-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.n
eostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Sat, 22 Oct 2011 23:19:30 +0200
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:7.0.1) Gecko/20110929 Thunderbird/7.0.1
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Ruszająca się gałka zmiany biegów przy operowaniu sprzęgłem
References: <j7v3n2$el$1@news.onet.pl> <4ea31fee$0$8460$65785112@news.neostrada.pl>
<j7v8dt$jss$1@news.onet.pl>
In-Reply-To: <j7v8dt$jss$1@news.onet.pl>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 73
Message-ID: <4ea33362$0$2198$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 79.184.176.195
X-Trace: 1319318370 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2198 79.184.176.195:42514
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2408437
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-10-22 22:18, Sebastian Biały pisze:
> On 2011-10-22 21:56, Tomasz Pyra wrote:
>> Mimo wszystko stawiam na poduszki - sprawdź czy silnik nie lata sobie
>> pod maską jak próbujesz ruszać.
>
> Ok, spróbuje pogadać żeby mi na kanale oblukano.
W sumie nie trzeba kanału - można na parkingu i patrzeć od góry.
>
>> To jeszcze sprawdź ogólnie czy mechanizm między lewarkiem, a skrzynią
>> biegów jakoś nie został rozregulowany. Może być że pomimo pełnego ruchu
>> dźwignią zmiany biegów, bieg nie wchodzi do końca. Potem dopiero moment
>> obrotowy wciąga przesuwkę na miejsce i stąd ruchy dźwignią.
>
> Mi to wyglada na ruszanie się czegoś. Nie wiem jednak, czy te wystające
> dzwignie ze skrzyni (wybacz, nie znam prawidłowej nazwy) mogą powodować
> taki efekt w wyniku np. awarii w środku. Czyli nie skrzynia się rusza,
> tylko manipulatory - możliwe?
Myślę że mała szansa.
Piszesz że im wyższy bieg, tym mniejsze ruchy.
Im wyższy bieg, tym mniejszy moment obrotowy na półosiach napędowych.
Dla skrzyni w środku raczej nie ma to znaczenia, ale właśnie ma wpływ na
obracanie jej razem z silnikiem.
Od skrzyni do lewarka idzie jakiś mechanizm wodzików - linki albo drążki.
Jeżeli tam jest coś pomieszane (np. linka zahaczona o coś) to normalne
ruchy skrzyni mogą przekładać się na ruchy lewarka.
Jeszcze jest taki test na stan poduszek - najlepiej na mokrym ostro
ruszyć z gazem do dechy, tak żeby zdecydowanie zerwać przyczepność i
żeby koła wirowały. Jak zacznie z komory silnika łomotać i samochód
będzie podskakiwał (uczucie zazwyczaj opisywane jako wrażenie że koła są
krzywe), to znaczy że silnik nie trzyma się dobrze.
>> Co do "wziiiiut", to może masz jedynkę na prostych zębach?
>
> Wcześniej nie było.
Ale w połączeniu z brakiem oleju mogło się pojawić ;)
>
>> A olej w skrzyni jest?
>
> Tu jest ciekawostka - prawdopodobnie przejechałem jakieś 200-300km z
> ubytkiem w okolicy 2 litrów na wysokich biegach (trasa).
W sumie niezły ubytek - bo ile do tej skrzyni wchodzi normalnie?
Ubytek 2l to w wielu autach oznacza że już jest sucho.
> Od tej pory
> skrzynia wydaje glosny szum z biegow 5 i 6 słyszalny w kabinie. Po
> zalaniu i uszczelnieniu szum jest ciągle słyszalny, choć mniejszy.
> Zapewne coś zatarlem. Ale tego wziuut to chyba nie tłumaczy.
Skrzynie zazwyczaj zaskakująco dobrze znoszą jazdę bez oleju.
> Nie wykluczam ze nadaje się na zlom. Ale to wziiuut martwi mnie, bo to
> jak gdyby sprzęgło bardziej. Ponadto biegi wchodzą jak wchodzily ;)
Sprzęgło by się raczej nie ograniczało do jednego biegu - z punktu
widzenia sprzęgła obciążenia tam są takie same na wszystkich biegach.
> I pomysleć że mam czujniki poziomu spryskiwacza, a o czujniku poziomu
> oleju w skrzyni nie pomyślano :/ Zorientowalem się że coś nie tak
> dopiero jak zaczeło szumieć.
No tak to jest - ani bagnetu, ani czujnika.
Trzeba obserwować czy samochód nie znaczy terenu.
Ale właśnie pocieszyć można się tak że chyba zazwyczaj skrzynia po
ponownym zalaniu wraca do zdrowia...
Następne wpisy z tego wątku
- 23.10.11 01:21 Sebastian Biały
- 23.10.11 09:42 Iglo
- 23.10.11 13:14 Sebastian Biały
- 23.10.11 16:34 Iglo
- 23.10.11 17:29 Tomasz Pyra
- 23.10.11 17:59 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- OT Silnik sie przegrzewa
- Zakaz wjazdu
- Nie zawsze wchodzi jedynka
- Samochody na wodę
- miszczowie parkowania
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Tesla na złom
- Nie matura lecz chęć szczera ...
- Najlepszy akumulator 12V
- Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
- silnik-chwilówka
- kraje nieprzyjazne samochodom
- parking Auchan
Najnowsze wątki
- 2025-03-22 OT Silnik sie przegrzewa
- 2025-03-22 Przenoszenie przez wifi na nowego Androida
- 2025-03-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2025-03-22 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk
- 2025-03-22 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-03-22 Warszawa => NMS System Administrator <=
- 2025-03-22 Warszawa => Analityk IT (projekty z obszaru telco) <=
- 2025-03-22 Orzeczenie TSUE
- 2025-03-22 Warszawa => Operations Support Systems (OSS) Team Leader <=
- 2025-03-22 Warszawa => Scrum Master <=
- 2025-03-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2025-03-22 Warszawa => BI Developer / Analityk BI <=
- 2025-03-22 Warszawa => IT Recruiter <=
- 2025-03-21 Zakaz wjazdu
- 2025-03-21 Nie zawsze wchodzi jedynka