  • Data: 2014-01-09 09:58:42
    Temat: Re: Rys. techniczny
    Od: JD <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-01-09 09:39, Konrad Anikiel pisze:

    > A skąd Twoje przekoanie że tak jest? Skąd wiesz że nie da się zaplanować
    dokumentacji robiąc ją maszynowo? Może przez jakąś analogię: czy poziom techniki
    obniżył się, kiedy świat przestawił się z grafionów, a wcześniej stalówek, a jeszcze
    wcześniej gęsich piór na nowoczesne rapidografy? Czy rapidografy otępiły nagle
    inżynierów? I jak to otępienie zmierzyć? I czy da się przewidzieć na jakim etapie
    inżynierom zaniknie mózg zupełnie? Ja na przykład używam manipulatora 3D. Czy to
    oznacza że teraz moje rysunki sa jeszcze mniej czytelne? A jak zacznę projektować
    przy pomocy gogli i rękawicy z czujnikami, dam radę zaprojektować gwoździa papiaka
    unikając błędów w rysunkach?
    > Konrad

    Ale uczyłeś się na CADach czy ołówkiem i cyrklem?
    Nikt nie nawołuje do powrotu do suwaka logarytmicznego.

    Póki pośrednikiem między konstruktorem a wykonawcą
    technologiem jest dokumentacja papierowa, to umiejętność
    jej ręcznego sporządzenia uczy szacunku do niej.

    Jak nie potrzebujesz papieru tylko wystarcza ci model 3D,
    to rób jak lubisz, manipulatorem, językiem czy czym tam chcesz.

    Poza tym nawet dzisiaj inzynier nie zawsze ma luksus pracy z elektroniką,
    czasem trzeba gdzieś wleźć z ołówkiem, kartką papieru i miarką
    i tak cos naszkicować, aby ktoś inny prawidłowo ten szkic zrozumiał
    i przeniósł do komputera.

    JD