  • Data: 2010-02-26 17:19:51
    Temat: Re: SNS-HDR Pro
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    kadrow.

    > Gdzie lezy przyczyna tych róznic?

    moim zdaniem przyczyna tych roznic lezy w nieco innej sredniej
    charakterystyce barwnej obejmowanego aktualnie kadru.
    np robie zdjecie osoby i znajduje sie ona z prawej strony kadru - z
    lewej jest cos tam.
    nastepnie robie zdjecie tej samej osby tak by znajdowala sie z lewej
    strony kadru . Z prawej bedzie cos tam o innej barwie niz na zdjeciu
    poprzednim.
    Zostaje wyliczony jakos automatycznie balans koloru i okazuje sie ze
    ta sama osoba na dwoch sasiednich zdjciach bedzie nieco roznie oddana
    kolorystycznie.
    to samo moze dotyczyc jasnosci oddania tej osoby jesli naswietlamy w
    trybie polautomatycznym ( najczestszy przypadek , moze akurat nie do
    panoram).

    powiedzmy ze robie serie zdjec ( portretow ) w plenerze w jakims
    dluzszym czasie i zmiennej przestrzeni.
    O ile zmieni sa barwa otoczenia / oswietlenia na kazdym zdjeciu ta
    sama twarz bedzie oddana nieco inaczej kolorystycznie . Czasami
    zachodzi koniecznosc pokazania jakiegos detalu ( np twarzy )
    identycznie pod wzgledem koloru i jasnosci na kilku niezaleznych
    zdjeciach.

    > Czy te róznice wystepuja nawet przy tych samych ustawieniach aparatu?

    tak.

    wolajac raw zwykla wolarka mozna ustawic balans coloru recznie na
    jakims zdjeciu ( wylaczyc balans wg ustawien w aparacie) i te
    parametry przeniesc na serie zdjec. Wowczas roznice kolorow miedzy
    kolejnymi zdjeciami sa mniejsze , niekiedy zanikaja.

    > Czy tych róznic nie koryguje program skladajacy panorame?

    nie zawsze i nie do konca - mam taki przyklad panoramy zwyklej
    plaskiej z dwoch zdjec .
    nie udalo mi sie dobrac identycznego odcienia na obu zdjeciach . po
    zlozeniu widac "uskok" koloru i jasnosci.

    Np snsn odda nieco inaczej jasnosc twarzy osoby znajdujacej sie np na
    ciemny tle , a nieco inaczej na jasnym .
    to sie kompensuje suwakiem , ale trudno jest na oko ustawic idealna
    wartosc.

    Taki buzer sondujacy RGB w dowolnym miejscu i pozwalajacy na
    przeniesienie tych parametrow na inne zdjecie ( ten sam lub podobny
    elemnt ) bylby ulatwieniem.

    MOje zdania jest takie - istnieje kilka programow hdr i tutaj
    konkurencja jest spora.
    ale programu , ktory w ten sposob robi tonmaping jak sns nie
    spotkalem wczesniej.
    Mam przyklady wrecz niewiarygodne , jak ten program potrafi
    wyprowadzic zdjecia.
    Oczywiscie nie da sie zawsze i wszedzie stosowac , ale podejrzewam ze
    jednak wyprze mi PM.
    Z jednego zdjecia udaje sie osiagnac czesto wynik absolutnie
    rownowazny z wynikiem skladania hdr z 3 zdjec.

    To ma wiele zalet - m.innymi rozwiazuje problem ruchomego obiektu w
    skladance z kilku zdjec , a takze oszczedza sprzet - zamiast 18 -21
    zdjec na panorame robie tylko 6-7. To sie przeklada na wymierne
    korzysci materialne ( tak sobie uzasadniam wydatek na zakup programu ,
    na co zwracam rowniez uwage potencjalnym zainteresowanym).

    A skoro bede stosowal jako dynamiczna wolarke rawow , to chcialbym
    dojsc w jednej wolarce do wyniku mozliwie bliskiego ostatecznemu.

    Takie drobiazgi jak poziomowanie , docinanie , ostrzenie mozna
    wykonac innymi programami , ew jesli bedziesz mial ochote w dalszej
    przyszlosci dolozyc do sns. Ostatecznie te funkcje sa dostepne w innyc
    programach.
    Natomiast tej , ktorej mi brakuje czesto i o ktorej wspominam , nie
    znajduje w zadnym innym programie.