eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRuszająca się gałka zmiany biegów przy operowaniu sprzęgłemRe: Ruszająca się gałka zmiany biegów przy operowaniu sprzęgłem
  • Data: 2011-10-22 23:19:30
    Temat: Re: Ruszająca się gałka zmiany biegów przy operowaniu sprzęgłem
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2011-10-22 22:18, Sebastian Biały pisze:
    > On 2011-10-22 21:56, Tomasz Pyra wrote:
    >> Mimo wszystko stawiam na poduszki - sprawdź czy silnik nie lata sobie
    >> pod maską jak próbujesz ruszać.
    >
    > Ok, spróbuje pogadać żeby mi na kanale oblukano.

    W sumie nie trzeba kanału - można na parkingu i patrzeć od góry.

    >
    >> To jeszcze sprawdź ogólnie czy mechanizm między lewarkiem, a skrzynią
    >> biegów jakoś nie został rozregulowany. Może być że pomimo pełnego ruchu
    >> dźwignią zmiany biegów, bieg nie wchodzi do końca. Potem dopiero moment
    >> obrotowy wciąga przesuwkę na miejsce i stąd ruchy dźwignią.
    >
    > Mi to wyglada na ruszanie się czegoś. Nie wiem jednak, czy te wystające
    > dzwignie ze skrzyni (wybacz, nie znam prawidłowej nazwy) mogą powodować
    > taki efekt w wyniku np. awarii w środku. Czyli nie skrzynia się rusza,
    > tylko manipulatory - możliwe?

    Myślę że mała szansa.

    Piszesz że im wyższy bieg, tym mniejsze ruchy.
    Im wyższy bieg, tym mniejszy moment obrotowy na półosiach napędowych.
    Dla skrzyni w środku raczej nie ma to znaczenia, ale właśnie ma wpływ na
    obracanie jej razem z silnikiem.

    Od skrzyni do lewarka idzie jakiś mechanizm wodzików - linki albo drążki.
    Jeżeli tam jest coś pomieszane (np. linka zahaczona o coś) to normalne
    ruchy skrzyni mogą przekładać się na ruchy lewarka.

    Jeszcze jest taki test na stan poduszek - najlepiej na mokrym ostro
    ruszyć z gazem do dechy, tak żeby zdecydowanie zerwać przyczepność i
    żeby koła wirowały. Jak zacznie z komory silnika łomotać i samochód
    będzie podskakiwał (uczucie zazwyczaj opisywane jako wrażenie że koła są
    krzywe), to znaczy że silnik nie trzyma się dobrze.

    >> Co do "wziiiiut", to może masz jedynkę na prostych zębach?
    >
    > Wcześniej nie było.

    Ale w połączeniu z brakiem oleju mogło się pojawić ;)

    >
    >> A olej w skrzyni jest?
    >
    > Tu jest ciekawostka - prawdopodobnie przejechałem jakieś 200-300km z
    > ubytkiem w okolicy 2 litrów na wysokich biegach (trasa).

    W sumie niezły ubytek - bo ile do tej skrzyni wchodzi normalnie?
    Ubytek 2l to w wielu autach oznacza że już jest sucho.

    > Od tej pory
    > skrzynia wydaje glosny szum z biegow 5 i 6 słyszalny w kabinie. Po
    > zalaniu i uszczelnieniu szum jest ciągle słyszalny, choć mniejszy.
    > Zapewne coś zatarlem. Ale tego wziuut to chyba nie tłumaczy.

    Skrzynie zazwyczaj zaskakująco dobrze znoszą jazdę bez oleju.

    > Nie wykluczam ze nadaje się na zlom. Ale to wziiuut martwi mnie, bo to
    > jak gdyby sprzęgło bardziej. Ponadto biegi wchodzą jak wchodzily ;)

    Sprzęgło by się raczej nie ograniczało do jednego biegu - z punktu
    widzenia sprzęgła obciążenia tam są takie same na wszystkich biegach.

    > I pomysleć że mam czujniki poziomu spryskiwacza, a o czujniku poziomu
    > oleju w skrzyni nie pomyślano :/ Zorientowalem się że coś nie tak
    > dopiero jak zaczeło szumieć.

    No tak to jest - ani bagnetu, ani czujnika.
    Trzeba obserwować czy samochód nie znaczy terenu.
    Ale właśnie pocieszyć można się tak że chyba zazwyczaj skrzynia po
    ponownym zalaniu wraca do zdrowia...

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: