  • 21. Data: 2012-02-24 10:42:40
    Temat: Re: SDD na operacyjny ok 60GB
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

    >         Na sam OS do płyty SATA2 wielu sugeruje Cruciala M4 i też bym za tym
    > głosował:http://www.skapiec.pl/site/cat/8/comp/24417
    65

    > Do płyty SATA3 bardziej skłaniałbym się do Samsunga
    830:http://www.skapiec.pl/site/cat/8/comp/3185886

    hm... tak jak juz napisalem: w testach na tzw "sata3" m4 wypadal
    bardzo dobrze. intelowski 520 tez jest dobry, tylko drozszy.

    > zapisującego je w katalogu domowym użytkownika, czyli domyślnie na
    > partycji systemowej, potrafią zajmować ~4 GB przy wersji podstawowej
    > i 2 dodatkach. Szkoda się męczyć na za małej partycji - na dziś pod

    przeniesienie $HOME na inny dysk to kwestia 3 zmian w rejestrze i
    skopiowania 2 katalogow :)

    szymon

  • 22. Data: 2012-02-24 10:44:02
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

    > Jesli chcesz SSD to tylko Linux ze SWAPem w RAMie wszelkie gownoshity
    > zajezdza ci SSD w ciagu 2-3 lat.

    oh, widze- kolejny pryszczers z rozdwojeniem jazni ;)?

  • 23. Data: 2012-02-24 11:39:36
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Michal" <u...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Owszem

    Dlatego nie wyznacza sie sztywnego rozmiaru swapa, tylko daje "Rozmiar
    kontrolowany przez system". Wtedy, jak swap okazuje sie za mały, to windows
    sam go sobie powiększy do potrzebnych rozmiarów.

    > włączenie PAE przynosi zazwyczaj więcej szkód w stabilności, niż pożytku

    Czy PAE nie jest włączane automatycznie pod Windows 32-bit? Ręcznie napewno
    go nie włączałem, a w Panel Sterowania->System->Ogólne mam "Rozszerzenie
    adresu fizycznego".

    > a te 0,7 GB po prostu się marnowało

    Wiele kompów używa zintegrowanej karty graficznej, wtedy te 0,7 GB można w
    biosie przeznaczyć na pamięć dla tej integry.

    > przynajmniej do czasu gdy zrobiłem upgrade całości oprogramowania na
    > zgodne z OSem 64bit

    32-bitowe oprogramowanie działało pod Win7 32-bit, a nie działało pod Win7
    64-bit?

    > Ano właśnie. Sam to zauważyłeś. Zresztą bariera 3,3 GB dotyczy nie tylko
    > MS Windows, ale też spore liczby DESKTOPOWYCH dystrybucji linuksa 32bit,
    > nie wykorzystujących PAE.

    U mnie, WinXP 32-bit, zgłasza pamięć zadeklarowaną 6.5 GB (pamięc fizyczna +
    swap). Jak wyłączę swapa to zmniejsza się do 3.25 GB (czyli sama fizyczna).

  • 24. Data: 2012-02-24 11:42:41
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    maX nabazgrał(a):

    > 32-bitowe oprogramowanie działało pod Win7 32-bit, a nie działało pod
    > Win7 64-bit?

    Są takie :(

  • 25. Data: 2012-02-24 11:52:47
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 24/02/2012 11:42, Chris wrote:
    > maX nabazgrał(a):

    > Są takie :(

    XP mode nie gryzie..

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 26. Data: 2012-02-24 12:09:57
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    kamil nabazgrał(a):

    > XP mode nie gryzie..

    Nie zawsze działa .... jak pisałem są programy co nie działają i już ...

  • 27. Data: 2012-02-24 22:37:03
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 23.02.2012 19:25, Mateusz pisze:
    > Z tego co wiem dopiero W7 obsluguje TRIM i to nie wiem, czy w kazdej wersji W7.

    AFAIK w każdej.

    No i kilka innych systemów również obsługuje TRIM.

    > A u mnie na XP dziala sprawnie ;P

    Nie. Wydaje Ci się, że działa sprawnie. Po pierwsze, Win7
    by działało *sprawniej*. Po drugie, XP może Ci zajechać ten
    SSD zauważalnie szybciej, niż nowsze, lepsze systemy.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 28. Data: 2012-02-24 22:56:52
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik Radosław Sokół napisał:

    > No i kilka innych systemów również obsługuje TRIM.

    Tru, tru ;)

    > Nie. Wydaje Ci się, że działa sprawnie.

    Po przesiadce z HDD, uwazam, ze sprawnie :) Szybko zwlaszcza.

    > Po pierwsze, Win7
    > by działało *sprawniej*.

    Nie neguje tego, pomijajac, ze trzeba sobie wtedy kupić Win7. A kosztuje
    obecnie wiecej niz taki sam SSD (60GB) a niedlugo bedzie kosztowac
    wiecej niz SSD 120GB.

    > Po drugie, XP może Ci zajechać ten
    > SSD zauważalnie szybciej, niż nowsze, lepsze systemy.

    Rok wytrzyma przy używaniu 2-3 razy w miesiacu po pare godzin? To
    ekonomicznie mi sie oplaca dalej - bo taniej niz win7* wyjdzie mnie za
    rok kupno 240GB SSD i przesiadka :)

    IMHO dla jednego kryteria takie sa wazne, dla innego inne. Koszty tez
    warto policzyc. KAzdy wybiera swoj kompromis. Ja swiadomie zostalem przy
    XP bo wyszlo mi, ze bedzie taniej, a skok jakosciowo-wydajnosciowy
    wiekszy. Obawiam sie, ze roznicy wydajnosci i dzialania *sprawnego
    bardziej* miedzy SSD na XP a SSD na W7 nie zauwaze. Zauwazam natomiast
    miedzy HDD a SSD. To jest skok.

    *) pomijajac, ze pewnei pociagneloby to mala lawine koniecznosci upgrade
    roznego softu, co na XP dziala a na W7 nie bałdzo ;)

  • 29. Data: 2012-02-25 03:30:42
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2012-02-24 23:37, Radosław Sokół wrote:
    > W dniu 23.02.2012 19:25, Mateusz pisze:
    [.....]

    > Nie. Wydaje Ci się, że działa sprawnie. Po pierwsze, Win7
    > by działało *sprawniej*.
    Chyba nikt nie neguje że np. z Win7 SSD działałby sprawniej niż z XP,
    ale to nie zmienia faktu, że pod XP SSD działa sprawniej, tzn. szybciej,
    od dysku talerzowego. Od ~2 lat używam Vertexa2 60GB pod XP z
    przeznaczeniem tylko i wyłącznie na dane (baza na PostgreSQL, mało
    insertów, dużo zapytań) i jestem zadowolony. A przecież XP nie tylko nie
    obsługuje TRIM ale też i trybu AHCI (pomijając już fakt, że stare
    płyty/BIOSy również go nie obsługują).

  • 30. Data: 2012-02-25 08:30:52
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-02-25 04:30, JDX wrote:
> [...]
    > insertów, dużo zapytań) i jestem zadowolony. A przecież XP nie tylko nie
    > obsługuje TRIM ale też i trybu AHCI (pomijając już fakt, że stare

    TRIM nie wejdzie do XP z czysto biznesowego podejscia, MS zalezy na
    minimalizacji udzialu tego systemu w rynku, im wiecej powodow do
    korzystania z nowych tym i efekt wiekszy.

    Sam korzystalem z SSD pod XP, oczywiscie efekt niesamowity, wystarczy
    przyjac, ze dysk zuzywa sie szybciej i zwalnia z czasem (to mozna akurat
    'naprawiac' okresowo)