eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRuszająca się gałka zmiany biegów przy operowaniu sprzęgłem › Re: Ruszająca się gałka zmiany biegów przy operowaniu sprzęgłem
  • Data: 2011-10-22 22:18:04
    Temat: Re: Ruszająca się gałka zmiany biegów przy operowaniu sprzęgłem
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-10-22 21:56, Tomasz Pyra wrote:
    > Mimo wszystko stawiam na poduszki - sprawdź czy silnik nie lata sobie
    > pod maską jak próbujesz ruszać.

    Ok, spróbuje pogadać żeby mi na kanale oblukano.

    > To jeszcze sprawdź ogólnie czy mechanizm między lewarkiem, a skrzynią
    > biegów jakoś nie został rozregulowany. Może być że pomimo pełnego ruchu
    > dźwignią zmiany biegów, bieg nie wchodzi do końca. Potem dopiero moment
    > obrotowy wciąga przesuwkę na miejsce i stąd ruchy dźwignią.

    Mi to wyglada na ruszanie się czegoś. Nie wiem jednak, czy te wystające
    dzwignie ze skrzyni (wybacz, nie znam prawidłowej nazwy) mogą powodować
    taki efekt w wyniku np. awarii w środku. Czyli nie skrzynia się rusza,
    tylko manipulatory - możliwe?

    > Co do "wziiiiut", to może masz jedynkę na prostych zębach?

    Wcześniej nie było.

    > A olej w skrzyni jest?

    Tu jest ciekawostka - prawdopodobnie przejechałem jakieś 200-300km z
    ubytkiem w okolicy 2 litrów na wysokich biegach (trasa). Od tej pory
    skrzynia wydaje glosny szum z biegow 5 i 6 słyszalny w kabinie. Po
    zalaniu i uszczelnieniu szum jest ciągle słyszalny, choć mniejszy.
    Zapewne coś zatarlem. Ale tego wziuut to chyba nie tłumaczy.

    Nie wykluczam ze nadaje się na zlom. Ale to wziiuut martwi mnie, bo to
    jak gdyby sprzęgło bardziej. Ponadto biegi wchodzą jak wchodzily ;)

    I pomysleć że mam czujniki poziomu spryskiwacza, a o czujniku poziomu
    oleju w skrzyni nie pomyślano :/ Zorientowalem się że coś nie tak
    dopiero jak zaczeło szumieć.