  • Data: 2013-12-01 18:10:20
    Temat: Re: SONDA - (Kurek,Kamiński) - muzyka z prgramu na płytach CD
    Od: A.L. <a...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 01 Dec 2013 08:51:59 +0100, Luke <l...@l...net> wrote:

    >Zgadzam się z tym, ale ja o wielu książkach dowiaduję się również z
    >sieci. Są newslettery wydawnictw, automatyczne rekomendacje, podpowiedzi
    >"klienci kupili również" i tak dalej.

    O wielu ksiazkach nie wiezialbym w ogole gdyby nie wizyta w ksiegarni.

    >W zasadzie to nie jacyś "oni" zamykają te księgarnie, to po prostu rynek
    >wymusza nieopłacalność ich istnienia. Zatem problem jest odwrotny.
    >Księgarnie zamykają się, bo ludzie nie kupują książek. Nie dość, że
    >społeczeństwo nie czyta, to jeszcze sporo czytaczy ma mentalność
    >"chomikuj.pl".

    To nie zupelnie jest tak. Tak jest w "dzikim kapitalizmie" jaki
    zapanowal w Polsce. W normalnym kapitalizmie nei wszystko jest
    puszczone na zywiol rynku. PANSTWO - oraz SPOLECSNSTWO dokalda do
    pewnych rzeczy ktore sa deficytowe a musa istniec dla dobra tego
    spoleczenstwa.

    Przykaldem - amerykanskie biblioteki. Finansowane glownie z kieszeni
    podatnikow (podatek miejski). Niedawno przeprowadzono ankiete, tu
    gdzie mieszkam, na temat jak powinny byc wydawane pieneidze z
    podatkow. Ludnosc na pierwszym miejscu umiescila biblioteki. Nichby
    kros sprobowal ruszyc biblioteke!

    Podobnei z ksiegarniami i innymi uzytecznymi organizacjami - w wielu
    stanach, wlasciciel nieruchomosci wynajmujacy lokal na ksiegarnie lub
    jakas akcje publiczna otrzymuje "tax credit" jezeli zastosuje nizsza
    cene wynajmu niz rynkowa. W ten sposob ksiegarnia palci mneij za
    wynajem niz mieszczacy sie obok sklep monopolowy.

    Niestety, Panstwo Polskie nie ma polityki kulturalnej w ZADNEJ
    dziedzine kultury. Zreszat, watpie czy ma polityke w jakiejkolwiek
    dziedzinie.

    Wzgledem kultury - horrendalne ceny biletow do kina, koncerty czy do
    muzeow, ktore powoduja ze sporej czesci rodzin po prostu na to nei
    stac. No i wlasnie - lekka reka dopuszczenei do likwidacji ksiegarn i
    bibliotek.

    Nei jestem i nigdy nei bylem milosnikiem Komuny, ale w zakresie
    kultury byla owa komuna nieskonczenie madrzejsza od obecnych rzadcow
    Polski

    Likwiadacja ksiegarni to konsekwentny krok w kierunku spoleczenstwa
    magistrow ktorych jedyna posiadana i czytana ksiazka jest ksiazka
    telefoniczna.

    A.L.