    Date: Thu, 14 Jul 2022 14:23:49 +0200
    Subject: Re: Rynek pracy STM32
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: JDX <j...@o...pl>

    On 14.07.2022 11:29, heby wrote:
    [...]
    > Tak naprawdę celowanie w wersje ARMa ma mniejsze znaczenie - nie znasz
    > na pamięć wszystkich mnemoników ARMa, jak trzeba to możesz doczytać itd.
    > Nie traktował bym "wersji arma" jako krytycznego problemu, warto znać
    > ogólnie, a detale poznasz jak się pojawi konkretny problem do rozwiązania.
    Może źle się wyraziłem, ale to właśnie miałem na myśli - ARM to ARM,
    chociaż są pewne niuanse pomiędzy wersjami architektury.

    > Taka obserwacja: znajomy pracujący z nowoczesnym SoC, piszący kod
    > niskopoziomowy i "kernelowy", od 3 lat pracy w firmie ani razu nie
    > zdeasemblował kodu i nie miał potrzeby debugowania na tym poziomie. Już
    > nie te czasy, wychodzi na to.
    No jak się raz coś tam napisze, przetestuje i to działa, to po co tam
    grzebać? Chyba że jakiś bug się pojawi. Albo trzeba przenieść soft na
    inną architekturę. A czasy to się zmieniły 20-25 lat temu, gdy dla
    prostego ludu zaczęły być dostępne czipy, których możliwości pod
    względem zasobów pamięci były porównywalne z ZX Spectrum (a nawet
    lepsze, bo ZX flasha nie miał :-) ), o ilości operacji na sekundę nawet
    nie wspominając. A co dopiero współczesne MCU i SoC-e. BTW. Sam wówczas
    pisałem na tej grupie, że MCS-51 to padlina. :-)

    > Ciągle mam wrażenie, że Rust to taki odpowiednik <foo> w dziedzienie
    > telefonów. Był, zmieniał świat w 2 lata i umarł.
    Przez klasę robotniczą Rust jest ciągle kochany:
    https://survey.stackoverflow.co/2022/#section-most-l
    oved-dreaded-and-wanted-programming-scripting-and-ma
    rkup-languages.
    I chyba ma tendencję wzrostową. Aczkolwiek zdaję sobie sprawę, że branży
    embedded (zwłaszcza bare metal) jego użycie jest zapewne praktycznie zerowe.