  • Data: 2022-07-20 23:08:28
    Temat: Re: Rynek pracy STM32
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 20/07/2022 21:56, Piotr Gałka wrote:
    > Kiedyś siedziałem w samochodzie koło 9-latka, który czytał "Tajemniczą
    > wyspę" Verne'a. Bardzo szybko się przekonałem, że ja czytam 6x wolniej
    > od niego. Takie czytanie/pisanie na p.m.e pochłonęło mi 100% czasu.

    :) Moja ulubiona ksiązka Verne. Być może ulubiona w ogóle ;)

    To jedyna ksiązka z dzieciństwa, w której pozytywny bohater jest ścisły :)

    > Pamiętam o Tobie. Już parę razy różnych rzeczy się od Ciebie
    > dowiedziałem. Według mnie 'masz swoje za uszami' ale dajesz się lubić :)

    Pamiętaj, że jestem złośliwy tylko, jesli ktoś mnie puknie kijem bez
    przyczyny.

    > Nie lubię nagabywać kogoś o coś.

    To źle. Ogólnie ludzie w IT lubią dzielić się wiedzą. "Szkolenia z
    subversiona" realizowałem praktycznie co chwile z racji zawodu, więc
    niejako pojmuję czego kto nie pojmuje statystycznie najczęsciej i gdzie
    są niejasności.

    > Tylko, że przy moim programowaniu (góra miesiąc w roku) to mam
    > podejrzenie, że system kontroli wersji to trochę aż na wyrost.

    Widzisz, problem nie w tym, abyś go użył. Możesz pomarudzić, że to
    głupie i nigdy nie użyć. W pełni to rozumiem.

    Rzecz w tym, aby pojmowac, że ma się alternatywę. Nie ma nic gorszego
    niż beton w poglądach na to że "tak jak robie jest najlepiej, bo tak
    robię od 30 lat". W embedded takich sytuacji jest ogramna ilość. Nie
    wiem, dlaczego to środowisko jest takie specyficzne, ale praktycznie
    wszystkie anegdoty i opowieści zasłyszane, dotyczące średniowiecza
    narzędziowego, dotyczą embedded. Nawet duże korpo potrafią wstydliwie
    chować pakowanie źródeł do ftp jako substytut systemów kontroli wersji.
    Mam wrażenie, że nie ma przepływu wiedzy pomiędzy programistami dużych
    komputerów a embedded. Środowiska odizolowane od siebie i w dodatku
    obrażone. Nie mieszają się. A to mieszanie jest krytyczne ważne. Nic tak
    nie cieszy, jak ktoś, kto pokaze mi, że można zrobic coś *lepiej* niż ja
    potrafię. A to się dzieje codziennie w moim wypadku.

    Jesli nawet z tego mieszania nic nie wyjdzie i zostaniesz z tym co masz,
    nic straconego. Może inni, czytający te wypociny obok, zainteresuja się
    tematem.

    > Ta płytka na jutro też w ogóle by nie powstawała gdyby nie to, że
    > jakiegoś procesora nie da się dostać.

    Swoją drogą chińczycy skopiowali STM32 bit-w-bit i noga-w-nogę i nazwali
    bodaj GD32. Moze i z Twoim procesorem zrobili to samo?