  • Data: 2022-07-20 20:02:27
    Temat: Re: Rynek pracy STM32
    Od: a...@m...uni.wroc.pl szukaj wiadomości tego autora

    Mateusz Viste <m...@x...invalid> wrote:
    > 2022-07-20 o 14:54 -0000, a...@m...uni.wroc.pl napisa?:
    >
    > Kiedy trunk to w?a?nie z za?o?enia jest wersja robocza.

    Jak chcesz mozesz go nazwac wersja robocza. Ale u mnie
    trunk ma sie kompilowac i przejsc testy, a wersja robocza
    to niekoniecznie.

    > To, o czym
    > piszesz to tagi. Je?li nie trzymasz kodu roboczego w VCS to tracisz
    > granularn? widoczno?? na wprowadzone zmiany - widzisz tylko jeden
    > wielki changelog kodu z jednej publicznej wersji do drugiej.

    Granularnosc mam taka jaka chce i potrzebuje. Jak np. dodaje
    plik z nowymi funkcjami to moge go pisac funkcja po funkcji
    i rozne posrednie wersje istnieja po pare minut. W system
    kontroli wersji plik umieszczam jak jest w miare kompletny.
    Albo np. zmiana jednej konstrukcji na inna w calym kodzie,
    to moge robic plik po pliku, testujac etapy posrednie
    a do systemu wersji idzie calosc. Czasami zmiana jest
    malutka: poprawka moze sie sprowadzac do zamiany jednej
    linii kodu (+ testy i pozycja w ChangeLog). Czasami
    zmiana nie dziala z powodu bledu w innej czesci kodu,
    wtedy zmiana moze czeka na to az ta inna czesc bedzie
    poprawiona. Experymentalna wersja moze byc tylko po
    to zeby zobaczyc jaki bedzie efekt zmiany.

    > Dlaczego
    > tak? Nie umiem dostrzec zalet takiego dzia?ania, a wad sporo - cho?by
    > brak mo?liwo?ci automatyzacji procesu kompilacji i test?w.

    Pelna kompilacje i normalne testy robi 'make' i dla mnie jest
    to wystarczajaco zautomatyzowane. Ok, jest jeden problem:
    testy sobie chodza automatycznie, ale dla sporej czesci musze
    popatrzec na wynik by wiedziec czy jest poprawny. Ale to
    jest zupelnie niezalezne od tego jak uzywam system kontroli
    wersji, po prostu trzeba by zautowatyzowac kryteria poprawnosci
    a tu sa subtelnosci (co jest latwe to jest zautomatyzowne, ale
    musze patrzec na klopotliwe przypadki). Przy pracy nad wersjami
    roboczymi czesto uzywam kompilacje przyrostowa, tu polecenia kompilacji
    sa podawane recznie. Zaleta jest taka ze kompilacja przyrostowa
    jest znacznie szybsza niz uzycie 'make' (zwykle
    wystarczy rekompilacja malego kawalka, ale czasami trzeba
    rekompilowac duzo wiecej i regula dla 'make' jest konserwatywna,
    tzn. obsluguje najgorszy przypadek). Przy tym jest to cecha
    jezyka, gdyby kod byl w C to "optymalna" rekompilacje robilby
    'make' (ale ten "reczny" wariant pozwala na rekompilacje +
    prosty test ponizej 2s, w C + 'make' test bylby bardziej
    klopotliwy).

    > U mnie system
    > buildowy jest podpi?ty pod svn, i ka?dy commit wywo?uje build i testy,
    > dzi?ki czemu wi?kszo?? regresji mo?na wychwyci? na bardzo wczesnym
    > etapie.

    Hmm, ja _nie_ chce blednych wersji w systemie kontroli wersji.
    Dlatego commit jest dopiero _po_ kompilacji i testach.
    Teoretycznie mozna system kontroli wersji skonfigurawac tak
    zeby wlasciwy commit zaszedl tylko jak przejda testy. Ale
    jak cos robie to chce wiedziec ze skonczylem, czyli w
    praktyce tak czy siak czekalbym na zakonczenie testow.

    --
    Waldek Hebisch