  • 61. Data: 2013-12-02 00:35:19
    Temat: Re: SONDA - (Kurek,Kami?ski) - muzyka z prgramu na p?ytach CD
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 01 Dec 2013 16:53:01 -0600, A.L. napisał(a):
    > Nawet nei trzeba brac taksowki, wszystkie hotele maja shuttle service,
    > przewaznei darmowe.
    > Nawet upadle Detroit to metropolia w porownaniu z Warszawa.

    Ja tam nie wiem, ale wiki podaje ze Detroit liczy 694 tys mieszkancow.
    To sie moze mierzyc z Wroclawiem czy Poznaniem, ale nie z Warszawa :-)

    Owszem, dookola mieszka pare milionow, no ale okolice nie
    zbankrutowaly :-)

    Warszawa tez juz sie dorobila "metro area".

    J.

  • 62. Data: 2013-12-02 00:46:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 01 Dec 2013 16:45:09 -0600, A.L. napisał(a):
    > Wizzowce z powybijanymi szybami sa od niepamietnych czasow. Detroit
    > upadlo w 1967 roku gdzy wybuchlo postanei na tlke rasowym
    >
    > http://en.wikipedia.org/wiki/1967_Detroit_riot
    >
    > Potem, w ciagu roku., prawie milion osob porzucilo swe domy i opuscilo
    > miasto. Detroit zaczelo upadac i nigdy nei przestalo upaac
    >
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Decline_of_Detroit#1967
    _Detroit_riot

    Czyli biali sie wystraszyli i uciekli, a zostali sami czarni ?
    To sie nie ma co dziwic ze panienka odradzala :-)

    Ale w LA byly przeciez wieksze zamieszki i miasto jakos przetrwalo ?

    J.

  • 63. Data: 2013-12-02 01:20:45
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Mon, 2 Dec 2013 00:46:18 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    _Detroit_riot

    >Czyli biali sie wystraszyli i uciekli, a zostali sami czarni ?
    >To sie nie ma co dziwic ze panienka odradzala :-)

    Panienka byla idiotka. Pisalem juz: jak sie chce spac kolo lotniska,
    nei tzreba jechac do Deproit. Z lotniska do Detroit downtown jest jak
    z Warszawy do Modlina albo lepiej. tereny wokol lotniska sa tak
    normalne jak nie mozna bardziej

    >Ale w LA byly przeciez wieksze zamieszki i miasto jakos przetrwalo ?

    W LA to byl drobny pryszcz. W Detroit pozradek zaprowadzalo 10 tysiecy
    zolnierzy Gwarii Narodowej z rozkazem stzrelania do wszystkiego co sie
    rusza

    A.L.

    P.S> Jescze jeden ciekawy detroicki zwyczaj

    http://en.wikipedia.org/wiki/Devil's_Night

  • 64. Data: 2013-12-02 01:23:05
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Mon, 2 Dec 2013 00:35:19 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >To sie moze mierzyc z Wroclawiem czy Poznaniem, ale nie z Warszawa :-)
    >

    >Owszem, dookola mieszka pare milionow, no ale okolice nie

    Ale licza sie jako "metro" mimo ze maja osobna municipality

    As of the census of 2010, there were 4,296,250 people, 1,682,111
    households, and 1,110,454 families residing within the metropolitan
    statistical area

    http://en.wikipedia.org/wiki/Metro_Detroit#Demograph
    ics

    A.L.

  • 65. Data: 2013-12-02 02:52:59
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan A.L napisał:

    > Jakie ministerstwo?..

    Oświecenia publicznego, czy jak to się teraz nazywa.

    > To jest kanal PBS (Public Broadcasting Company). telewizje kablowa
    > odbiera sie przy pomocy pudelka ktory ma w srodku terabajtowy dysk.
    > Mozan sobei zaprogramwoac co sie kiedy chce nagrac. Mozna potem
    > odtwarzac dowolna ilosc razy. Szkoly nie musza sadzac dzieci pzred
    > telewizorami wtedy gdy program leci

    No to u nas nie ma czegoś takiego, jak publiczna telewizja kablowa
    dostępna w każdej szkole. Natomiast rozumiem, dlaczego ktoś, kto
    realizuje taki program ze środków publicznych, może obstawać za tym,
    żeby rozpowszechnianie szło przez eter lub kabel, a nie przez internet.
    Umieszczając filmy na serwerze da się policzyć ile razy ktoś to ściągnął
    (i kto konkretnie), a więc zbadać, jakie jest realne zainteresowanie.
    Robiąc to przez teledyfuzję, zawsze można mówić, że świetne programy
    są powszechnie dostępne, więc jest dobrze.

    --
    Jarek

  • 66. Data: 2013-12-02 04:23:39
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On 02 Dec 2013 01:52:59 GMT, Jaros?aw Soko?owski <j...@l...waw.pl>
    wrote:

    >Oświecenia publicznego, czy jak to się teraz nazywa.

    W Ameryce?

> [...]
    >Robiąc to przez teledyfuzję, zawsze można mówić, że świetne programy
    >są powszechnie dostępne, więc jest dobrze.

    To nei wystarczy "mowic". Telewizja publiczna (i radio) jest troche
    finansowane pzrez Rzad Federalny, ale w WIEKSZOSCI z donacji firm i
    osob prywatnych. Mniej wiecej co miesiac odbywa sie zbiorka pieneidzy
    - oglaszaja ze zbieraja pieneidze, podaja numer konta, za wyslane
    pieneidze daja rozne fanty i tak dalej. Wiec maja doskonaly wgald w co
    sie komu podoba, bo jak sie cos ludnosci nie podoba, to nei zaplaca.

    Programy szkolne z reguly t osa te wlasnei federalne i z danin
    firmowych.

    Znajoma pani pracowala przez lata w nowojorskim oddziale PBS, wlasnie
    zajmijac sie badaniem opinii publicznej na temat kalosci i
    ogladalnosci. Amerykanei sa dosyc dobrzy w takich badaniach. Sponsorzy
    firmowi nei dadza pieneidzy na cos co zle idzie

    A.L.

  • 67. Data: 2013-12-02 10:15:38
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan A.L napisał:

    > W Ameryce?

    Nie, nie w Ameryce, w Polsce. To taki kraj w Europie. O nim rozmawiamy
    -- czy lepiej dzieciom w szkole pokazywać film z DVD, czy z internetu.

    W Polsce?

    Jarek

    --
    -- U nas jest na głowę po dwa samochody
    Zbudowaliśmy najwyższy świata gmach

  • 68. Data: 2013-12-02 12:10:46
    Temat: Re: SONDA - (Kurek,Kamiński) - muzyka z prgramu na płytach CD
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.12.2013 11:13, Bo t manager pisze:
    > ACMM-033 wrote:
    >
    > [ciach]
    > Proponuję obejrzeć film, jest niezły, potem "Brasil", a na koniec
    > "mechaniczną pomarańczę".

    Z książek to myślę że "Limes inferior" będzie bardzo a'propos.

  • 69. Data: 2013-12-02 21:01:48
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    A.L. wrote:
    > Swieta prawda. Hodowla kretynow wydaje sie byc oficjalnym zadaniem
    > wladz Polski, neizaleznie od tego jaka partia polityczna jest przy
    > wladzy.

    ha ha ha....

    kapitalizm masz to sie ciesz, wszystko sie kręci w okół kasy i nic innego
    nikogo nie obchodzi.

  • 70. Data: 2013-12-03 02:12:48
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Mon, 2 Dec 2013 21:01:48 +0100, "Marek Dyjor"
    <m...@p...onet.pl> wrote:

    >ha ha ha....
    >

    >kapitalizm masz to sie ciesz, wszystko sie kręci w okół kasy i nic innego
    >nikogo nie obchodzi.

    Wbrew pozorom, w Polsce bardziej sie kreci kolo kasy niz w Ameryce

    A.L.