bo
koszty transportu były by większe niż koszt dysku :)
--
www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.
www.automo.pl - sprawdź od ręki po VIN historię, wyposażenie auta.
-
35. Data: 2012-08-17 15:04:50
Temat: Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>
Dnia Fri, 17 Aug 2012 13:55:56 +0200, Michal napisał(a):
>> OK - my fault, dzięki za sprostowanie.
> Nie przejmuj się - całkiem sporo sprzedawców, pomimo zawodowego
> charakteru, też jeszcze nie zauważyło zmiany ;)
Ja generalnie o tym cały czas pamiętam, a jednak co chwilę mi to umyka. ;D
>> Inna sprawa, że można się w niezłą kołomyję wkręcić. Przykład przerabiany na
>> własnym tyłku (tyle, że ja nie odpuściłem) - padł telefon. Kupiony w
>> Krakowie, mieszkam w Wawie. Sprawdzenie, najbliższy punkt Nokia Care
>> niedaleko ode mnie, zaniosłem. I nosiłem go tak ładnych kilka razy, w
>> międzyczasie wymieniono mi dwa razy całą płytę główną słuchawki. Potem - gdy
>> już mnie szlag jasny trafił - zaczęła się zabawa. Nokia twierdziła: dochodź
>> sobie pan wymiany telefonu u sprzedawcy, sprzedawca twierdził: wymienił pan
>> płytę główną w serwisie producenta, to już nie jest telefon, który
>> sprzedaliśmy, dochodź pan wymiany u Nokii...
>
> Z praktyki - jak zaczynają się takie jazdy z odbijaniem konsmenta jak
> piłeczki szkoda nerwów i warto załatwiać sprawę przez lokalnego
> rzewcznika konsumentów. Zazwyczaj od razu zmienia się podejście,
> zwłaszcza operatora. Te przypadki z którymi miałem styczność kończyły
> się wymianą i przeprosinami.
To nie był telefon kupiony u operatora, tylko po prostu - w sklepie.
Szarpałem się z tym - jak policzyłem - około 300 dni, pisma leciały m.in. do
rzecznika praw konsumenta, opisałem całą sytuację na swoim blogu (chcesz, to
Ci linka podrzucę - uprzedzam, że jest co czytać ;D), forum PCLab.pl i forum
użytkowników Nokii E51 i E52. Koniec końców uzyskałem to co chciałem, ale
zachowanie sklepu komoorki.pl chyba po kres moich dni będę pokazywał, jako
przykład tego, jak _nie należy_ postępować z klientem.
>> Z serwisem Samsunga też mam pozytywne doświadczenia, odnośnie dysków.
>> Kupowałem w ProLine, gdzieś mi wcięło papierkologię (faktura). Wysłałem
>> bezpośrednio do Samsunga - bez problemów wymienili. Western Digital raz
>> wymienił, raz stwierdził, że dysk z serii sprzedanej producentowi laptopa
>> (prawda) i żeby się dopominać naprawy / wymiany tą drogą.
>
> Dzięki za potwwierdzenie.
Uwaga - odnośnie zakupu dysku Samsunga w Proline - sytuacja sprzed dwóch
lat, dotyczyła 2,5" dysku HDD. :)
> Czyli plany SSD intela przez podejście PL oddziału skreślnone. W sumie OK,
> bo w tej chwili mam w konfigu 4 raidowe HDD mechaniczne Samsunga - SDD na
> system ładnie będzie się z nimi komponował, a norton ghost 15 też się
> przyda. O ile gwarancja na mechaniczne po przejęciu przez seagate trochę
> mnie martwi, tak przy SSD nie powinno być problemu.
Powiem Ci szczerze, że kumpel kupił (po mojej namowie) SSD właśnie Samsunga
z serii 830 (128GB). Ghost mnie spienił - żeby w obecnych czasach kombinować
jak koń pod górę, żeby sobie przygotować z nim bootowalnego pendrive'a?
Pierdzielę taki interes - wolę Acronisowi zapłacić.
> BTW:
> 64 GB SSD samsunga jest wyraźnie wolniejszy, ale zwłaszcza w zapisie,
> odczyt jest zbliżony. Tyle mi wystarczy na system, będzie to głównie
> odczyt, ale czy warto dopłacić te 200+ zł do 128 GB? Odczuwa się różnicę
> jako dysk systemowy z głównie odczytem vs SSD 830 64 GB?
Powiem wprost - nie wiem. Z SSD do czynienia mam rzadko. W tych sytuacjach,
w których ktoś się uparł, że SSD mieć musi (ja na razie gonię system na
dwóch HDD w RAID0 i sobie chwalę) najczęściej dochodziło do zakupu
jednostki, mającej tak ze 128GB. Po prostu - takie zastosowania, taka ilość
oprogramowania, że system plus soft na 64GB miałby ciasno.
> Wiem. Dlatego drążę temat gwarancji producenta. Ponadto w dużych
> sieciach drażni mnie niekompetencja albo zapominanie 5 min po kupnie o
> obsłudze klienta. Nie kwestionuję, że w sieciach pracują rónież wybitni
> fachowcy od sprzętu, ale przynajmniej ja miałem pecha że trafiam na
> nawijających na uszy papkę, którą usłyszeli chyba na szkoleniach.
Ot ciekawostka z jedną dużą firmą z Poznania. Przysłali mi swego czasu nie
tą płytę główną, co zamawiana. Nie ten producent, nie ta podstawka pod
procesor. Pierwszy opad szczęki: mam to zgłaszać jako reklamację odnośnie
wadliwego / uszkodzonego sprzętu. Wypełnianie RMA, odsyłka i - uwaga - dwa
tygodnie na ROZPATRZENIE mojej reklamacji. Mało mnie szlag nie trafił.
Później prowadząca moją sprawę handlowiec nie raczyła odpowiadać na maile,
ani odbierać telefonów. Nnoo cóż... Po tygodniu takiej zabawy wysłałem
kolejnego maila - z kopią do wszystkich członków zarządu owej firmy. Skutek?
Po 15 minutach miałem odpowiedź...
Zderza mi się to cały czas z inną sytuacją - armadamusicshop.com. Zamawiałem
dwa komplety breloczków, każdy wyceniony na oszałamiającą kwotę 22EUR
(https://www.armadamusicshop.com/#pagenumber=1;Subti
tle=Filtered%20by%20artist%3A%20ASOT500%20Character%
20Keychains;page=CatalogPage;cachedMaxAge=120;pagesi
ze=20;cmd=sp_XCatalog;artist=ASOT500%20Character%20K
eychains).
W jednym z przysłanych kompletów komuś się coś pomyliło i miałem dwie
,,niebieskie" postacie zamiast, jednej z pomarańczowymi dekoracjami. Mail
wysłany w piątek o 21-wszej doczekał się odpowiedzi po 10 minutach,
pośmialiśmy się z sytuacji, wymieniliśmy parę maili z opowieściami drugiego
rzędu o pierdołach, gdyż sprawa załatwiona była w 3 minuty i wszyscy byli
uśmiechnięci...
--
[ Przemysław "Maverick" Ryk ICQ: 17634926 GG: 2808132 ]
[ Nie należy siadać na honorze, bo jedynym efektem będą odciski na dupie. ]
[ (Tadeusz Kochanowicz) ]
-
36. Data: 2012-08-18 02:40:16
Temat: Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
Od: "Santana" <s...@i...pl>
Użytkownik "JoteR" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
news:k0ig17$psj$1@inews.gazeta.pl...
> "Michal" napisał:
>
>> Zakup planowany na miejscu raczej w jednej z mniejszych, specjalizowanych
>> firm komputerowych. I tu problem - jak
>> się ma pecha, to taka firma za parę miesięcy może nie istnieć,
>>[...] i jeśli SSD padnie, a firma zwinie się/po 2 latach nie będzie
>>zainteresowana realizacją gwarancji - zostaje się z niczym.
>
> Mały Jasio wtyka palec między drzwi (a nuż nie przytrzaśnie), duży Jasio
> kupuje w jakichś z góry podejrzanych sklepikach (a nuż się nie zwiną?) lub
> na - za przeproszeniem - Allegro (a nuż coś przyślą?).
No patrz, od 11 lat kupuję i zawsze (sic!) przysyłają. Może Ty, po prostu,
pierdoła jesteś ? :)
-
37. Data: 2012-08-18 02:43:39
Temat: Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
Od: "Santana" <s...@i...pl>
Użytkownik "chochlik_drukarski" <c...@w...pl> napisał w
wiadomości news:k0j1vc$a5k$1@inews.gazeta.pl...
>
> Użytkownik "Imię i nazwisko" <e...@e...com> napisał w wiadomości
> news:k0is6l$kjt$1@mx1.internetia.pl...
>>W dniu 16-08-2012 11:31, Michal pisze:
>>> Niewątpliwie zaletą SSD Intela z serii 520 jest 5 lat gwarancji
>>> producenta, co jest IMHO ważne zwłaszcza przy tak zawodnej technologii
>>> jak dyski SSD (tu na szczęśce jeszcze 25 nm synchroniczne kości).
>>>
>>
>> powiem tak: jak nie chcesz byc wyruchany przez polskich pseudo
>> sprzedawcow/hurtownie itp, to RMA rob bezposrednio przez intela (na www)
>> i wysylaj do nich. najdalej po 10 dniach dostaniesz nowy/naprawiony
>> egzemplarz.
>> przetestowane na dyskach (nie ssd) seagate i samsung.
>
> Intel naprawia dyski seagate i samsung?
>
> A jeśli chodzi o realizacje gwarancji u samsunga to pytałem na infolinii i
> rozmowa
> wyglądała tak:
>
> Ja: Dzień dobry, czy mogę uszkodzony dysk samsung 830 będący na gwarancji
> reklamować bezpośrednio u Państwa ?
> Oni: Nie, spierdalaj
>
Konfabulujesz.
-
38. Data: 2012-08-20 03:48:51
Temat: Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
Od: Padre <P...@n...net>
> Ot ciekawostka z jedną dużą firmą z Poznania. Przysłali mi swego czasu nie
> tą płytę główną, co zamawiana. Nie ten producent, nie ta podstawka pod
> procesor. Pierwszy opad szczęki: mam to zgłaszać jako reklamację odnośnie
> wadliwego / uszkodzonego sprzętu.
Kupiłem ostatnio w sklepie internetowym avans.pl notebook Samsunga, w
ofercie 4GB RAM, na fakturze 4GB RAM, w komputerze 2GB i ślady wkrętaka
na śrubie niezaplombowanej pokrywki pamięci. Konsultant telefoniczny
zaleca wysłanie do serwisu Samsunga, w zasadzie mogę też wypełnić
zgłoszenie usterki i wysłać do nich ale wysłać trzeba kompletny a na
fakturze jest 4GB...
Kupiłem swego czasu palmtopa Texas Instruments, używanego, od prywatnej
osoby. Brak rysika, pokrywki ekranu i stacji dokującej. Piszę maila do
najbliższego serwisu TI w Holandii pytanie o możliwość zakupu i
oczywiście cenę tych części, miła pani odpisuje mi, że nie ma możliwości
zakupu tych elementów z wysyłką do polski ale jeśli nie przeszkadza mi,
że będą bez opakowań i mogą mieć delikatne ślady używania to mam im
przesłać adres to mi je wyślą gratis. I wysłali...
-
39. Data: 2012-08-20 03:57:51
Temat: Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
Od: Padre <P...@n...net>
> Kupiłem ostatnio w sklepie internetowym avans.pl notebook Samsunga
warto dodać, że zamówiony i odbierany był w sklepie Avans ale jak się
okazało to sklep Avans w sklepie internetowym Avans zamawia
"grzecznościowo" w imieniu klienta (trzeba i tak zapłacić koszt
przesyłki) ale w reklamacji nie pośredniczy bo nie jest sprzedawcą.
Sklep avans.pl i placówki detaliczne Avans ponoć są odrębnymi firmami
choć logo nie wskazuje na tylko zbieżność nazwy...
-
40. Data: 2012-08-20 10:03:32
Temat: Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>
Dnia 2012-08-17, o godz. 13:24:50
Przemysław Ryk <p...@g...com> napisał(a):
> Wysłałem bezpośrednio do Samsunga - bez problemów wymienili. Western
> Digital raz wymienił, raz stwierdził, że dysk z serii sprzedanej
> producentowi laptopa (prawda) i żeby się dopominać naprawy / wymiany
> tą drogą.
W Seagate też bez problemu wymiana u producenta. Przy czym dyski
dostarczane producentom sprzętu także serwisują ale tylko do terminu
jaki ustalił producent. I np. te same dyski kupione samodzielnie mają 5
lat gwarancji a np. kupione w komputerach Dell-a tyle na ile Dell daje
gwarancje.
Zdrówko