  • Data: 2010-02-26 10:09:06
    Temat: Re: SNS-HDR Pro
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 25 Feb., 19:43, "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl> wrote:

    > Pokaz czego Ci brakuje.

    > Takie plamy nie wystepuja w przypadku fuzji ekspozycji. Przypuszczam, ze w
    > miejscu czarnych plam obraz sie nie pokrywa i program nie potrafi wyliczyc
    > poprawnie liniowego HDR'a. Takie plamy powstaja takze czesto na oswietlonej
    > wodzie.

    > Pozyjemy, zobaczymy.

    > Mozna juz skladac zamówienia, jest info na stronie.www.sns-hdr.com

    > Wyrazaj.
    >
    > Pozdrawiam,
    > - Bastek -

    najpierw dwa drobiazgi.

    1. czy mozna zrobic tak zeby po wcisnieciu ikonek otworz lub
    zapisz otwieraly sie katalogi niezaleznie.

    tzn wciskajac ikonke otoworz i otwierajac katalog A jesli zapisze w
    katalogu B to przy nastepnym zdjeciu ikonka otwierajaca otworzy
    ten sam kataog A zas zapisujaca ten sam katalog B,.

    teraz jest tak ze otwiera sie zawsze ostatni katalog , jesli chce sie
    z innego wczytywac w inny zapisywac jest troche klikania. Czy cos
    takiego jest wogole mozliwe ?
    Czesto pobieram raw z katalogu z rawami a zapisuje w innym katalogu
    jakims docelowym.

    2. w chwili otwarcia wszystkie zdjecia z fomatu cr2 sa troche za
    ciemne . niby zaden problem , niemal zawsze na starcie trzeba
    rozjasnic do ok 5-60. czasami brakuje pozycju suwaka w prawo przy
    zdjeciach troche ciemniejszych.
    zdjecia lekko przeswietlone o ok 1 ev natomiast po otwarciu maja
    prawidlowa jasnosc.

    nie wiem czy tak jest we wszystkich formatach ?

    a moze wrowadzic trymer ?- tzn obslugujacy ustawia suwak np w pozycji
    56 i wciskujac trymer ustawia suwak z takim oddzialywaniem na
    jasnosc w pozycji neutralnej ?
    przy nastepnych zdjeciach otwieralby sie one przy neutralnej pozycji
    suwaka od razu w prawidlowej jasnosci.

    jak powiedzialem to drobiazgi nie palace.

    a teraz cos wazniejszego , czego nie ma zadna wolarka RAW.

    ten program wspaniale nadaje sie m.inn. do przygotowania zdjec do
    panoram.

    rozpietosc tonalna sceny dookola jest zawsze wieksza niz rozpietosc
    tonalna jednego kadru.
    stad ten program jest jakby predystynowany do takich zdjec , gdyz
    ladnie wyrownuje dynamike poszczegolnych kadrow.

    ale czasami miedzy kolejnymi zdjeciami wystepuja drobne roznice w
    jasnosci , odcieniu koloru . trudno jest to idealnie ustawic w roznyc
    kadrach , kolejno obrabianych.

    przydalaby mi sie sonda , ktora pobieram parametry obrazu ( glownie
    chyba RGB ) z jakiegos fragmentu jednego zdjecia ( np powiedzmy
    bedzie to sciana domu na prawej krawedzi zdjecia ) i w nastepnym
    zdejciu ( juz po zapisaniu poprzedniego ) przywoluje te parametry
    pobrane uprzedni sonda na takim samym miejscu. Np ta sama sciana na
    lewej krawedzi zdjecia nastepnego. Cale nastepne zdjecie zostaje tak
    przeliczone , ze w miejscu dotknietym sonda przyjmuje identyczne
    wartosci RGB jak w zdjeciu poprzednim , miejscu sondowanym. Pozostale
    fragmenty zdjecia sie odpowiednio oczywiscie zmienia.

    Naturalnie moznaby w ten sposob identycznie wywolac kilka zdjec ze
    soba nie zwiazanych np doprowadzic do takiego samego odcienia twarzy
    tej samej osoby wystpujacej na kilku niezaleznych zdjeciach.

    Tyle na razie.

    Dalsze zyczenia z czasem , nie wszystko na raz , najwazniejsze ze w
    tej formie program funkcjonuje b dobrze.:-)