  • Data: 2013-05-10 15:55:09
    Temat: Re: Rzeczywista dokładność GPS
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Sylwester Łazar" napisał

    >Dlaczego?
    >Piszę np. o samochodzie.
    >Skoro znasz takie parametry jak:
    >a) ci?nienie i temperaturę we wszystkich kołach-bezprzewodowy odczyt.

    Czesto nie znasz.

    >b) typ opony (twardo?ć gumy)
    >c) zużycie opony/?rednica - można nawet dekrementować?rednicę wraz z
    >przejechanymi kilometrami.

    ale to tez zgrubnie. Juz pomijajac wymiany, ktore by trzeba
    rejestrowac w komputerze.

    >d) temperaturę nawierzchni
    >e) sygnał z ABS
    >f) k?t skręcenia koła
    >g) kompas
    >h) cztery koła i rozkład t-studenta

    zuzycie jest w miare rownomierne.

    >i) miejsca charakterystyczne np. pierwsze dwa zakręty na Twoim
    >parkingu i
    >parkingu w pracy.
    >?rednio-rozgarnięty inżynier, musiałby się nieĽle pomylić, aby nie
    >zebrać
    >tych danych
    >i pokazać, że się da o 2 rzędy dokładniej (czyli metr) niż wskaĽnik w
    >Fordzie :-)

    Osiagniesz 0.1% na odleglosci ?
    Czy to bedzie akceptowalny blad po 500km trasie ?

    A osiagniesz 1 stopien w azymucie ? Biorac pod uwage stalowa karoserie
    i rozne magnesy wozone w kieszeniach ?

    Owszem - moge miec system kombinowany - kolowo-kompasowy i gps.
    GPS dlugookresowo koryguje parametry kol, a krotkookresowo kola sa
    pewniejsze ... dopoki opona nie zapiszczy :-)

    >Z kamery to sobie możesz wyłonić charakterystyczne i powtarzaj?ce się
    >obrazy, które mog? być odniesieniem
    >np. krawężnik,

    No ale co - mam rozpoznawac pozycje na podstawie kraweznika ?

    >wzrost dorosłego człowieka,

    A jak bedzie na plakacie ?

    J.