    From: "cef" <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    <52cd95aa$0$2136$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@g...com>
    <52cdc541$0$2377$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@g...com>
    <52cdd74f$0$2375$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    Subject: Re: Rys. techniczny
    Date: Thu, 9 Jan 2014 08:21:39 +0100

    Konrad Anikiel wrote:

    > Cały czas nie rozumiem w jaki sposób umiejętność rysowania ręcznego
    > ma nauczyć myślenia. Jakieś dodatkowe neurony się rozwijają w
    > nadgarstku? A te głąby co używają tylko głowy do myślenia, to same
    > babole walą?

    Niektóre głąby nie wiedzą jak narysować ręcznie prostokąt, bo
    do tej pory klikały zawsze nazwę w menu.
    CAD czy ołówek to są tylko narzędzia do rysowania - i ołówek jest
    archaiczny,
    ale umiejętność ręcznego rysowania ze względu na obcowanie
    z zależnościami geometrycznymi wykształca właśnie myślenie przestrzenne.
    Tego myślenia brakuje temu, ktory jedynie klika, bo on zanim kliknie,
    to nie wie np jaki ślad da cięcie walca płaszczyzną.
    Nie mam doświadczenia pedagogicznego, ale jak miałbym
    odpowiadać za wykształcenie inżyniera, to prędzej pozostawiłbym
    mu jako obowiązkowy rysunek odręczny (widoki, przekroje, perspektywa)
    niz jakieś mało przydatne MESy.
    Może rozmawiamy o różnych przedmiotach, bo odnoszę wrażenie, że
    Ty myślisz o kreśleniu czy kreślarstwie a nie rysunku odręcznym.
    Możesz mieć inne zdanie, ale potem masz właśnie to co pisałeś:
    tworzycie dokumentację, na widok której wykonawca dostaje torsji.
    Bo płacą, żeby było szybko, a to u Ciebie niekoniecznie oznacza czytelnie.